{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.122 visninger | Oprettet:

Forsikring, forskel i prisen? {{forumTopicSubject}}

Har shoppet lidt rundt efter forsikringer, hvordan kan det være at der er så stor prisforskel?

Suzuki SV650S 1999, handelsværdi 60.000,-

Ansvar+Kasko (uden vinther dækning)

IF 3.945,- Årligt
Topdanmark 15.550,- Årligt ????

ved godt at IF har en suzuki forsikring, men kan det virkelig passe at de andre forsikringsselskaber så ikke følger lidt med i prisen og regulerer herefter?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forsikring, forskel i prisen?
  • #1   28. feb 2008 Jeg havde samme problem.. Ung knægt som mig..
    giver 8500 kasko f'år 650sv 2007 hos IF
    Topdanmark var de billigste efter IF, men 26.000... resten var højere... Og det er stadig uden vinterdækning smiley

• #2   28. feb 2008 Har oplevet det samme! Priserne er enormt forskellige fra selskab til selskab...og for nogen lykkes det at forhandle sig meget lavere ned i pris end først antaget! Følter til tider det er et spørgsmål om held...men alligevel utroligt at du har fået så stor pris forskel

• #3   28. feb 2008 Der er stadig KÆMPE forskel på priserne hos de forskellige selskaber.
    Hvorvidt det er et udtryk for at de ikke regulerer i forhold til hinanden eller at IF bare stadig er tæske billligt, ved jeg ikke helt.
    Faktum er i hvert fald, at jeg ikke til dato har fundet et selskab der kan slå priserne hos IF. Endnu en grund til at der kører så mange Suzukier på gaden. Det er hurtige, lækre, moderne, fejlfri cykler der er til at betale når man tager alle omkostninger med i vurderingen.

• #4   28. feb 2008 Det var da voldsomt dyrt hos Top. Har du MCTC rabet med i det?
    Er jo i samme alder som dig, og for mit vedkommende er Top tæt på konkurrencedygtig med Runa... Jeg skal Give 2.500,- i kasko for min XBR hos dem, men kun 1.500,- hos Runa.
    Prøv at give dem et ring igen, har før fået 2 forskellige priser af vide fordi de den ene gang havde glemt anciniteten.

• #5   28. feb 2008 Forsikringsselskaber er nogle finurlige nogen. For ca 10 år siden fik jeg i en alder af ca. 40, et "godt tilbud" på Kasko forsikring af en Laverda 10003C fra 1974, med en handelsværdi på godt 50.000.

Forsikringspræmien lød på 32.000 kr. flot ikke. Fik den senere forsikret som "klassisk MC" (ikke veteran) for ca 1700 kr. årligt (Kasko)

JLL

• #6   28. feb 2008 Jesper [Lyngby] P -> jeg har ingen ancinitet, så det har selvfølgelig også lidt med prisen at gøre.

har medregnet 20% rabat ved topdanmark jeg får igennem mit arbejde.

• #7   28. feb 2008 føler bare lidt af man er tvangsindlagt til at køre suzuki i dagens danmark hvis man vil have kasko og ikke er elitebillist :o(

• #8   28. feb 2008 Har du ikke ancinitet fra dine tidligere MC'er?

• #9   28. feb 2008 nej, gf har lavet en fejl, så det passer med at jeg har lige under 1 år's ancinitet... smiley

• #10   28. feb 2008 de har brugt så lang tid på at ændre min police hver gang jeg har skiftet bike, at jeg allerede havde købt en anden igen hver gang... så kan absolut ikke anbefale forsikringsklubben i aalborg, de sidder med den ene arm i næsen og den anden i røven

• #11   28. feb 2008 jeg har lige fået prisen på en suzuki sv 1000 fra 2006 med kasko den skal jeg give 3950kr om året jeg er 28år og elitebelist. Det er hos bornholms brand .

• #12   28. feb 2008 Hvornår startede du med at køre i eget navn?
    Jeg oplevede også, da TopDK gik over til nyt system, at jeg pga. ændret skiftedato mistede et års ancinitet. Det sagde jeg til dem, og det rettede de.
    Altså var det datoen fra jeg havde den første forsikring der var gældende.

• #13   28. feb 2008 4 år i bil og 1.5år på mc

• #14   28. feb 2008 nu har jeg da hørt at kawa og yams også er begyndt at samarbejde med hver deres forsikringsselskab... så mon ikke de snart kan lave nogle ok priser???

• #15   28. feb 2008 Yamaha's er oppe og køre. (link fjernet)
    Kawasaki er ikke kommet frem endnu. Så indtil videre er det kun på rygteplan.

• #16   28. feb 2008 så mangler vi bare at honda også finder på noget smiley

• #17   28. feb 2008 Honda er da billigt nok.
    Hvis jeg får den VFR jeg drømmer om, koster den kun 3.200,- i kasko :o)

• #18   28. feb 2008 Forsikringsselskaber regner og regner.

Ind i mellem regner de ud, at en bestemt type forsikringer ønsker man faktisk slet ike at sælge til en eller flere bestemte kategorier af mennesker.

Det kan man så kommunikere på to måder, man kan fortælle, at den forsikring tilbyder man ikke eller man kan sætte prisen, så man ikke sælger den:-)

Selskaberne ser forskelligt på det her, og jeg tror endda at den enkelte assaurandør ofte har ret stor "bevægelighed".

Man er faktisk nødt til selv at tale med dem. Den oplysning per får, kan være meget forskellig fra den Poul får:-)

Kommentér på:
Forsikring, forskel i prisen?

Annonce