1.016 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

ikke sjovt ikke sjovt

Er lige kørt fra Viborg til Odense. Det var godt nok ikke en sjov tur på denne efterårsdag. Var pakket godt ind og gjordt klar til dette vilde vejr. De første 30km gik da også fint, men længere sydpå kunne man se en meget stor mørkegrå sky. Og med et stod alt i et, og ja, i ved jo selv hvordan det er. Resten af vejen "120km" fortsatte i dette vejr.
Det var godt med et varmt bad, og et krus varmt kakao..
Hav en god weekend alle sammen!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix washing machine 750 kr.
  • Havearbejde 1.500 kr.
  • Rengøring 117m2 lejlighed 2.500 kr.
  • Lave garageport, vejer er hoppet af 500 kr.
  • Nedgravning af trampolin og bortkørsel af jord 3.400 kr.
  • Udendørs vandhane 2.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ikke sjovt
  • #1   4. sep 2009 ja det er sku sur røv at køre i regn vejr, syntes jeg....

• #2   4. sep 2009 puha der er sq ikke sjovt. Sidder selv her og ønsker at vejret ville klare op blæsten aftage så jeg kunne komme ud at drøne lidt, men tror nu ikke på det bliver i dag vejret tillader det :o( Men godt med en varm kop kakao på sådan en kold og blæsende dag. God weekend.

• #3   4. sep 2009 Der er da ikke noget mere hyggeligt end at sidde på sin motorcykel og vente på grønt, mens man kigger på dråberne, der triller ned over visiret og hører regnen tromme på hjelmen. Så kan man også sidde og kigge på alle fodgængerne, der løber og bliver gennemblødte, mens man selv ved, at ens tøj er vandtæt. Bilisterne lukker sig inde, men vi er udenfor i regnvejr, uden at blive våde.

Og selve det mørke, overskyede vejr... Altså, jeg elsker en god sommerdag som alle andre, men der er altså bare noget ved det. Det er så, ja, hyggeligt. Det minder mig om starten på hvert afsnit af The Julekalender: "Det var en mørk og stormfuld aften..." Jeg ELSKER mørke og stormfulde aftener! smiley

• #4   4. sep 2009 P.S. Nu begynder sæsonen snart for alvor, det skal nok blive til rigtigt mange hyggelige efterårsture i år. smiley

• #5   4. sep 2009 Har nu heller ikke noget imod en god efterårstur. Så længe tøjet holder vand og kulde ude, må det godt ruske lidt...

• #6   4. sep 2009 Regnen har jeg ikke noget imod, men jeg glæder mig altså ikke til min tur hjem til jylland fra København pga. vinden. Turen over storebælt bliver sikkert ganske "interessant", hvis vinden ikke ligger sig en smule.

• #7   4. sep 2009 Hold op med jeres pyldren. Nu kører i jo ikke med sejl.............og der er endnu ingen motorcyklister der er fundet druknet.

;O)

• #8   4. sep 2009 "Turen over storebælt bliver sikkert ganske "interessant", hvis vinden ikke ligger sig en smule."

Er der ikke noget med de BMW'ere vejer næsten 210 kg fuldtanket? Den blæser nok ikke længere væk end en Suzuki Swift ville så. smiley

• #9   4. sep 2009 min erfaring med broerne (har haft adskellige ture over) er at storebælt`s broen ik er den værste, godt nok er der ofte en del sidevind
    Men lillebældsbroen er sku en belastning i rigtig sidevind der er skiftevis læ og ingen læ man køre som man er pisse fuld ;o)

• #10   4. sep 2009 Regn vejr .. det betydder ikke noget ..
    Mit rukka tøj har ikke svigtet .. men har man en ½ ko på som påklædning kan jeg godt forstå at det er trist ...

• #11   4. sep 2009 Jeg tager bilen smiley

• #12   4. sep 2009 Jeg ejer jo kun en 2delt læderdragt, med plastik støvler og tynde læderhandsker... Dråber løber ned af nakken, støvlerne bliver fyldte med vand og handskerne gennemblødte smiley

• #13   4. sep 2009 -Snetyv
    Jo, den er jo en letvægter i sporttouringsegmentet (en viffer vejer 30 kg mere) og det er jo ikke en fordel i blæst. Den lille røde er dog en fornøjelse at køre i blæst i forhold til min tidligere V-Strom (den er både høj og let), så jeg er nu ikke så bekymret som før.

• #14   4. sep 2009 Visir, hvad er det ?

• #15   4. sep 2009 Snetyven//

Herlig beskrivelse der smiley

• #16   5. sep 2009 Skide være med at tøjet bliver lidt vådt - problemet er det nedsatte vejgreb.

Jeg blev sendt ud for at hente gær for en time siden, og besluttede mig så at smutte i Bilka ~10 km herfra (tror nu min rute blev nærmere de 20). Den fik fuld gas fra kryds til kryds og rundt i de sving jeg kunne finde... hele vejen hjem øsregnede det til gengæld. Så forsvinder lidt af køreglæden altså.

• #17   5. sep 2009 Er det ikke primært et spørgsmål om ordentlige dæk, Tommy? Jeg synes ikke MotoGP-kørerne har nogle problemer med at tage de skarpe sving, selvom der er vand overalt på banen. smiley

• #18   5. sep 2009 Det har du 100% ret i. Men når man ikke har et pit-team i ryggen, er det jo nødvendigt at få nogle dæk, der kører godt på både tør- & vådvej. Det bliver jo normalt et kompromis.

• #19   5. sep 2009 Det siger sig selv, medmindre man altid vil køre rundt med regnvejsdæk, så må man jo finde noget midt-i-mellem, men jeg har da bl.a. flere gange i Bike set, at de har skrevet om dæk, som har rigtigt godt fat på både våd og tør asfalt, så det burde da være muligt at finde noget, der kan bruges. smiley

• #20   7. sep 2009 Jeg overlevede turen hjem til det jyske, men sjovt var det ikke. Blæsten gjorde at Storebælt blev passeret med omkring 50 km/t pga. kastevinde. Vinden tog bare og rykkede maskinen fra side til side. Ikke sjovt, når bilerne passerer med 100+ km/t. Lillebælt var lige så slem, men der kørte bilerne langsommere pga. vejarbejde.
    Regnen gjorde mig ikke noget - det er derfor man har Goretex og varme i håndtagene, som enhver BMW-kører med respekt for sig selv selvfølgelig er udstyret med:-)

Kommentér på:
ikke sjovt

Annonce