2.061 visninger
|
Oprettet:
HVORFOR uden afgift. {{forumTopicSubject}}
Som overskriften siger.. Hvorfor er der egentlig så mange cykler her hjemme uden afgift. Har folk ikke forstået at der skal bettales afgift for at få den på plader.. Det danske Mc marked er jo total væltet..
Der er jo ingen priser der hænger sammen med virkeligheden..
Bla. er en TL1000R ikke faldet i pris siden jeg solgte min for 3 år siden..
En Blackbird er ikke faldet i pris de sidste 4 år.. trods marked er ved at drukne i Blackbird..
Er jeg den eneste der ikke kan forstå Mc markedet.
apr 2009
Følger: 8 Følgere: 6 MC-er: 4 Emner: 18 Svar: 499
Men omvendt postulerer du at priserne ikke har ændret sig de sidste 4 år?
Et væltet marked , altså et oversvømmet med cykler skulle jo reelt vise et markant prisfald , hvis altså almindelige regler om udbud og efterspørgsel fungerede.
Men omvendt kunne det være, at den der har en Blackbird og skal af med den , skylder i den og er nød til at få x- antal kroner for at komme ud af gælden og faktisk ikke kan sælge til det der reelt er prisen i et overfyldt marked.
For jeg synes godt nok at der har været sat til salg til priser her i vinter , der rent ud sagt var i bund.
jun 2005
Følger: 25 Følgere: 23 MC-er: 4 Emner: 31 Svar: 100
Priserne var høje da der kun var 50 stk tilsalg...
Men marked er ikke ændret efter der er 3500 stk. tilsalg....
Mc folket kunne lærer lidt af bilbranchen..
dec 2005
Følger: 12 Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 1.810
jun 2005
Følger: 25 Følgere: 23 MC-er: 4 Emner: 31 Svar: 100
feb 2007
Følger: 3 Følgere: 25 Emner: 26 Svar: 1.325
okt 2006
Følgere: 30 MC-er: 2 Emner: 80 Svar: 1.628
Personligt synes jeg næsten, at der er ligeså mange købere som sælgere, der har et urealistisk forhold til pris, og prøver at argumentere for et meget-meget lavt bud, fordi de har hørt, at der er "krise" og håber/tror, at de kan få ting næsten gratis. I sidste ende er den slags jo selvregulerende...
nov 2006
Følger: 68 Følgere: 69 MC-er: 25 Emner: 294 Svar: 1.891
maj 2004
Følger: 87 Følgere: 89 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 3.720
Jeg kan sagtens forstå folk har gjort det og stadig gør det... men kan også sagtens forstå hvordan det hele er endt som det er nu. Accepter det.
Mc har været en luksus og er det stadig, det beviser det bare når at økonomien strammer til... så vælger folk luksustingene fra...
jul 2006
Følger: 12 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 63 Svar: 2.137
okt 2006
jun 2005
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 51 Svar: 766
Surt for dem der investerede i butikker da markedet var på toppen.
Desperationen for at overleve påvirker alt incl. priser på brugte cykler, vilde rabatter på nye eller overgemte cykler skaber utryghed hos forbrugeren der tænker - hvad koster den så imorgen" ? at flere og flere vælger at bruge danske forhandlere som showrooms for derefter at handle på nettet, hjælper jo heller ikke.
Jeg er IKKE i MC branchen, men det er et kendt fænomen fra mange andre brancher.
mar 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
Jeg forstår så helelr ikke alle de - fede - mc'er, der er til salg, uden afgift. Det er da røvlækkert at have en fed mc, men synes det er lidt et kiks ikke at betale afgiften - fedt at have råd til indkøb (hvem har ikke det..) - hvis afgiften ikke kan betales.
nov 2007
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 9 Emner: 4 Svar: 167
Tror også de har lært af bilbranchen ...
Mange folk smider da med glæde 40k efter en ny cykel for at få en ny til næste år ... det kan man da se....
Tror problemet ligger i at dem med de gamle mc'er ikke vil ned i pris , for de har jo købt den billig så de skal jo ikke tabe på det ....!!
okt 2006
nov 2006
Følger: 68 Følgere: 69 MC-er: 25 Emner: 294 Svar: 1.891
maj 2004
Følger: 87 Følgere: 89 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 3.720
Man kan da ikke generalisere på den måde! Og sige folk ikke er kvikke? - pga. de har en kværn stående u. reg. afgift. - en cykel taber jo også værdien i disse tider af afgiften.
Det er alt sammen et valg man gør. - men korrekt kan folk jo blive tvunget ud i at skulle sælge... pga ændret økonomi... hvad ved jeg.
Det vil iøvrigt klæde den unge dame og få cyklen oprettet
mvh Offslow
okt 2006
Dit oprindelig indlæg tydede bare på, at du troede at et billede med DK-plade på en cykel uden afgift, altid er udtryk for svindel. Det er det ikke, og det er ikke kun teori, men også praksis.
apr 2006
Følger: 21 Følgere: 20 MC-er: 2 Emner: 33 Svar: 348
Man kan da sagtens forhandle prisen med skat.
okt 2006
Anyway så er det nogle gange rigtigt at det er det samme (det er jo ca. det SKAT tilstræber i deres vurderinger), men bestemt ikke altid. Et problem i den forbindelse, kan jo også i nogle tilfælde være, at når folk forsøger at vurdere, om det kan svare sig eller ej at importere, så går de måske nogle gange lidt for meget udfra hvad tilsvarende cykler i DK er udbudt til med afgift og ikke hvad de rent faktisk sælges for, hvilket kan give en fiktiv lidt for stor tilsyneladende fordel ved egenimport, ved en umiddelbar betragtning.
Anyway, jeg har importeret mine sidste ca. 10 cykler og i alle tilfælde kunne sælge dem til samme eller højere pris i DK med eller uden afgift - Om det kan svare sig eller ej, afhænger af en lang række faktorer - såsom markedskendskab både i DK og landet der skal importeres fra, afgiftsregelkendskab, logistiske muligheder/kendskab (f.eks transport) osv.-osv.
okt 2006
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 47 Svar: 4.777
okt 2006
okt 2006
HVORFOR uden afgift.