{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.539 visninger | Oprettet:

fandt ud af det store olie forbrug {{forumTopicSubject}}

min mek fik min maskine ind og kiggede på den og kunne konstatere det hele så meget mærkeligt ud. moteren var samlet af diverse skruer spændebånd osv. plus nogle steder der skulle være flow var bare lukket til???? først to han en komprosions test. 7 på første 0 på to og tre 5 på den sidste. og skulle efter sigende være over 12... så var det tid til at se på ventiler. de var mørbanket og havde taget alt den olie ind de kunne så der var helt kokset. konklusionen blev så det ville være billigere at finde en ny motor. fedt køb jeg har lavet mig der....... men har så været så heldig at finde en 01 motor i beset stand okay og efter sigende 6400km på røven???? og så til 6500,- så kartoffel kartoffel. håber og krydser fingre for at den virker så jeg kan leve drømmen videre om en hidsig maskine:-)
kun ca 3 måneder tilbage

THERE CAN BE ONLY ONE

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fandt ud af det store olie forbrug
  • #1   20. dec 2009 øv sikke noget lort, at få sådan en udtrådt maskine.....

men lyder som om du er ved at få en sund en ...

mvh

• #2   20. dec 2009 det er sgu nitte må man sige, men den må da have gået af helvede til da du kørte på den, havde du ikke prøvet andre?

• #3   20. dec 2009 det er min første bike. og købte den i jule gave til mig selv sidste år for 85k det var 0 grader den dag så fik ik en særlig lang tur. hørte mere efter mislyde.
    men havde den oppe hos lydmuren og de sagde det var min karburator der var slidte. så der ryger den aldrig op igen.

• #4   20. dec 2009 Hvor lang tid er det siden du købte den??
    Hvorfor kontakter du ikke ham du købte den af, og hvis du kan bevise du ikke har kørt på den siden du købte den må han da æde det det koster at få den lavet..

• #5   20. dec 2009 ~Mr_Hovenbauer ~
    dam... læs dog hvad manden skriver lige før dig....

og ham , han har købt den af, vil med stor sikkerhed skide ham et stykke når det drejer sig om penge ud af hans lomme, tror du ikke ..

mvh

• #6   20. dec 2009 Sørg nu for at købe en motor med garanti og hvad hvis du monterer nu og først kommer ud at køre om 3-4 mdr. hvad så ?
    Rigtig mange af de gamle R1 og også R6 har kørt ræs, så pas på det ikke er sådan en motor du får igen.
    Hvor meget havde den anden kørt da du fik den ?

• #7   20. dec 2009 lige gyldigt og kontakte den gamle ejer. ville personligt også selv være ligeglad.
    har kigget på motore med garanti. men så er vi også oppe over 10000,- og så har moteren en del km på bagen.
    da jeg købte den havde den gået 22000. men den dag idag er der jo absolut ingen garanti for hvor langt motoren har gået. må i stedet stole på min mek som efter sigende er en af de helt dygtige. og den motor jeg har købt ser fin ud og min mek syntes visuelt også den lignede nået der var i orden.

• #8   20. dec 2009 ~Mr_Hovenbauer ~ lever i en perfekt verden, eller noget..

Pisse irriterende ellers, jeg ville købe en motor uden garanti og bruge de penge jeg sparer på at renovere, lejer, plane topstykke, skifte slibesæt osv... god fornøjelse..!

• #9   20. dec 2009 Mr hovenbaur, har en point, han fik sælger til at betale for smadret 2 gear på sin r6.

Hvorfor ikke give det en chance.??

Købt som beset kan du stikke op hvor solen ikke skinner når det kommer til stykket.!

• #10   20. dec 2009 God jul forresten

• #11   20. dec 2009 men nu er det jo sånden at jeg købte den for et år siden og har kørt hele sæsonen. så tror jeg bestemt ik man har den store sag. desværre..... men i mine øjne ville det også være en nytteløs kamp jeg med 100% ville tabe. tak og i lige måde:-)

• #12   20. dec 2009 Husk nu, - ikke altid den billige løsning der er den billigste i længden... bare et velment råd.

mvh Offslow

• #13   20. dec 2009 Har du ikke en retshjælp i nærheden, der kan hjælpe dig med at vurdere, om der er noget at komme efter? Det er ikke udelukket.

• #14   21. dec 2009 det koster jo ikke at prøve og høre hvad retshjælpen mener... Det koster kun lidt af din tid en aften de har åbent... Og ved de ikke noget om det, kan de sikkert henvise til en med forstand på noget sådant, da der indenfor retssystemet jo er mange specialer... Har selv haft glæde og gavn af det en enkelt gang.

Glædelig jul folkens...

• #15   21. dec 2009 Offslow [øst/midtjyllland] B:

Af interesse - kan se du er fra midtjylland, hvilken retshjælp var du hos? smiley

• #16   21. dec 2009 retshjælp... ja ja det er fint..... på et år kan man sku da nå at ødelægge sådan en motor flere gange... så den tror jeg sku ikke helt på....
    så der er nok kun en til at betale, som sælger ville jeg da osse være pisse ligeglad, et år efter er sku for sent....

• #17   21. dec 2009 Jepp: SRY havde jeg ikke lige bidt mærke i??
    Mirza: kan godt være jeg var heldig men fik betalt det hele da jeg kom til at købe en mz med defekt gearkasse. Der kan sgu da ikke ske noget ved at ringe til en advokat og forlægge ham sagen det koster ikke en krone.

• #18   21. dec 2009 Med så ringe kompression har den da haft optræk som en knallert...
    Går ikke ud fra den havde det da du købte den for et år siden, så en del af den dårlige stand kan også være selvforskyldt.

• #19   21. dec 2009 ~Mr_Hovenbauer ~

købte du den af en forhandler??

• #20   21. dec 2009 johnny R

Den juridiske vurdering af, om et eventuelt mangelskrav kan gøres gældende eller ej, er en anelse mere kompliceret at tage stilling til, end hvad lige kan gøres med de oplysninger, der er givet her.

Der findes meget litteratur om emnet, man med fordel kan læse, hvis man vil vide mere om de køberetlige aspekter.

• #21   21. dec 2009 Købt privat sidste år :-), den hænger du vist selv på og surt nok, håber du får en fin maskine ud af den

Jer der mener sælger kan hænge på den - hvad ville i selv gøre hvis en køber kommer til jer efter 1 år.

lad mig gætte - hmmmmmmmmmmm bumbum bum bum bum- nada

• #22   21. dec 2009 Mirza : Jeg købte privat, købeloven gælder jo også for private!.
    Men okay når det er et år siden tror sgu også det er svært, men er da et forsøg vær.

• #23   21. dec 2009 Grauballemand:

Køberetten er ikke sort/hvid, og der er stor forskel på hvad sælger vil, og hvad køber har krav på.

Med de oplysninger der er givet her, så er det værd at få undersøgt - om du tror på det eller ej smiley

• #24   21. dec 2009 Hvad ville du sige til en køber af din cykel, hvis han efter at ha kørt en sæson pludselig finder ud af den er i stykker.

behøver jeg gætte ??

og ud fra beskrivelse af fejlene skulle den jo ha kørt som en vingeskudt Ford traktor ved overtagelsen, ked af det men det for naivt at tro på sælger på nogen måde kan komme til at hæfte for fejlene

uanset om om "køberetten" er alle regnbuens farver

Kommentér på:
fandt ud af det store olie forbrug

Annonce