923 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
3 Svar
Hvorfor uden afgift? Hvorfor uden afgift?
Hej allsammen.
Da MC verdenen er ny for mig, bruger jeg P.t en del tid på nettet bare for at se hvad, hvor, hvordan og hvorfor.
Jeg leder efter en MC og gang på gang falder jeg over MC´er uden afgift.
Er der en speciel grund til de er uden afgift, kan man kører på sådan en?
Ikke at jeg er interesseret i det håber stadige at den globale opvarmning snart begynder så man kan køre året rundt..
0 synes godt om
maj 2007
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 27
Eller måske ombygget til banecykel - Så er der nemlig ingen krav om afgift.
maj 2006
Følger: 10 Følgere: 27 MC-er: 11 Emner: 64 Svar: 427
Hvorfor den er uden afgift, kan der være mange grunde til. Import eller f.eks en der har taget den med sig, da de flyttede fra tyskland til DK igen..
sep 2005
Følger: 5 Følgere: 146 MC-er: 3 Emner: 102 Svar: 2.006
Ved indreg af en tysk mc kigger skat ikke så meget på OM den lige har original varme i håndtagene eller justerbart sæde/vindskærm..osv...
de kigger på model + årgang + pris..!
I tyskland regnes det ikke for en bønne at den har det vi vil kalde "ekstra udstyr".. ofte er de danske modeller (tidligere ihvertfald) skrabede (uden at vi kunder får det at vide) så de kunne presses i en evt. priskrig med et konkurrerende mærke..
(ved ikke lige hvordan det er idag.. ogdog.. visse mærker gør stadig noget ud af, - du kan få modellen f.eks. uden ABS.. hvilket man ikke kunne drømme om at bruge som et "slagsparameter" i tyskland ;-))
Så vil du virkelig "udnytte" import muligheden, - så find en ganske særlig model - kørt få km - med nogle år på bagen.. ;-))
(stort set ligesom da jeg skulle finde en kæreste.. ;-))
((f.. hulan - NU læser hun vel ikke mc-galleriet..))
hygge mæ'et..
Hvorfor uden afgift?