2.272 visninger
|
Oprettet:
Arai vs. Shoei vs. AGV? {{forumTopicSubject}}
Godaften..
Hva er der at sige, godt og skidt om, om de hjelme? Nogen man skal kigge mere efter end andre?
Står og skal ha købt hjelm og læderdragt her i løbet af vinteren.. Cyklen er lige kommet i hus..
sep 2005
Følger: 17 Følgere: 18 MC-er: 3 Emner: 300 Svar: 1.820
Og det eneste du bør kigge på, er hvilken der passer dig bedst, kvalitetsmæssigt er det vist meget lige. Personligt har jeg en Shoei X-Spirit som spiller max!
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Hvis ikke, så starter du et helt forkert sted;-)
Hjelm køber man efter, hvordan den sidder, ikke efter hvad den hedder!
mar 2008
Følger: 12 Følgere: 10 Emner: 30 Svar: 69
maj 2004
Følger: 87 Følgere: 89 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 3.720
Har selv erfaring med nolan, agv xr2, som jeg var rigtig godt tilfreds med, den reddede også knoppen ved et voldsom styrt med 200+
Har så i dag endt ud med en schuberth s1 som jeg valgte pga jeg havde hørt den jo var berømt for det lave støjniveau, og iøvrigt har indbygget solbrille... men en racer hjelm er det sgu ikke...
bare mine 25 øre... ud og prøv
aug 2007
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 94 Svar: 426
Men du må jo ud og prøve hvilken en der passer bedst.
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 47 Svar: 4.777
Om shoei er bedre end de andre aner jeg ikke noget om, tror når vi snakker de dyre hjelme så er det mere mærket, designet og aerodynamik der er forskellen, tror de beskytter lige godt.
jul 2004
Følger: 8 Følgere: 27 MC-er: 1 Emner: 66 Svar: 2.816
apr 2007
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 4 Svar: 52
Sikkerhed er i top men arai er bedre...sidder bare af helvede til..på mig i hvertilfald...
jun 2006
Følger: 59 Følgere: 56 MC-er: 3 Emner: 63 Svar: 1.221
jun 2008
Følger: 80 Følgere: 61 Emner: 214 Svar: 1.681
dec 2006
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 16 Svar: 1.273
Der er lige så meget støj i den som der var i min gamle XR1000 (whisperkit), i hvert fald på min R6'er.
Det eneste positive jeg kan sige om S1Pro, er at der er indbygget solbrille (som jeg så synes er alt for mørk og den mindre tonede solbrille er ud gået af produktion GRRRRR!!!!)
Med hensyn til sikkerhed, så kig ind på http://sharp.direct.gov.uk/ og se at selv billige hjelme kan være sikkerhedsmæssigt lige så gode som de dyre mærker.
Dog skal det siges at der er en diskussion i gang om deres test metoder, som der ikke rigtigt er kommet en afklaring på endnu. Men det kan da give et fingerpeg om, at det ikke altid er prisen der afgør om en hjem er sikker.
Kwak og Keld Hvad baserer i jeres konklusion om at Arai er bedst på?
Altså bortset fra at det siger Arai's marketingafdeling?
mar 2006
Følger: 48 Følgere: 42 MC-er: 5 Emner: 38 Svar: 2.545
Pasform, konstruktionskvalitet og anvendelse.
- der er således stor forskel på om du vil have en lydsvag komforthjelm til eks. touring, en dynamisk let racinghjelm eller en en luftig, semi-åben type til eks. off-road.
På mit hovede og til mine behov findes der ikke bedre end Arai RX7 Corsair.
aug 2005
Sådan kan man kun sige, hvis man har fundet en Arai, der sidder helt rigtig.
Ellers er det desværre sådan, at den billigste pispotte fra Bilka, der sidder ordentlig fast giver meget bedre beskyttelse end verdens dyreste hjelm, der ikke sidder rigtigt.
Der er kun en ting der dur, prøv og prøv igen, til man står med en hjelm, der sidder ordentligt. Så kan den koste 6000 eller 800 kr!
Finder man flere, der sidder god, kan man begynde at vælge efter, pris, udseende, komfort mmm.
aug 2006
Følger: 22 Følgere: 24 MC-er: 6 Emner: 14 Svar: 2.926
"Kwak og Keld Hvad baserer i jeres konklusion om at Arai er bedst på?
