{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.535 visninger | Oprettet:

Er prisen virkelig så meget forkert?? {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg i en del måneder haft min mc til salg uden en eneste henvendelse, bortset fra en der ville bytte med en golf 2, NO WAY.
Prismæssig må jeg tilstå at jeg nok startede i den meget optimistiske ende, men er nu gået 20000kr ned i forhold til i starten. Jeg har tjekket priser på andre thundercats og også hvordan R6'eren ligger, og kan ik lige se problemet.

Jeg må tilstå at jeg begynder at blive frustreret, ved godt at markedet osv er noget tamt for tiden, men synes jeg har indrettet mig derefter.
Kom med tips og råd, og evt bud.

http://motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=60592


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er prisen virkelig så meget forkert??
  • #1   19. sep 2009 Du skal ikke se negativ på mit indlæg , men kun som oplysning

    Vil du selv tage ud og kikke på en udgået model , som ikke kan synes og årgangen er hemmelig og KM vides ikke , service er der ikke lavet , men den har blå ventilhætter ?

    Prisen ved jeg intet om , men der er flere R6er til salg for samme pris

    Hvad vil du selv købe , eller henvende dig på


  • #2   19. sep 2009 Jeg kan ikke se du skriver hvor gammel den er, men den ser ellers velholdt ud.
    Jeg tror du får meget svært ved at sælge den nu. Til foråret vil det sikkert gå nemmere. Husk på at sæsonen er ved at være forbi.
    Jeg har ingen idé om hvad en cykel som din skal koste, men generelt er priserne gået en hel del ned inden for det sidste år og mange vil nok have svært ved at låne penge til motorcykel for tiden.
    Ikke den store hjælp fra min side, men på et eller andet tidspunkt melder der sig sikkert en køber.


  • #3   19. sep 2009 km? papirer på serive etc? Mange er pænt ligeglad med dele - bare den er vedligeholdt!

  • #4   19. sep 2009 Dooooo hvordan fanden kan jeg da glemme årgang og km, det var sgu da utroligt. Kan da være at man skal tilbyde og syne den før salg.

  • #5   19. sep 2009 - Der har været TL1000S fra 1997-98 til salg for omkring 50.000 uden at de har kørt en halv million.
    For halvandet år siden kostede de omkring 85-90.000.

    Jeg ville købe din hvis den rundede samme pris som en GSX600R.
    Dvs du skal ned og kysse kr47500 hvis din cykel er fra omkring 1997 før jeg selv ville overveje den.

    Du oplyser intet om km, årgang osv osv osv - det duer ikke.

    Lykke til.


  • #6   19. sep 2009 Så er km og årgang på plads også at den kan leveres nysynet

  • #7   19. sep 2009 Da din MC ser fin ud i lak og rimelig orginal , skulle du pille alle dele af , og sælge dem i løs vægt og så sætte den til salg som 100 % standart , det er det folk vil have og ikke en 8000 k blå ventil t.hansen hjemmeskruet Mc

    Tror godt du ved hvad jeg mener ,


  • #8   19. sep 2009 Meget bedre , og da du har et flot billede af den ( Det første) prøv at beskære det lidt så motivet er MCen jeg må eje

  • #9   19. sep 2009 Synes bare umiddelbart at den burde være lidt lettere at sælge når den ser lidt ekstra godt ud frem for en der står 100% standard.
    Jeg kan sagtens forholde mig til det hvis det så farligt ud det der var lavet på den. men synes det er lavet så det er hvad man kan kalde pænt stylet..


  • #10   19. sep 2009 Den er ikke så ombygget, så det betyder noget. Og standen ser meget fornuftig ud. Desværre tror jeg, at det er en mc, som ikke sælger sig selv. En stor del af markedet er sport/racecykler. Din er mere en allrounder. Du må længere ned i pris og annoncere den flere steder.. Jeg vil sætte den til 49.500.

  • #11   19. sep 2009 Synes bare at hvis jeg skal ned i 50 så er det jo samme pris sammen en gammel honda cbr 600 f2 fra 92, hvilket jeg godt nok ville tude over....

    Morten p er det en der prøver at bytte med alle he he


  • #12   19. sep 2009 Jeg låner lige denne tråd.... Har en VFR 750 tilsalg, og den er vel nok den billigste i DK eller ??? Hvad siger "ekspertpanelet" ? Kan ik forstå jeg ik bliver kimet ned smiley

  • #14   19. sep 2009 Først.. Prisen.
    Som det allerede er blevet nævnt så kan man få en R6´er fra 99 til næsten den samme penge. Prøv med 59.999 eller 49.999, og så se om folk ikke vil byde.. de 49. er selvfølgelig uden noget som helst udstyr. Det sælger du jo med for lidt ekstra.. Og det som køber ikke vil have, sælger du bare herinde.
    Da jeg købte min mc, fik jeg næsten en hel reserve cykel med... Jeg solgte ud af delene, og tjente faktisk 8.000 på stumper jeg alligevel ikke skulle bruge smiley

    Så til problemet med ekstra udstyret, du får ikke noget for det. Det er ofte penge ud af vinduet. Da det ikke altid er sikkert din næste køber er enig i det er lige sådan hans drømme mc skal se ud.

