{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.181 visninger | Oprettet:

Arai rx7 VS Shoei x-spirit 2 {{forumTopicSubject}}

har nu prøvet Arai rx7 og skal prøve shoei i morgen . syntes Arai sidder kanont men hage partiet er lidt lavt til mit ansigt .ser ud til min hage stikker lidt ud i bunden smiley så er ikke så sikker på at den passer 100%

de 2 hjælme koster ca det samme .er der nogle der har erfaring med begge modeller ? gode eller dårlige

På forhånd tak

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Arai rx7 VS Shoei x-spirit 2
  • #1   22. apr 2010 har selv Arai rx 7
    - fordele: super pasform, ingen irriterende vibrationer ved høj fart
    - ulempe: forholdsvis meget vindstøj

Med hensyn til at hagen stikker ud - på rx7 er der netop ved hagen en ekstra "flap" man kan trække ned som går "foran og lidt ind under" hagen så hjælmen sidder tæt under kørsel men slås op så hjælmen er lettere at tage af og på - fik du trukket "flappen" ned ? smiley

• #2   22. apr 2010 (link fjernet)
    (link fjernet)

Så er sagen klar hvis sikkerheden er vigtigst. Men pasform er jo også vigtig.

• #3   23. apr 2010 Sharp kan du IKKE bruge til en skid. Selv ikke engang Nolan og X-lite som fik top karakter sidste gang anderkender den - igen ens regler, ingen synlige regler for test - og de tester også kun 1 gang ved fald. Arai tester 3 gange - samme sted og ALLE skal overholde mindste værdien.

sharp testen er lige så værdifuld som at have en flaske fuldt med sand i en ørken.

• #4   23. apr 2010 rene a:jeg havde trukket hage flappen ned. syntes sku det er svært at vælge mellem dem

• #5   23. apr 2010 På de dyre hjelme du kigger på har du mulighed for f.eks. at skifte kindpuderne til nogle tykkere. Det fik jeg gjort i forbindelse med købet af mn Shoei, og den passer bare spot on. Jeg tror ikke engang at det koster noget - jeg betalte i hvert fald ikke - forhandleren beholdte bare de originale som jeg ikke skulle bruge

Kommentér på:
Arai rx7 VS Shoei x-spirit 2

Annonce