{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.594 visninger | Oprettet:

Slet ingen friske mennesker? {{forumTopicSubject}}

Hejsa..
Er lidt overrasket over folk er så tilbageholdne med at lave byttehandler..
I en tid hvor det stort det er umuligt at få solgt noget til "alm" pris, burde det da være noget nemmere at handle/bytte, så man føler man får noget for pengene, samt man får en fair pris for sin egen.. Men åbenbart ikke.. Kan I sige mig hvad det er folk er så bange for?

Eller er det bare mig der tager fejl?
Og ja, jeg håber da på en byttehandel, evt med penge den ene eller anden vej, så ikke man skal forære noget væk..
Håber på lidt seriøse svar.. Go' weekend til Jer alle smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Slet ingen friske mennesker?
  • #1   7. nov 2009 Ja det kunne jo evt. være fordi folk sælger for at kunne købe en bestemt model istedet for? Og ikke bare en tilfældig mc de får tilbudt.

• #2   7. nov 2009 Som du selv skriver "I en tid hvor det stort det er umuligt at få solgt noget til "alm" pris" tror du så egentlig ikke at det i bund og grund er tale om at folk har brug for kontanter og ikke en anden cykel og evt. nogle penge i hånden.

Så hvorfor skulle man bytte , når det er af trang man vil sælge.

Tror ikke der er mange i øjeblikket der sælger for at prøve noget andet.

• #3   7. nov 2009 Så skidt.... vi bytter lige over med min Honda VF 700 C Supermagna..... men så vil jeg heller ikke høre mere flæben........ smiley hehehe

• #4   7. nov 2009 Kim: TAK for buddet.. *G* Dejligt.. Men søger som skrevet større MC.
    Bjørn og Lasse: I har jo ret med at folk skal bruge pengene, helt klart, specielt i disse tider.
    Henvendte mig også mest til dem der opretter annoncer, hvor de gerne vil bytte, eller tage noget i bytte..

• #5   7. nov 2009 Hvilket så bringer os frem til det andet i forbindelse med bytte kontra salg.
    For hel....... hvor er det træls at sætte en mc til salg og klart skrive med stort "INGEN BYTTE" og så hagler det med indlæg som "bytte med "bla bla bla.
    Der er en del der skriver salg/bytte med der er altså mange der skriver "kolde kontanter" hvor for kan folk ikke respektere det ?

• #6   7. nov 2009 Prisen er måske lidt i overkanten i de her tider hvor brugte cykler ikke er så meget værd, selv om de brugte egentlig burde stige i værdi.

• #7   7. nov 2009 Markedet er vist bare surt. Jeg tror nok der bliver handlet, men slet ikke til de priser som bliver annonceret.

• #8   7. nov 2009 Bjørn: Giver dig 100% ret, folk burde respektere det der står i annoncen!
    Jesper: netop min pointe, derfor syntes jeg jo at en byttehandel kunne være interessant, så ingen føler sig snydt ang værdi.. Men det kræver jo man vil have den anden MC..

• #9   7. nov 2009 BrianK:
    Byttehandel eller ej.. Det man bytter med skal jo passe i værdi.

Og Undskyld mig, men din TL er sku prissat alt for højt.

Så er det nemmere som sælger bare at afslå byttehandlen. Specielt hvis man selv har "dumpet" prisen på sin maskine, for at komme af med den.

Og blev jeg tilbudt den i en byttehandel, ville jeg også affeje det med det samme. Når det er dit udgangspunkt for forhandling, ville vi aldrig kunne nå til enighed om prisen.

Jeg har selv oplevet det, at man sætter en maskine super billigt til salg. Og istedetfor folk så tænker, shit det er billigt, så er min ældre model slet ikke noget værd. Så tænker de sku.. Nøj den er billig, så kan det væøre han vil bytte lige over med min 5år ældre model..

Det sker så ofte at man til sidst ikke gider svare dem høfligt mere..

• #10   7. nov 2009 Og Brian., Det var IKKE for at svine dig til, men bare mine tanker vedr. byttehandler..

-
    Morten

• #11   7. nov 2009 Morten:

Hørt smiley

Brian: jeg ville gerne bytte min VFR med din TL'er, evt. med en skilling oveni til dig. Men jeg har undladt at skrive til dig, netop pga. at prisen som udgangspunkt er sat 10-15.000kr over de andre TLS'ere.

