{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.067 visninger | Oprettet:

HVORFOR uden afgift. {{forumTopicSubject}}

Som overskriften siger.. Hvorfor er der egentlig så mange cykler her hjemme uden afgift. Har folk ikke forstået at der skal bettales afgift for at få den på plader.. Det danske Mc marked er jo total væltet..
Der er jo ingen priser der hænger sammen med virkeligheden..
Bla. er en TL1000R ikke faldet i pris siden jeg solgte min for 3 år siden..
En Blackbird er ikke faldet i pris de sidste 4 år.. trods marked er ved at drukne i Blackbird..

Er jeg den eneste der ikke kan forstå Mc markedet.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HVORFOR uden afgift.
  • #1   4. apr 2010 Jeg kan ikke rigtigt forstå dit indlæg...Du skriver markedet er væltet ,det forstår jeg sådan at du mener det er de mange cykler uden afgift der har gjort.

    Men omvendt postulerer du at priserne ikke har ændret sig de sidste 4 år?

    Et væltet marked , altså et oversvømmet med cykler skulle jo reelt vise et markant prisfald , hvis altså almindelige regler om udbud og efterspørgsel fungerede.
    Men omvendt kunne det være, at den der har en Blackbird og skal af med den , skylder i den og er nød til at få x- antal kroner for at komme ud af gælden og faktisk ikke kan sælge til det der reelt er prisen i et overfyldt marked.
    For jeg synes godt nok at der har været sat til salg til priser her i vinter , der rent ud sagt var i bund.


  • #3   4. apr 2010 Bjørn O: Jeg mener at marked er væltet ved at.. Det står helt stille med salget med ældre cykler. Der gives store rabatter på mange Mærker, ved køb af ny. Og selvfølgelig er der nogle som har restgæld i deres cykel som de sætter tilsalg. Men Det kan jo ikke passe at Alle skylder penge i deres cykel, så priserne er torn høje..

    Priserne var høje da der kun var 50 stk tilsalg...
    Men marked er ikke ændret efter der er 3500 stk. tilsalg....
    Mc folket kunne lærer lidt af bilbranchen..


  • #4   4. apr 2010 det er nok fordi afgiften er behagelig og stadig vil være billigere end at handle herhjemme, måske er cykler sydfra mere velholdt pga lavere reparationspriser olign.

  • #5   4. apr 2010 Det ewr vist begranset hvor billigere det er at betale en cykel fri. da Told&skat sætter afgiften ud fra udsalgsprisen i Danmark.

  • #6   4. apr 2010 Der er stadigt rigtigt mange penge at spare på at importere mc'er ift. "danske" priser. På mange modeller, anyways.

  • #7   4. apr 2010 En anden grund til selv at importere, kan være at man i mange tilfælde, så vil ha' et udvalg der er mange gange større, både hvad angår model, stand, kørte km og pris. SKAT's vurdering af alm. handelspris er heller ikke altid lige god, så har man indsigt i markedet, kan der stadig være noget at spare, selvom priserne herhjemme er faldet.

    Personligt synes jeg næsten, at der er ligeså mange købere som sælgere, der har et urealistisk forhold til pris, og prøver at argumentere for et meget-meget lavt bud, fordi de har hørt, at der er "krise" og håber/tror, at de kan få ting næsten gratis. I sidste ende er den slags jo selvregulerende...


  • #8   4. apr 2010 syntes priserne ligger ok.

  • #9   4. apr 2010 Sådan er det jo. Udbud og efterspørgsel er vigtige parametre. Nu står der jo der jo stadig mange cykler hos mange forhandlere herhjemme+ alt det som folk har skrabt til huse for at sælge viddere for at lave lidt penge. Der er også kommet mange firmaer til der har lavet sig en niche.

    Jeg kan sagtens forstå folk har gjort det og stadig gør det... men kan også sagtens forstå hvordan det hele er endt som det er nu. Accepter det.
    Mc har været en luksus og er det stadig, det beviser det bare når at økonomien strammer til... så vælger folk luksustingene fra...


  • #10   4. apr 2010 Ting er de penge værd som man kan få for dem..... Hverken mere eller mindre.... Hvordan kan dette faktum blive ved med at være en gåde for så mange???

  • #11   4. apr 2010 Man kan faktisk sagtens ha' et salgsbillede af en cykel med en dansk nummerplade på, som nu står uden afgift, jævnfør f.eks muligheden for periodevis betaling af afgift (flexleasing), hvor cyklen kun indgår i registreringen i leasingperioden.

  • #12   4. apr 2010 Et hvert marked når et mæthedspunkt,. salget af MC i Danmark har de seneste år været unaturligt højt og det salgs niveau kan bare ikke holdes.
    Surt for dem der investerede i butikker da markedet var på toppen.
    Desperationen for at overleve påvirker alt incl. priser på brugte cykler, vilde rabatter på nye eller overgemte cykler skaber utryghed hos forbrugeren der tænker - hvad koster den så imorgen" ? at flere og flere vælger at bruge danske forhandlere som showrooms for derefter at handle på nettet, hjælper jo heller ikke.
    Jeg er IKKE i MC branchen, men det er et kendt fænomen fra mange andre brancher.


