1.285 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Er der virkelig så mange plattenslager Er der virkelig så mange plattenslager

... eller er folk bare kanon paranoide, når de skal handle.

Jeg synes man ser en eller to af denne slags hver eneste dag:

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=131811

eller

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=131750

Det forekommer mig en anelse hysterisk

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix washing machine 750 kr.
  • Havearbejde 1.500 kr.
  • Rengøring 117m2 lejlighed 2.500 kr.
  • Lave garageport, vejer er hoppet af 500 kr.
  • Nedgravning af trampolin og bortkørsel af jord 3.400 kr.
  • Udendørs vandhane 2.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er der virkelig så mange plattenslager
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.710
    #1   8. jan 2010 Et forum er jo nemt og bekvemt at spørge i, og jeg ser hellere at folk spørger i forvejen end at spilde penge og tid på en idiot som kun er ude på at tage dem ved næsen.

Jeg kan godt forstå det i disse tider....

• #2   8. jan 2010 det er da meget normalt at undersøge hvor man handler inden man handler der?? Det hedder at bruge indersiden af hovedet...

• #3   8. jan 2010 Selvom vi måske er blandt de lande med flest pc'er med internet per indbygger, så består største delen desværre af google-mongoler der ikke kan undersøge noget på egen hånd, men skal have svarene serveret på et fad og fodret med en ske.
    Se bare hvor tit der er emnet om :
    Begynder cykel ?
    Afgift på mc ?

og listen fortsætter i det uendelige.
    For slet ikke at nævne at folk forventer at modtage ting de bestiller helst dagen efter de sender bestillingen.

• #4   8. jan 2010 I udganggspunktet er jeg enig, men jeg synes bare der er helt utroligt mange der spørger, og det får mig til at undre mig. Jeg handler rask væk, også på nettet, så længe det ikke ligefrem drejer sig om varer fra de amerikanske sydstater til lige under 200 USD (i en det stater kan men ikke indklage svindelnumre under USD 200, så det er blever en decideret industri at sælge INGENTING for USD 199,95)

.. jeg har kun brændt mig en enkelt gang for en halv evighed siden

• #5   8. jan 2010 Der forgik faktisk ingen handel før internettet, for ingen kunne spørge om andre havde handlet med den anden før. så folk bryggede deres egne ting fremfor at købe dem af andre.

Ellerten blev faktisk opfundet af en der stod og manglede dele til han Lada.

• #6   8. jan 2010 Den klassiske - Hvilken oile skal jeg bruge til min MC...... :OP

Far til C-4. :OP *LOL* :O) Ja Lada og ellert. :OP

• #7   8. jan 2010 Far til C4:

Ja du rammer lige nøjagtigt hovedet på sømmet.

det virker som om folk totalt har mistet lysten til selv at opsøge, og sætte sig ind i viden. De forventer der er en anden der gider komme med svaret for dem, så de selv skal gøre mindst muligt.

Har sågar fået et flabet svar af en jeg prøvede at hjælpe, bare fordi jeg bad ham om selv at læse lidt op.

en anden forsøgte jeg at fortælle fremgangsmåden jeg benyttede, når jeg skulle sætte mig ind i noget nyt.

det starter altid med et meget bredt spørgsmål, der vil give lige 0 i resultat.
    Bad ham om at søge information vedr. emnet, og når han så havde læst en masse, og stadig havde spørgsmål, var det nemmere for os andre at svare mere konkret.

Så svarede stodderen sku, hvor finder jeg den information smiley

Det er håbløst, holdningen idag er at andre skal gøre arbejdet for en, og uanset hvor meget man nosser i det, så er der nogle andre der har ansvaret for ens handlinger smiley

• #8   8. jan 2010 Jeg synes det her drejer en anden vej, end jeg startede tråden i. Jeg synes i bund og grund ikke det er forkert at søge viden - det kan aldrig være dumt, men jeg synes det er trist at så mange handlende som udgangspunkt er så mistænkeliggjorte.

Der er forbløffende mange, der ikke bare HANDLER!!!!

• #9   8. jan 2010 Jeg vil ihvertfald gerne høre erfaringer om en side før jeg skal bruge et par tusinder på dem.

Jeg læser også tit om folk som har været ude i noget lort fordi de bare " handlede ".

Rather be safe, than sorry.