    Noget helt trede..
    For at give dig en købers synsvinkel så spørger jeg ofte efter:
    KM, årgang? (Kan se du har fået det med)
    Ridser, Skrammer, Rust?
    Fejl, mangler, mislyde?
    Papire?
    Sidste service?
    Syn?
    Ekstra udstyr?

    Håber det gav lidt..

    Men flot cykel.. Bestemt!
    Held og lykke med salget.

    MvH
    Michael


  • #15   19. sep 2009 Hvis jeg var dig søren ville jeg eventuelt prøve med en anden annonce tekst :).. Og så ville jeg bruge dba.dk

    Men tekst og billeder er enormt vigtigt.

    // Michael


  • #16   19. sep 2009 Jeg tænker bare sådan lidt med r6'eren det billigste jeg har set den til er 67000 men så er den gerne fra 98-99 og har gået over 50000km hvilket i mine øjne må trække ned da vi snakker om en 2-3år ældre maskine med 15-20000km ekstra på klokken.

    Men jeg er ik i tvivl om at det er pga af R6'eren at den ik kan sælges, da de 2 maskiner ligger rimelig tæt...


  • #17   19. sep 2009 Jeg kender det godt. Jeg har samme problem med min XRV650 africa twin som ellers normalt er en eftertragtet maskine. Man må bare vente

  • #18   19. sep 2009 Du skal ikke skrive den ikke kan sælges, for alt kan sælges! Det er et spørgsmål om at være kreativ nok.

    Men har du prøvet og køre ud til en forhandler og hørt hvad han vil give for den?

    Selvfølgelig vil han ikke give din ønskede pris. Men læg 10.000 oven i, så er du måske på rette kurs smiley - Om ikke andet får du da en køretur ud af det, mens sæsonen stadigvæk tillader det.

    Mvh
    Michael


  • #19   19. sep 2009 Har prøvet en enkelt forhandler, men han ville ikke sætte pris på den da han ik ville ha noget i bytte for tiden. Grunden til det at den skal væk nu, er netop at jeg ik kan holde til at køre på den mere, max 30-50 så har jeg store smerter i knæ hænder og arme. Det har altsammen været brækket eller ødelagt på en eller anden måde, derfor ville jeg gerne af med den her og nu for at kunne nå at afslutte sessonen uden smerter og et smil på læben...

  • #20   19. sep 2009 De priser du sammenligner med, er jo udsalgspriserne... Det giver godt nok en lille indikation af, hvordan markedet ligger, men ikke af salgsprisen. Dengang jeg kiggede på ny cykel (i foråret) så jeg primært efter en CBR F1... Men fandt hurtigt ud af, efter et par rundringninger, af F2 og F3 modellerne var LANGT længere nede i pris, end den pris de stod til... En forhandler ville endda allerede over telefonen slå 20000 af prisen for en F3'er (stod til 65000)... Og jeg kunne nok have banket den længere ned...

    Nu faldt valget så på noget helt andet, men det er en helt anden historie smiley

    Men moralen er: Udsalgsprisen er en ting... Salgsprisen er en anden... Du må forvente, at du skal længere ned i pris, hvis du skal have den solgt NU... Ellers vent til foråret, gør den smuk og lækker, og syn den... Synede cykler er altid nemmere at syne... Så skal du nok få lidt mere for den, end hvad du kan få nu smiley


  • #21   19. sep 2009 Du skal ikke se R6 eren som den nærmeste konkurent til din MC selv om det er afløseren til din smiley

    Du skal sælge den på at den rimelig orginal , , det her en en Mc med et behaglig kørestilling og ikke så aggressiv som feks en R6er
    På den måde henvender du dig til et lidt andet puplikum end dem der vil køre 250 km/t før vinden bærer dig oppe smiley

    Søren sådan en VFR til 30000 kr skulle ikke stå til salg mange dage for 2 år siden , men tiden er en anden og den bliver sku ikke yngre , men den kører lige godt det ved alle kender


  • #22   19. sep 2009 Du sidder med en meget undervurderet MC. Vil man have en sports 600 vælger de fleste en R6, fordi den har ry for at være hurtigst jf. galleristerne (men har glemt at en Thundercat vandt på banerne før R6).
    Vil man have en sportstourer, så er rådet en VFR eller GSX750f. For 600ccm er for lidt til touring...

    Efterspørgslen er bare ikke til en Thundercat, også selvom den på mange områder overgår de andre nævnte maskiner. Jo længere tid der går, desto ældre og mindre værd bliver den, så du kan ligeså godt sætte den ned til smertegrænsen nu frem for at gøre det løbende.