Mvh Mathias

• #12   7. nov 2009 man kan sagtens bytte, hvis man er åben for forslag.. og lidt modig..
    satte min gsx-f 1992 til salg bytte, værdi ca. 30k... fik en intruder 700 1986 i bytte, værdi ca. 38k... efter en måned ville jeg ikke have den, nu havde jeg prøvet. satte den til bytte/salg. fik MANGE spændende tilbud fra yams1000 til cbr600f 1996, i øvrigt også en 2001 gsx.f 600

alle tilbud var som direkte byttehandler.

Endte med en cbr 600 f, som var den der passede bedst til mit humør, og de km, jeg ville accepterer. og den er jeg pisse glad for.
    (har så lige smidt den, og forsikringen har godkendt den laves for 35k, da de vurderer den til 55k i værdi!!)

Bytte handler, hvor jeg ikke har smidt penge oven i, men smidt kørsel, hjulpet med et eller andet på cyklerne eller lignende!

for mig er værdien steget undervej, i kroner og øre. MEN for os alle, er brugsværdien steget, fordi vi fik det vi gerne ville..

Så handlerne er der, men nogle gange, skal man sige, ok, det er ikke den cykel jeg er efter, MEN(som med intruderen) den representerer en noget højere værdi, end den jeg har til salg, og så tage en chanche!!
    MEN sæt dig ind i priserne på de tilbud du får smiley

jesper

• #13   7. nov 2009 glemte at skrive, at det jeg mente var.
    Hvis nogen tilbyder feks. en billigere (som min) som delvis betaling, vær åben, hvis prisen er den rette.. der er jo en del af dem du gerne vil have, hvor der står, byttes med billigere, og mønt til mig. og så skal den bare "sælges3 dyrt den vej. forstået sådan, at det kan ende med at være en bedre handel, hvis du er godt inde i priserne!

• #14   7. nov 2009 TL'eren til 75.000 - hvad ville en forhandler give? 30-35.000? Hvad med at annoncere den til 50.000 og når du så har de penge i hånden, så går du ud og køber din drømmecykel til 2/3-dele af den annoncerede pris. Held og lykke.

• #15   7. nov 2009 Mathias:
    Vi snakkede jo slet ikke penge? Men det er jo også underordnet, da jeg søger en større maskine. Det skrev jeg jo også til dig. Men er da stadig glad for du henvendte dig med et forslag. smiley
    Morten: Nu handler dette indlæg jo ikke om prisen på min cykel, men om at folk (efter min mening) burde være mere åbne for byttehandler, HVIS DE ANNONCERER DET.
    Og kan udemærket forstå hvis du er træt af folk der henvender sig med med bytteforslag, hvis du har givet udtryk for ren handel.
    Men alle fortjener da et pænt svar, det er da ikke for meget forlangt med et simpelt Nej Tak. smiley

• #16   7. nov 2009 Hmm... Tråden tager en forkert drejning... smiley
    Lige netop det der ikke skulle ske..

• #17   7. nov 2009 Brian:

Læs lige mit indlæg igen, selvom man annoncerer med byttehandel, vil man jo ikke betale himmelråbene priser på det man skal tage i bytte.

Og da slet ikke tage en 5 år ældre model i bytte, hvor tumpen i værste tilfælde, forvenete penge oven i hatten smiley

• #18   7. nov 2009 Morten:
    Laver man en bytte handel, er salgspriserne på de 2 cykler vel totalt ligegyldige? Det handler om byttepris.. Eller hvad?

Har lige set en TL til slag for 103.000kr Det må være en himmelråben pris! Ha ha..

• #19   7. nov 2009 Tror også det er svært at lave en byttehandel, da forventningerne er forskellige og som nogen skriver..... så bytter man til en anden bestemt MC... og ikke en hvilken som helst.... sådan har jeg det.

• #20   7. nov 2009 Byttepris?? er det ikke en by i Rusland, man ser en maskine, man godt vil have, ser på ns egen, vuderer hvad man mener er rimligt, og tilbyder den anden mc plus mønt.
    Den anden kan så accepterer eller lade være..

brian.
    Hmm... Tråden tager en forkert drejning... smiley
    Lige netop det der ikke skulle ske..
    ..............
    Hvilken drejning var det?

