{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.406 visninger | Oprettet:

MC scooter ? {{forumTopicSubject}}

Hej mc folk !

Overvejer lidt at købe en mc scooter til transport men ved ikke om jeg vil fortryde det, så har lidt spørgsmal omkring det.

For det første: Hvad findes der af forskellige mc scootere til en fornuftig pris altså omkring 10.000 hvis det da findes.

Hvordan med at følge med trafikken ? Kan de det på motorvej og sådan ?

Og hvad med "drifts" omkostninger ? altså forsikring osv ? (her tænker jeg priser)'

Er du glad for din ?

Madsen.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MC scooter ?
  • #1   31. aug 2009 PGO har nogen en 110 kubik 2t og 150 kubik 4t de er faktisk rigtig gode og billig i reservedele. Men skal det være omkring 10000 kr. skal de nok være brugte.

• #2   31. aug 2009 regn med en topfart på max 100 hvis det er en under 250ccm

men hvis det er nok er pgo trex 150 et rigtigt godt bud, 4 takt køre roligt og billig i dele og er muligt at finde brugt til 10000

jeg giver 2200 om året i ansvar for min trex 110 som 19 årig og første køretøj så de er rimelig billige i forsikring. 110ccm'eren kan køre ca 90 og trækker hurtigt op i fart kan nemt være med i byen og på landevejen men motorvej duer ikke

• #3   31. aug 2009 Jeg har haft en Laverda Phoenix (i dag Sym Joyride) i et par år. 150 cc, og jeg kørte stort set kun motorvej på den til og fra arbejde.

I modvind: 95 km topfart. I medvind: 110 km topfart. Og jeg er relativ bred over skuldrene og 190 cm høj smiley På motorvej kunne det godt være lidt speget at kaste sig ud i overhalinger - lidt afhængigt af vejret. I modvind blev det hurtigt til en elefant-overhaling over mange km med en kø af irriterede bilister lige i røven.

Jeg var glad for den og har også været på længere ture på den. Komfortmæssigt og pakkemæssigt er sådan en i top. Der kunne stå en kasse øl mellem benene og to tasker ovenpå. Plus bagageplads under sædet og i boks = MASSER af plads.

Opgraderede dog sidste år til 'rigtig' mc, og det har jeg ikke fortrudt et sekund.

Jeg tvivler dog på, at man kan få en mc-scooter for 10 kg. Skal man have noget, der bare lugter lidt af fisk, skal man lægge mindst 15 kg, helst 20 kg.

Og forsikringen koster jo det samme som for enhver anden motorcykel, og den er ikke nær så sjov at køre, som en motorcykel.

Reservedele til Laverda'en var noget værre lort og en væsentlig grund til, at jeg skiftede til BMW. Ventede på et tidspunkt i fokking SEKS uger på at få en ny udstødning til landet. Altså halvanden måned ud af en sæson på ni måneder. Men sådan er det vel med mange italienere....

• #4   31. aug 2009 en kymco super 8 125cc passer perfekt på din beskrivelse udover at den er lidt dyrere end de 10k du nævner. har selv 50cc udgaven og den er jeg super glad for.

http://www.dba.dk/asp/sektion/artikler/detail.asp?ArtikelId=49322

• #5   31. aug 2009 I den lille men godt trækkende ende er PGO Ligero 125.
    Den er ikke så køn men trækker godt og koster kun 13000 fra ny,

• #6   31. aug 2009 Tak for de godt svar.

Kan se jeg har været lidt for nærrig med prisen på sådan en fætter smiley Hvis vi ryger "helt" op i de 15-20000 tror jeg valget falder på en "rigtig" mc.

Men tak for hjælpen endnu en gang.

• #8   31. aug 2009 Jeg har en SYM RS 125 som jeg bruger til vinterkørsel. Den kører ca. 95 og følger fint trafikken på landevej. Jeg købte en vindskærm til den, og den har været alle pengene værd. Det skal regne meget før at jeg bliver våd, og det er også knap så koldt at køre. Var dog én enkelt morgen sidste vinter hvor der var minus 13 grader. Det var rimeligt koldt.
    Men ellers kører den fint og har indtil videre kun ofret et par olieskift for hver 1000 km, men når der kun skal 0,8 liter på, er det heller ikke galt.
    Forsikringen slipper jeg med 880 om året for ansvar.
    Benzin økonomien er også fin. Tanker for en halvtredser ca. hver 14. dag.

Held og lykke med købet

• #9   31. aug 2009 Jeg har haft en PGO T-rex 150ccm og jeg må¨sige at ud over bil er det det mest praktiske køretøj jeg nogensinde har haft. den køre super min kørte 110 km målt med gps og fint træk. hvis min økonomi en dag ikke rækkede til stor mc røg der en Pgo i kurven igen. den køre bare godt.

Kommentér på:
MC scooter ?

Annonce