3.170 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

hjælp til valg af crosser hjælp til valg af crosser

Hejsa folk på motorgalleri. jeg står og overvejer at begynde til cross men ved ikke hvilken crosser jeg skal begynde på så det vil jeg lige spørge om herinde.

jeg er 15 år, cirka 170 høj og har ikke gået til cross før.

hvor stor tror i den skal være, 85, 125, 250 eller størrer?(også gerne mærke og fordele og ulemper ved de forskellige)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af 5g til tv 1.700 kr.
  • Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælp til valg af crosser
  • #1   10. okt 2009 som 15 årige kan du vist ikke køre 125 med mindre du får disposition til det

Men gå ud i klubben hvor du skal køre og spørg

• #2   10. okt 2009 så det skal være over 125 eller hva siger du?

• #3   10. okt 2009 nej under

• #4   10. okt 2009 tror sgu den bliver for lille så

• #5   10. okt 2009 du skal køre 125ér, du har samme alder og højde som min søn, i den klasse kan du køre løb på den intil du bliver 18 år.
    så er det vidre til 144 klassen. (dmu)
    hvad maskine du vælger er en smags sag, bare du holder dig til de mest kente mærker.

• #6   10. okt 2009 kom en tur til sønderskov(hjørring) på næste lørdag og se jg cup, der skal alle klasser køre løb, så der kan du evt. finde hvad det skal være for en maskine og mærke.
    giver gerne en kop kaffe og en snak hvis det er.

• #7   10. okt 2009 en af mine venner kører 125 2 takt i klub og der er ikk blevet sagt noget til ham.
    maskine er det om du vil have nogt der holder eller ???
    altså hvad jeg hører omkring maskine der holder er det honda eller ktm.
    hvis aprillia bliver for varm blander den vand og olie
    yamaha skal knast kæden skiftet på jævnligt ellers går motoren sig en tur
    kawasaki har jeg ikk rat meget forstand på
    honda ville jeg købe ( har jeg gjort ) hvis jeg skulle vælge, for jeg har ikke hørt noget dårligt om dem. de er godt nok lidt dyrere end de fleste ( ihvert tilfælde ang. reservedele).
    selvfølgelig skal de gennem gåes som altid ellers vil alle maskine ikk kunne holde til noget

• søren r
    søren r Tilmeldt:
    mar 2008

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #8   10. okt 2009 Hej.
    Dmu siger at 13 år og derover så skal man op på en 125 el. 250 4-takt. Ellers skal man ha dispensation til og blive på 85 ccm. Så syntes du skal prøve en 250 4-takt da det er en meget nemmere cykel og starte på end en 125 ccm.

• #9   10. okt 2009 tak for svarene det var sådan nogen jeg havde håbet på at få.. har også selv tænkt på en ktm 250 eller en yamaha 250 (er ikke så meget for honda) fordi jeg har læst lidt om at det er nemmere at starte på en 4 takt fordi der er meget forskel på hvordan de skal køres..

Skagbo jeg ville gerne have været der men kan sgu ik på lørdag.. (40 års fødselsdag ved familie)

• #10   10. okt 2009 og tusind tak for svarene

• Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.408
    #11   10. okt 2009 Det er desværre noget dyrere at købe en 4 takter, det er også dyrere at reparere på, men til gengæld kører de længere på stempler mm. men det er korrekt at de er nemmere at køre på, da trækområdet er noget bredere.

• #12   10. okt 2009 der er også jg cup i ørnedal (sæby) om 14 dage

• #13   10. okt 2009 okay.. hvad kan man få sådan en 250'er til hvis den ikke skal være ældre end 06 eller 07?

• Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

#14   10. okt 2009 Vil tro at de ligger fra 20000,- og op

• #15   10. okt 2009 okay og hvor meget koster det tøj man skal bruge for ved ikke hvor mange sæt og alt det der man har brug for.. bare sådan en cirka pris så jeg ved hvad det kommer til at koste at starte til cross for alt

• Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

#16   10. okt 2009 Du kan være heldig at få det med i handelen, men ellers regn med ca. 3-5000,. afhængig af kvalitet men du kan få det brugt for det halve

• #17   19. nov 2009 nejj en skam jeg har lige solgt min ene ktm 250 fra 07 til billig penge .personlig har jeg haft alle modeler honda suzuki yamaha alle nye cykler og jeg er endt på en ktm 450 09 .jeg ville helt klart vælge en ktm 250 4t pga motoren har et super træk og dæmperne får man ikke bedre .Man skal glemme tuning af motoren den beste tuning får man ved gode dæmper der opnår man 50 % mer fart fordi man føler sig tryk ved ,maskinen og kan fokus på kørslen.
    En ktm har gas i fordæmperen fra årg 07 og vær at anbefale de er langt mer fremme end de andre mærker på nær tm som har ølien dæmper.

Kommentér på:
hjælp til valg af crosser

Annonce