Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskift vandhane 700 kr.
  • lave gyngestativ 700 kr.
  • Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.
  • Samling af MARTINSEN GAS GRILL model 160 002 476 kr.
  • Opsætning af lampe 250 kr.
  • Fjernelse af rødder fra buske. 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  rygbeskytter
  • #1   6. aug 2009 Dem man sætter ind i jakken er ofte meget kortere end de "rigtige" rygbeskyttere, så de beskytter ikke en lige så stor del af ryggen.
    Bedre end ingenting, men ikke ligeså godt.

Jeg kører selv med et Dainese Wave, som er rigtig godt.

• #2   6. aug 2009 De sikreste er dem du spænder på kroppen. Den rfa LIDL til 250-350 er god og sikker.

• #3   6. aug 2009 De typer jeg kender til at sætte ind i jakken, er alle af skum og ikke ret lange, men eller anden form for dæmpning af støddet vil de da give.

Jeg kører selv med Forcefield og har kørt med Knoxx, begge er fantastisk gode, men lidt store, så de kræver lidt plads under jakken/dragten.

• #4   6. aug 2009 ja nu er det til en læderjakke og jeg kan lige have min gamle rukka air power på og den er nu ikke ret lang så tænkte på om ik dem i jakken var gode nok, for jakken sidder rimeligt tæt i forvejen og det skulle jo holde på det.
    Kan godt se point med længden,
    hmm jeg må ud og prøve dem begge,

Mikael

• #5   6. aug 2009 De "rygbeskyttere" der sidder i jakken er intet værd!!! Du skal købe en rigtig rygbeskytter som du kan få alle steder. Lad endelig være med at spare på sikkerheden!!

Mvh
    Poul

• #7   6. aug 2009 5 ud af 5 som svare på din tråd siger dem der sidder i jakken ikke er noget værd. Så glem dem, og kig kun efter dem du spænder på.

• #8   6. aug 2009 jeg har købt en af dem man spænder på, og selv sydet den ind i jakken.
    det virker rigtig godt og kan varmt anbefales.

• #9   6. aug 2009 Ja det lyder helt klart som om at det eneste rigtige er et man spænder på , så det er det jeg går efter, skal bare finde det der er tyndest.

Jeg går på jagt ved lejlighed og får prøvet nogle forskellige.

Takker.
    Mikkael pænt af dig men tror jeg køber en til at spænde på.
    jeg har jo kun 1 ryg smiley

• #11   6. aug 2009 Ja det er også det jeg vil prøve er det ik annans mc der har dem ?

• #12   6. aug 2009 Allans mc smiley

• #14   6. aug 2009 Forcefield Pro eller Halvarssons Track - kører selv med den sidstnævnte, og den er kanon.
    Dog som tidligere nævnt, er du så heldig at Lidl tilfældigvis har tilbud på dén de sommetider forhandler - så holder den også level 2 ganske som Track'en.
    Så gå efter én af dem smiley

God jagt.

• Thomas V
    Thomas V Tilmeldt:
    maj 2009

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 90
    #15   6. aug 2009 "Field armor" fra Icon er super lækker. Super tilpasning, behagelig at have på og fylder ikke helt vildt meget i jakken.

• #17   7. aug 2009 Hårde løse skinner til jakker kan være livsfarlige, da de i ekstreme tilfælde kan virke som et spyd. Ved kurreture på ryggen med benene først, kan du næsten selv regne ud hvor denne skinne vil havne, såfremt man er meget uheldig.....

Det eneste rigtige er et skjold af skildpadetypen til fastspænding på kroppen, med mavebælte og skulderstropper.

Jeg har ellers tidligere skrevet et langt indlæg om sikkerhed "Guide til Læderdragt" heri skriver jeg også om rygskjold.

Al beskyttelse i jakker, bukser, dragter (2-delte og heldragter), handsker og øvrigt sikkerhedsudstyr - skal sidde tæt til kroppen og skal ikke kunne forskubbes eller vrides sønderligt meget væk fra deres zoner. Jo tættere desto bedre.

Blot for at lave en sammenligning:
    En tætsiddende dragt/jakke/buks med tynd blød skumbeskyttelse er mere sikker end tilsvarende løstsiddende med hårde skaller.

Anskaf et godt skildpadde skjold - det dyreste er ikke nødvendigvis det bedste. Læs evt. Bike - de har tidligere i år lavet test af forskellige slags.

Held og lykke

Mvh
    Thomas E

Kommentér på:
rygbeskytter

Annonce