{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.637 visninger | Oprettet:

Scottoiler, er det pengene værd {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg overvejer at købe at købe sådan et sæt http://www.louis.de/_40e171a9ebcab77b7596eaa3aa3857ac41/index.php?topic=artnr_gr&article_context=detail&grwgr=320&wgr=427&list_total=1&anzeige=3&page=0&artnr_gr=10003132 til min Kawasaki gpz 500, da jeg ikke gider smøre kæde og fordi jeg har hørt at kæden holder noget længere med automatisk kædesmøring.
Er sådan et sæt pengene værd og kan det sæt jeg linker til, bruges på min gpz?

Hilsen Simon


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Scottoiler, er det pengene værd
  • #1   1. nov 2009 Jeg har selv samme sæt og med dual injector. Det virker rigtig fint, men det kan være svært at justere olie mængden. for meget og den sviner helt vildt. og for lidt tører kæden ind. Er det koldt giver den mindre pga tykkere olie og er det varmet giver den mere med der tilhørende svineri. I sommer halvåret er virker det fint, da temperaturen er rimelig ens

  • #2   1. nov 2009 Ja det kan godt bruges på din GPZ, duu kan finde en monterings guide her:
    http://www.scottoiler.com/support_installation-guides.asp?command=manufacturer&id_language=1&id_manufacturer=10&id_model=&kit=

    Jeg synes det er alle pengene værd, det kan måske godt svine en lille smule mere en kædefedt, men til gengæld er det lige til at tørre af. i modsætning til kædefedt der klæber som en ind i helvede.

    Kæden holder også meget godt. min har kørt cirka 33.000 Km i alle forhold og den er langt fra at være slidt op endnu.


  • #3   1. nov 2009 Peter V
    Er det den jeg henviser til, eller er det anden model du bruger? Jeg tænker på om det har en betydning om den er med dual injektor eller bare enkelt for holdbarheden.


  • #4   1. nov 2009 har en gammel en med single injektor og den er jeg godt tilfreds med selv om det kan være lidt svært at finde den rette indstilling hvis lufttemperaturen svinger for meget, forlænger under alle omstændigheder levetiden på kædekittet væsentligt hvis man ikke er den største haj til at smørre kæde......

  • #5   1. nov 2009 Ja det er den model jeg bruger, men med en dual injector.
    Ved ikke om dual injector har nogen betydning forholdbarheden. Men det var nemmere, at montere det pænt på min Bagsvinger.


  • #6   1. nov 2009 hvis man er omhyggelig med placeringen af injektoren tror jeg ikke det har den store forskel på levetiden...........

  • #7   1. nov 2009 Så tror jeg bare at jeg undlader at kunne en dual injektor med i første omgang.
    Hvor skal den ideelt placeres, på billedet er den monteret på den ene side af kæden, men er det det bedste?


  • #8   1. nov 2009 Prøv evt. at se på en Loobman i stedet.

    Den har jeg selv brugt en overgang, og den virkede efter hensigten.. Og så koster den kun en brøkdel af en Scottolier.


    http://www.chainoiler.co.uk/


  • #9   1. nov 2009 Jeg ville blive irriteret over at skulle rende og holde øje med om den fungerer efter hensigten og justere tilsvarende.

    En sprøjt god kædevoks, når rullerne blinker til mig er s'gu lettere.


  • #10   1. nov 2009 Kleen, det var præcis også årsagen til at jeg droppede min Loobman... Men den virkede dog som den skulle, der er bare mindst lige så meget arbejde i at sikre sig at den virker, som der er i at smøre kæden på almindelig vis, og så ryger lidt af den gode idé altså.


  • #11   1. nov 2009 fantastisk opfindelse til folk der ikke kan finde ud af at smører kæde

  • #12   1. nov 2009 Der er jo også den nye Scottoiler Electronic.Den tager højde for det hele.

  • #13   1. nov 2009 fatter ikke at i gider bruge dem, min kæde får en tur med spray efter hver tur, på indersiden af den nederste del. og det er nok til at kæden ikke bliver blank. har jeg været på langfat 300+ så får den lige en hurtig tur hele vejen inden den kommer ind... kan ikke se hvorfor man skal gøre det mere besværligt end det... ellers så køb en med kardan

  • #14   1. nov 2009 Har din GPZ ikke centerstøttefod? En tur op på den og køre baghjulet lidt rundt, så er smøring problemfri, og du er fri for at tænke på, om din smøring er god nok.