  • Louise K
    Louise K Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #13   4. apr 2010 "Hvor der handles, der spildes".. Man kan ikke forvente at forlange den restgæld, som man selv har i en mc, der sættes til salg. Hvis man har mistet for mange penge, så har man enten råd til det eller også er man bar .. mindre kvik. smiley

    Jeg forstår så helelr ikke alle de - fede - mc'er, der er til salg, uden afgift. Det er da røvlækkert at have en fed mc, men synes det er lidt et kiks ikke at betale afgiften - fedt at have råd til indkøb (hvem har ikke det..) - hvis afgiften ikke kan betales. smiley



  • #14   4. apr 2010 Bo

    Tror også de har lært af bilbranchen ...
    Mange folk smider da med glæde 40k efter en ny cykel for at få en ny til næste år ... det kan man da se....

    Tror problemet ligger i at dem med de gamle mc'er ikke vil ned i pris , for de har jo købt den billig så de skal jo ikke tabe på det ....!!


  • #15   4. apr 2010 Well, nu sagde jeg intet om hvor udbredt de enkelte muligheder lovligt/svindel er relativt, du har naturligvis lov at gøre dine mere eller mindre underbyggede antagelser om dette. Jeg skrev, at det ikke _nødvendigvis_ er svindel (selvom jeg naturligvis udmærket ved at dette forekommer), men tyv tror måske at hver mand stjæler....;-)

  • #16   4. apr 2010 køber og sælger er jo sjælden enige om prisen. om det så er sælger eller køber der har ret. er jo svært og sige. jeg kan ikke forstå folk har ondt i røven over hvad folk forlanger for DERES cykler. kan man ikke li prisen så smut og luk og find en anden..

  • #17   4. apr 2010 Louise på 22. En rigtig pige... For mit vedkommende er det prioritering. Jeg købte en cykel jeg havde drømt om (som med de andre jeg har haft)... jeg har ikke meget tid pga. fam. og arbejde til at køre motorcykel. Ergo bliver der ikke smidt afgift på.

    Man kan da ikke generalisere på den måde! Og sige folk ikke er kvikke? - pga. de har en kværn stående u. reg. afgift. - en cykel taber jo også værdien i disse tider af afgiften. smiley

    Det er alt sammen et valg man gør. - men korrekt kan folk jo blive tvunget ud i at skulle sælge... pga ændret økonomi... hvad ved jeg.

    Det vil iøvrigt klæde den unge dame og få cyklen oprettet smiley

    mvh Offslow


  • #18   4. apr 2010 Forsvarer hvad? Svindel, næh at køre med en andens plade virker ærligt talt uintelligent, hvis du spørger mig.

    Dit oprindelig indlæg tydede bare på, at du troede at et billede med DK-plade på en cykel uden afgift, altid er udtryk for svindel. Det er det ikke, og det er ikke kun teori, men også praksis.


  • #19   4. apr 2010 - Cracker Jack -

    Man kan da sagtens forhandle prisen med skat.


  • #20   4. apr 2010 Øhh taler Simon ikke om tyske cykler og deres pris i Tyskland, han har prøvet at tjekke priserne på, og ikke de danske parallelimporterede uden afgift.

    Anyway så er det nogle gange rigtigt at det er det samme (det er jo ca. det SKAT tilstræber i deres vurderinger), men bestemt ikke altid. Et problem i den forbindelse, kan jo også i nogle tilfælde være, at når folk forsøger at vurdere, om det kan svare sig eller ej at importere, så går de måske nogle gange lidt for meget udfra hvad tilsvarende cykler i DK er udbudt til med afgift og ikke hvad de rent faktisk sælges for, hvilket kan give en fiktiv lidt for stor tilsyneladende fordel ved egenimport, ved en umiddelbar betragtning.

    Anyway, jeg har importeret mine sidste ca. 10 cykler og i alle tilfælde kunne sælge dem til samme eller højere pris i DK med eller uden afgift - Om det kan svare sig eller ej, afhænger af en lang række faktorer - såsom markedskendskab både i DK og landet der skal importeres fra, afgiftsregelkendskab, logistiske muligheder/kendskab (f.eks transport) osv.-osv.


  • #21   4. apr 2010 Jeps Simon, men SKAT er blevet mere strikse, de vil principielt kun se og forhandle om afgiften når cyklen er bedømt under middel, hvor std. fradraget for stand så ikke er tilstrækkeligt, det kan være ting som store buler i tank/udstødning eller alvorligt skadede kåbedele, der gør at man kan få nedsættelse.

  • #22   4. apr 2010 Gik ud fra at de cykler uden afgift blev brugt til bane race, men lyder da til der er nogen der køre rundt på dem på offentlige veje, bliver da sjovt den dag de køre ind i noget og forsikringen skal ind og betale, så er kassen lukket.

  • #23   4. apr 2010 Sjovt vil jeg nu ikke kalde det, cykler på prøveplade er minimum ansvarsforsikret og fast prøveplade kan være kaskoforsikret. Kører man på en andens cykel har man et alvorligt problem, muligt at man kan få pladens forsikring eller anden forsikring til at dække i første omgang, men det vil næsten sikkert udløse regreskrav - Og er (alene af den grund) ikke særlig smart.

  • #24   4. apr 2010 Anden cykels _plade_ skulle det være smiley

Kommentér på:
HVORFOR uden afgift.

Annonce