Det er da fordi, der er en del kørere i MotoGP, der kører med Arai og det har INTET at gøre med at Arai har betalt en hulens masse penge for det...;-)
jul 2008
Følger: 15 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 6 Svar: 186
Har selv Shoie Raid 2 og er fuldt tilfreds men tror at jeg prøvede alle på markedet da jeg valgtre:-) Super pasform til mit hoved der måske er lidt smalt i hoved facon. Har Prøvet den nye Shubert S1 pro men den trykkede mig i panden og nakke og gav ingen støtte i siderne.
Kun en ting der virkelig gælder og det er at den skal side stramt til og ikke kunne drejes til siderne eller vippes frem eller bag over og MEGET sttramt når den er ny. Men vi er ja alle forskellige skruet sammen.
Finder du flere der passer så prøv at spørge specielt på dem og så kan du bruge svarene til noget.
feb 2007
Følger: 3 Følgere: 25 Emner: 26 Svar: 1.325
Desuden er Arai den eneste hjelm jeg har prøvet, hvor ventilationen rent faktisk virker.
maj 2005
Følger: 38 Følgere: 103 MC-er: 1 Emner: 39 Svar: 2.398
Desvære ser man tit folk bruger all for lidt på deres hjelm.
Det eneste man ikke kan gøre noget ved i dag er hjerne/hovdet. Ben, arme, ryg, hofter, knæ osv. kan man lave men er den gal med toppen så er det skidt........
så brug noglæe flere penge på en god hjelm og gå efter den der sidder bedst og emst stram og en med dobbel-d rem og i fiber. Ikke plast.
Jeg kan give dig et eksempel - sharp testen tester en hjelm til at ramme jorden 1 gang på samme sted - men det sker jo ikke kun 1 gang under en uheld at du rammer jorden med din hjel. Arair tester 6 gange - det samme sted og alle skal være under mindste værdien. Det er en af de grunde til at mange (stort set alle9 pro bruger dem.
aug 2006
Følger: 22 Følgere: 24 MC-er: 6 Emner: 14 Svar: 2.926
"Pris og kvalitet hænger sammen"
Så hvis f.eks Nolan hævede deres priser med tusind kroner, så vil deres hjelme blive tilsvarende bedre??? Eller kan det tænkes, at der er flere faktorer i spil?
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 275 MC-er: 5 Emner: 130 Svar: 4.956
feb 2009
Følger: 11 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 46 Svar: 637
Jeg kører med en Shoei X-ceed og den passer mig super. Men ud og prøv dig frem og tænk på de falder lidt i skummet når du har brugt dem over længere tid...
mar 2008
Følger: 12 Følgere: 10 Emner: 30 Svar: 69
aug 2005
Jeg har lige siddet og opdaget det - må være blevet distraheret under læsningen - Sorry!
dec 2006
Det er derfor jeg ikke kommer med postulater om hvilken hjelm der er den sikreste.
Men af de to jeg har haft er XR1000 min favorit.
dec 2006
Hvad bygger du det på? Arai's egne oplysninger, egne erfaringer, uvildige undersøgelser eller bare god gammel dags mærkefanatisme?
Nu hvis vi for eksempel tager Sharp, så er det jo ikke der Arai de ligefrem brillierer. Men hvis du har andre tests at læne dig op af, så vil jeg da meget gerne læse den, så jeg selv kan trække en bedre beslutning næste gang jeg skal have en ny hjelm.
Ja jeg kan sagtens nå at prøve en masse, men det har jo ikke så fandens meget at gøre med hvad for en hjelm der er mest sikker.
Nu ved jeg ikke hvor mange års erfaring du selv har, men jeg kan heller ikke se relevansen. Eller er du af typen der bødømmer et produkt efter hvor godt dens forgænger var?
dec 2006
Jeg har søgt på nettet og de laboratorie test jeg kunne finde, der er det ikke agentydigt at bare fordi en hjelm den er dyr så er den god.
Nogle test's var det faktisk lige omvendt, der var det de billige plastichjelme absorberede mest energi, mens fiberhjelmene de var for stive i skallen og overførste for meget energi til kraniet.
positiv omtale er fint, så længe man husekr på at det kan købes
jun 2008
Følger: 80 Følgere: 61 Emner: 214 Svar: 1.681
Arai vs. Shoei vs. AGV?