2.406 visninger
|
Oprettet:
MC scooter ? {{forumTopicSubject}}
Hej mc folk !
Overvejer lidt at købe en mc scooter til transport men ved ikke om jeg vil fortryde det, så har lidt spørgsmal omkring det.
For det første: Hvad findes der af forskellige mc scootere til en fornuftig pris altså omkring 10.000 hvis det da findes.
Hvordan med at følge med trafikken ? Kan de det på motorvej og sådan ?
Og hvad med "drifts" omkostninger ? altså forsikring osv ? (her tænker jeg priser)'
Er du glad for din ?
Madsen.
aug 2007
Følger: 1 MC-er: 2 Emner: 16 Svar: 285
nov 2004
Følger: 5 Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 33
men hvis det er nok er pgo trex 150 et rigtigt godt bud, 4 takt køre roligt og billig i dele og er muligt at finde brugt til 10000
jeg giver 2200 om året i ansvar for min trex 110 som 19 årig og første køretøj så de er rimelig billige i forsikring. 110ccm'eren kan køre ca 90 og trækker hurtigt op i fart kan nemt være med i byen og på landevejen men motorvej duer ikke
jan 2008
Følger: 1 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 350
I modvind: 95 km topfart. I medvind: 110 km topfart. Og jeg er relativ bred over skuldrene og 190 cm høj På motorvej kunne det godt være lidt speget at kaste sig ud i overhalinger - lidt afhængigt af vejret. I modvind blev det hurtigt til en elefant-overhaling over mange km med en kø af irriterede bilister lige i røven.
Jeg var glad for den og har også været på længere ture på den. Komfortmæssigt og pakkemæssigt er sådan en i top. Der kunne stå en kasse øl mellem benene og to tasker ovenpå. Plus bagageplads under sædet og i boks = MASSER af plads.
Opgraderede dog sidste år til 'rigtig' mc, og det har jeg ikke fortrudt et sekund.
Jeg tvivler dog på, at man kan få en mc-scooter for 10 kg. Skal man have noget, der bare lugter lidt af fisk, skal man lægge mindst 15 kg, helst 20 kg.
Og forsikringen koster jo det samme som for enhver anden motorcykel, og den er ikke nær så sjov at køre, som en motorcykel.
Reservedele til Laverda'en var noget værre lort og en væsentlig grund til, at jeg skiftede til BMW. Ventede på et tidspunkt i fokking SEKS uger på at få en ny udstødning til landet. Altså halvanden måned ud af en sæson på ni måneder. Men sådan er det vel med mange italienere....
apr 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 18 Svar: 90
http://www.dba.dk/asp/sektion/artikler/detail.asp?ArtikelId=49322
okt 2004
Følger: 53 Følgere: 52 MC-er: 3 Emner: 54 Svar: 941
Den er ikke så køn men trækker godt og koster kun 13000 fra ny,
maj 2006
Følger: 12 Følgere: 13 MC-er: 3 Emner: 101 Svar: 716
Kan se jeg har været lidt for nærrig med prisen på sådan en fætter Hvis vi ryger "helt" op i de 15-20000 tror jeg valget falder på en "rigtig" mc.
Men tak for hjælpen endnu en gang.
mar 2004
Følgere: 15 MC-er: 3 Emner: 60 Svar: 310
Men ellers kører den fint og har indtil videre kun ofret et par olieskift for hver 1000 km, men når der kun skal 0,8 liter på, er det heller ikke galt.
Forsikringen slipper jeg med 880 om året for ansvar.
Benzin økonomien er også fin. Tanker for en halvtredser ca. hver 14. dag.
Held og lykke med købet
jun 2006
Følger: 1 Følgere: 49 MC-er: 2 Emner: 216 Svar: 844
MC scooter ?