• #21   7. nov 2009 Jeg havde byttet hvis din havde været en tl1000r i stedet for s smiley

• #22   7. nov 2009 Det er jo svært at lave en byttehandel hvor begge parter mener de har gjort det godt.
    Du kan se på din egen annonce som eksempel. Hvis der er en der vil bytte med sin Hayabusa eller blackbird, så har du gjort et ganske godt bytte, det har den anden part ikke. Men vil jo gerne have noget der er bedre ved et bytte, med mindre man skal over i et stilskifte.

• #23   7. nov 2009 Der er desuden større risiko ved bytte end ved kontanthandel. Den mc du bytter dig til, kan være fuld af fejl. Det problem har man ikke med kontanter.

Vær klar til at sælge under smertegrænsen.

• #25   7. nov 2009 Jesper virum:
    En byttehandel behøver jo ikke være lige over.. er da udemærket klar over at jeg skal ha mønt op af lommen hvis jeg skal have en busa eller bb.. Havde da bestemt ikke regnet med andet.. smiley

Lars:
    Hvad er forskellen om du køber eller bytter dig til brugt mc i privat handel??

Kristian:
    Hvorfor en R i stedet for S? Ja hvis det er udseende, er det jo smag og behag.. smiley
    Flot Fejeblad du har..

Jesper s:
    Den skulle ikke drejes over på min cykel.. Den var ikke emnet..

• #26   7. nov 2009 Brian K

Hvis du bliver tilbudt LIGE den mc, du gerne vil have - så ingen. Men hvis du bliver tlibudt en mc, du tager imod for at sælge videre, så er kontanter at foretrække.

Og det er vel trods alt sjældent, du lige bliver tilbudt den mc, du går og drømmer om.

• #27   7. nov 2009 FOLK TAR KÆMPE OVERPRIS.. jeg så en gsxr fra 92 han ville have 25k uden afgift, han har røget for meget hash-- jeg har lige købt min gixxer k2 for det halve næsten.. kom nu folkens , der er en grund til der er krise , vi skal tage nogen chancer...

• #28   7. nov 2009 Næsten alle som vil bytte vil helst have en større cykel. Det er jo ret naturligt når man "vokser sig ud af" den gamle cykel. Men det gør det også meget svært at finde en at bytte med.
    Desuden er det svært at finde en som har den type cykel man vil have, og som samtidig gerne vil bytte, og som samtidig gerne vil have den cykel man selv har. Det er sjældent at det kan lykkes.

• #29   7. nov 2009 og så er der lige det med at: min byttepris er 10000 højer end det den er tilsalg for. hmmm hvad er nu det for noget tror man nu man er blevet en slags forhandler. nej sæt en pris på den cykel og sæt den så til salg eller bytte med samme pris, det andet med en syg højer byttepris er sku da noget sært noget...

ps køb min fejeblad for 65000 eller byt (byttepris 95000) :-S

• #30   8. nov 2009 Så svært er det ikke at sælge , hvis man prissætter sine ting fornuftige , men her inde på siden synes jeg alså ikke det ser fornuftigt ud i forhold til hvad tingene koster nu , alså realistisk pris
    Det er meget nemt at hente eks på dette , men det vil nok ikke falde i god jord , men helt fra fantasien kan man alså ikke få feks 70000 kr for en ZX9 fra 94 eller 55000 for en CBR 600 F3 mere , det må man bare se i øjnene
    Jeg har lige solgt konens CBR 600 RR 07 model for prisen som den var værd uden anonce , kun ved at svare en anden der spurgte om modellen , Jeg var glad for salget , køber var glad for købet prisen blev ikke trykket en 25 øre , men prisen var også reallistisk 125.000
    Så sælger sæt din pris realistik , meget tæt på din smerte grænse og skriv fast pris , og så forfaen bekriv MCen ordenligt med KM Årgang Stand , alså lige som du gerne vil have din forhandler gør , de sætter alså heller ikke deres MCer 10-15000 kr for højt i feks 100 k klassen

Kommentér på:
Slet ingen friske mennesker?

Annonce