  • #23   19. sep 2009 R6 er jeg meget mere moderne, selv om den er fra 98, og falder ikke så meget ved siden af en ny R6 som din mc gør. Det er derfor at prisen skal være helt anderledes før det er interessant tror jeg. Iøvrigt, kan man jo for fanden købe en Thunderace til samme pris som din, den er der da lidt mere mc i for pengene, men alligevel har de samme problem som du har.
    Jeg ved den er svær at sluge men hvis du skal af med den, tror jeg du skal omkring de 50k, måske værrere på denne tid af året. Jeg kan heller ikke se bort fra at man kan for en 2006/07 FZ6 til den pris du vilæ have for din, og igen taler vi så om en mere moderne mc, med fantastiske styre egenskaber, insprøjtning, garanti etc etc. Ja du skal ned i samme pris som en gammel CBR600, men mon ikke ogsp CBR 600 ligger for højt, jeg tror ikek de sælger som varmt brød.

    det var ikke for at være negativ, men nu spurgte du jo selv.


  • #25   19. sep 2009 Altid dejligt med lidt "reklame" for en salgsannonce på forum. Alt kan sælges til den rigtige pris, især i dette marked som vi har nu. Derfor skal du ned i pris og håbe en bider på. Ellers gem den til foråret.

    Så vil jeg lige høre om du altid har haft de problemer med knæ og arme, for du har jo haft den 3 år, men uden problemer tidligere eller hva?

    Og jeg vil da også lige tilføje, at når jeg kigger annoncer efter en ny cykel, så springer jeg normalt over dem der skriver hvorfor maskine sælges. Jeg er bedøvende lige glad. Prisen og standen skal bare være i orden. Hvor mange skriver ikke den sælges pga. firmabil, ny maskine eller udlandsrejse.........Og hvad kommer det en køber ved?


  • #26   19. sep 2009 Jeg tror jesper har ret.
    For det er generelt en overset maskine, hvilket antallet af dem herinde også tydeligt viser.
    Jeg kan godt se det med thunderace og fz6 osv. Men synes bare ikke man kan sammenligne priser på maskiner der slet ik er af samme type eller årgang....


  • #27   19. sep 2009 Der har været en smule ved lange ture over 200km uden nogen videre pauser, men i år er det blevet hel slemt, også fordi jeg har sænket farten lidt efter jeg blev taget i påsken. Har haft jobs der har været virkelig hårdt ved kroppen, bla som lastvognsmekaniker.

  • #28   19. sep 2009 Ja selvfølgelig er FZ6'eren en anden type, men det erstadig en ny mc med sprøjt og 98hk, og så er det jo den type (streetfighter agtig) der er oppe i tiden, det var derfor jeg nævnte den.

  • #29   19. sep 2009 Det er ikke nemt at sælge MC for tiden. Bankerne låner ikke bare penge ud som de gjorde for bare et år siden.
    De få købere der er, har markedet helt for sig selv. De kan vælge og vrage som det passer dem. Når der er så mange mc til salg og så få købere så er det kun den sælger som har det bedste tilbud som får solgt Jeg ved det for jeg har lige købt brugt MC.
    Min pointe er bare at når markedet er trægt, så er prisen alt afgørende.
    Held og lykke med salget.


  • #30   19. sep 2009 En FZ6s er sådan set ikke en anden type MC end Thundercat'en. De 2 kan præcis det samme. FZ er dog en anelse bedre til touring, mens tordenkatten er bedre til race.

  • #31   19. sep 2009 Finanskrise og et marked oversvømmet med motorcykler...

    Motorcykler er for de fleste er en luksusvare, hvilket gør at den bliver det første der ryger til salg, når det går skidt. Samtidig med alt dette er motorcykler generelt blevet billigere de sidste år.

    Det er hårdt, men vi må nok vænne os til at priserne går endda meget hurtigere nedaf end de har gjort førhen. At at andre også har svært ved at vænne sig til udviklingen kan man let se på dba og lignende, hvor folk glædeligt sætter deres brugte mc til salg for det samme eller mere end en helt ny koster!

    Nicholai:
    Der har ofte været helt nye 600ccm cykler til salg for 70-80.000 kr, hvilket ikke lige frem hjælper meget, når man prøver at sælge en næsten 10 år gammel cykel til stort set de samme penge. At den har bedre komponenter mv. hjælper ikke meget i forhold til en helt ny cykel med mere moderne design, teknik, færre km og gyldig garanti.

    60.000 kr er i min verden en temmelig høj pris for en cykel som din, når man ser på hvad man ellers kan få - og jeg er nok desværre ikke den eneste der tænker sådan, siden den ikke er solgt endnu... smiley

    Søren A:
    31.000 kr for en VFR fra 1988!, der har kørt 1½ gang rundt om jorden...
    Undskyld, men jeg synes nu det er ganske flot, at der stadig er nogen der er villige til at betale så meget for så gammel en cykel, uanset VFR'ens mange fine kvaliteter.

    Beklager, hvis mit indlæg virker hånligt eller på nogen måde stødende. Det har bestemt ikke været intensionen.


  • #32   19. sep 2009 For 10k mere får man en R6. Mon ikke prisforskellen er for lille?

  • #33   19. sep 2009 søren:
    din vfr er måske lige i overkanten... men kun lidt. jeg købte min for 25k for et par år siden,


  • #34   19. sep 2009 Det problem er der vist rimelig mange der har..
    Min er lånt ud:( Men så bliver den da rørt, passet og plejet:))


Kommentér på:
Er prisen virkelig så meget forkert??

Annonce