• #10   9. jan 2010 Knud - Se på det første links alder, 25 år, det er da bare i mine øjne HELT okay at benytte sig af et rigtig godt forums erfaringer smiley

Det er nemt bekvemt og trygt, istedet for at sidde som så mange andre "JEG ER BLEVET SNYDT" ;o)))

Derudover Knud, er du og jeg i en alder hvor årenene er ved at indhente os, derfor har vi to bare IKKE tid til at spørge andre til råds før vi handler ;OD

• #11   9. jan 2010 Jeg vil som udgangspunkt gi dig ret. men jeg synes egentlig tit man læser om folk der er blevet taget ved røven. Så jeg forstår det på en måde godt...

• #12   9. jan 2010 Det er også lidt forbløffende over at folk ikke engang gider at kigge i deres manual for at se hvor meget olie der skal i motoren, og hvis de endelig kigger i manualen, så skal de da lige spørge ude på forum om det nu også kan passe, og der er straks 2 der kommer med hver sit svar så forvirringen bliver total!
    Selv er jeg også skeptisk ved at handle med en på Ebay der kun har 1 feedback på en kuglepen og nu vil sælge et udstødning til 7.500, den går jeg udenom!
    Man må bruge de muligheder man har, forum kan være en af dem!

• #13   9. jan 2010 Jeg vil nu stadig sige, at menneskets største force i forhold til de andre dyr i skoven, er logisk og selvstændig tænkning!!

Men det er åbenbart blevet så hamrende umoderne de sidste par år, IKKE at benytte sig heraf.......

• #14   9. jan 2010 Har aldrig undersøgt om en shop fusker inden jeg har købt noget, og har dælme bestilt meget overnettet efterhånden, og har altid modtaget mine ting.

At der så er nogle webshops som har elendig reklamation er en anden ting.

• #15   9. jan 2010 Men tror også det er fordi man altid høre i medierne om folk der bliver snydt, min mor tror jo fandme at bare hun skriver google.com så kommer der virus, fx facebook vil hun ikke ind på fordi der er virus har hun hørt... og hun vil heller ikke købe online, fordi så får man stjålet sine konto oplysninger.

• #16   9. jan 2010 Heldigvis er seriøsiteten på vores side herinde generelt milevidt over standarten på scooter galleri som jeg nogle gange har besøgt.. pyyyha.

• #17   9. jan 2010 jeg er aldirg blevet snydt ved online handel men desværre op til flere gange når det har været privat handel.

• #18   9. jan 2010 Jeg gik engang med min mor i banken, og der sagde bankdamen at hvis man handlede på nettet så skulle man regne med at næste dag var ens konto ribbet, chancen er der jo sagde hun, Bikuben i Kolding!
    Jeg var bare målløs, havde jo sagt til moren at det var ufarligt og det skulle banken bare lige bekræfte, men nej da........!
    Mor handler IKKE på nettet!

• #19   11. jan 2010 ->Allan R

Ja, den mulighed er der desværre. Det er ikke mere end 1-2 måneder siden, hvor de advarede folk som havde handlet på nogle bestemte webshops, om at de skulle gennemgå deres kontoudtog.

Det var ellers respektable webshops, med god service og reklamationsmuligheder, men desværre var deres sikkerhed ikke god nok, og deres shop blev hacket. Så mens folk bestilte med deres visa/dankort, kunne hackerne stille og roligt tappe kortoplysninger i baggrunden. Så intet er umuligt....

• #20   11. jan 2010 Nåh, tilbage til topic...

Jeg har selv haft et indlæg om Busters Classic i England, og der var det simpelthen fordi jeg ikke havde lyst til at vente et halvt år på mine varer, eller at de var blevet "væk" med posten. Så er det MEGET hurtigere og nemmere, lige at spørge om folks erfaringer...

Hvis jeg handler herhjemme (eller udlandet), checker jeg dog som regel google, inden jeg handler...

• #21   12. jan 2010 Har selv lige købt Power Commander ll, GSXR1000 K8, det er blevet bekræftet idag at han har fået pengene og varen kommer som aftalt med min makker som bor i Nottingham.
    Pris 185£ + porto.
    Pengene blev sat ind d 22-12, men hen over julen kan det godt gå lidt langsomt i gamle UK, men det lykkedes!

Kommentér på:
Er der virkelig så mange plattenslager

Annonce