  • #15   1. nov 2009 Jo min Gpz har centralstøttefod, men jeg har nu bestilt scottoiler. Jeg tror i sidste ende også det bliver det billigste for mig, kædespray er jo absolut heller ikke gratis.

  • #16   1. nov 2009 Buggi, det er netop derfor du skulle prøve en Scottoiler i stedet, den passer sig selv fuldstændigt.

    Når først den er skudt ind behøver du ikke at skænke den en tanke, pånær du lige skal huske at fylde den op cirka en gang om vinteren.

    Så efter hver tur så stiller jeg min Cykel ind i carporten, rør ikke en finger og glæder mig over mine kæderuller de er blanke hver gang jeg skal ud og køre, vel at mærke blanke af ny olie smiley

    Claus, det er ikke en perfekt opfindelse til dem der ikke kan finde ud af at smøre kæde, det er en perfekt opfindelse til dem der ikke gider at bøvle med snasket kædefedt smiley

    Den skal du nok blive glad for Simon og du har ret i at kædespray heller ikke er gratis og så kører de fleste længere på et kædekit end dem der smører manuelt, så det skal nok kunne betale sig i det lange løb.


  • #17   1. nov 2009 Jeg giver Peter V (Holstebro) fuldstændig ret, når først man har brugt en 5-6 forsøg på at justere den ind, så kører det bare. Scottoiler påstår selv op mod 7 gange længere levetid på en kæde, men ca 5 gange er nok mere realisrisk afhængig af kørestil.

  • #18   1. nov 2009 Det er også langt billigerer i længden med scotolier, frem for alm spray.

    Før i tiden brugte jeg vel ca 2-3 dåser spray pr sæson.
    med scottolier har jeg ikke engang brigt en halv liter endnu, og kæden er altid vel smurt, også i regnvejr.

    Synes ikke den er svær at indstille. et hurtigt kig på kæden, drej lidt på dimsen, og kør =0)

    Det virker super for mig.


  • #19   1. nov 2009 Det er ikke selve oliemænge justeringen der volder besvær eller tid, det er snarere det faktum at hver gang kæden er blevet justeret, hjulet har været af ell. lign. Så skal selve "dyssen" justeres ind, hvilket ikke ligefrem er svært, men som, for mig, var et irritations moment.
    Med en racer cykel, som man skifter dæk på ofte, samt i det hele taget skruer en del på, og hvor pladsen til at gemme systemet "af vejen" på, er begrænset, var selv-smører systemet bare ikke den rigtige løsning.
    For andre, med andre behov, vil jeg bestemt ikke udelukke at det kan være en god løsning.


  • #20   1. nov 2009 2-3 dåser spray??? det er fanme mange km du kører. min dåse har holdt 2 sæsoner og der er stadig 1/4 tilbage. på 2 år har jeg ca kørt 10000. og min kæde får ikke lov at blive blank.

  • #21   1. nov 2009 Jo kørte til og fra arbejde, og kørte når jeg havde fri og i weekenderne, så den fik da rullet nogle km =0)
    Og jeg var ikke serlig go til at huske at få smurt kæden.


  • #22   1. nov 2009 har en med single injektor, virker kanongodt, og har intet problem med at få den justeret efter dækskift, min "pumpe" er monteret under sædet, så det ses faktisk ikke jeg er mageligt anlagt...

  • #23   1. nov 2009 >Jonas, med 5000 km om året, kører du vel formentligt ikke synderlig meget i regn, som jo hurtigt kan få "pelset" en kæde!
    Jeg selv, bruger lidt over en dåse spray om året og kører 12-13000 km pr sæson!


  • #24   1. nov 2009 kasper... 4000 sidste år og 6000 i år. og jo jeg kører faktisk alt alt for ofte i regn. hele vejen til tøffe træffet i nordjylland fx havde vi regn. jeg bor i køge bugt. jeg kører ikke efter vejret men efter om der er penge til benz...

  • #25   1. nov 2009 nå ja og om jeg har tid...

  • #26   24. feb 2011 Her kan i se mit som virker fint

    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=15708


Kommentér på:
Scottoiler, er det pengene værd

Annonce