{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.119 visninger | Oprettet:

Arai RX-7 vs. Shoei XR-1000 {{forumTopicSubject}}

Som overskriften lyder, står jeg og skal vælge mellem Arai RX-7 og Shoei XR-1000.

Der er nogle +'er og -'er ved begge hjelme, men det er småting, og nok ikke noget der vil irritere synderligt.

Det jeg er ude efter, er jeres erfaringer med hjelmene, og hvis nogen har haft begge hjelme, så jeres meninger om forskellene, samt +/- ved dem.

Har allerede prøvet begge hjelme, og i den rigtige størrelse passer de begge godt!

- P. Bruun


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Arai RX-7 vs. Shoei XR-1000
  • #1   1. mar 2008 Arai Rx7 helt klart den fedeste hjelm.....

  • #2   1. mar 2008 synes arai er verdens fedeste hjælm og har selv en men må indrømme jeg synes de fløjter vis man køre med visiret åben med en god fart og det gør jeg meget

  • #3   1. mar 2008 Jeg har en xr-1000 og er rigtig glad for den! På trods af at have kørt ture på 3 timer i træk synes jeg aldrig jeg bliver træt af at have den på! Selvfølgelig er der en del støj ved motorvejskørsel, men det kan man nok ikke undgå. Så jeg kan helt klart anbefale en xr-1000...

  • #5   1. mar 2008 Jeg synes det er svært at råde til hvilken hjelme de skal købe, for der er ikke 2 hoveder der er ens. Jeg kan fx bedst li at kører med arai. jeg synes shoei er for lille på mit hovede, og kommer til at siddde for langt oppe i nakken. Man er nødt til bare ud og prøve og se hvorfor en der sidder bedst..

  • #6   1. mar 2008 Kan man godt tage det Arai klistermærke af!!! altså det der sidder i panden?? sælger sagde godt nok at han ikke ville gøre det men synes bare det er for meget til den fede hjelm!

  • #7   1. mar 2008 nu når vi alligevel snakker om RX-7 eren smiley

  • #8   1. mar 2008 Har også en XR 1000 nu og det er den bedste jeg hjelm jeg har haft. Sidder super godt og jeg synes også de fåes med nogle rigtig fede motiver. Kan også kun varmt anbefale den!!

    Arai har jeg ikke prøvet og har derfor ingen kommentarer til den..... smiley


  • #9   1. mar 2008 Har selv en XR-1000, som jeg er rigtig glad for, har faktisk haft to. RX-7 sidder af lort på mig, og jeg hader deres visir-system.

    Har dog forelsket mig i Shoeis topmodel, X-Spirit, som er modstykket til RX-7. Den er helt kanon, og bliver klart min næste hjelm


  • #10   1. mar 2008 http://www.dba.dk/asp/sektion/artikler/detail.asp?ArtikelId=46717
    Jeg er også varm på arai RX-7 men tror også der kommer til at stå shoei på min næste hjelm (X-spirit)


  • #11   1. mar 2008 xr-1000 sidder kanont på mit hoved, jeg syntes det er en vildt lækker hjelm, men den er langt fra støjsvag smiley men dette genere ikke nok til at jeg ikke ville købe en ny magen til hvis jeg fik kvadret min nuværende.... Har ikke prøvet RX-7'eren så den kan jeg ikke udtale mig om..

  • #13   1. mar 2008 Kan kun anbefale rx-7... men jeg kender heller ikke til den anden hjelm smiley

  • #14   2. mar 2008 Har set man kan få et "whisper"-kit til en XR-1000, er det nogen folk bruger eller bruger i den bare som den er std.?

    Virker "whisper"-kittet?

    Eneste ting jeg syntes er lidt irriterende ved Arai'en fremfor Shoei'en, er at hullet i bunden hvor man stikker hovedet ind, virker mindre. Men når først hjelmen er på sidder den fint! Shoei'en virker større i hullet og er derfor også en del hurtigere at få af og på. Jeg er af den mening at jo større hul, jo mere larm, også derfor jeg spørger til "Whisper"-kittet.

    Måske skulle jeg finde et sted de har en X-spirit, og prøve den, det havde de nemlig ikke der hvor jeg prøvede de andre.

    - P. Bruun


Kommentér på:
Arai RX-7 vs. Shoei XR-1000

Annonce