1.558 visninger
|
Oprettet:
Tur til Sverige-spørgsmål {{forumTopicSubject}}
Vi er nogle stykker der skal på ferie i Sverige på MC. Har lige et par spørgsmål til dem der har erfaring med at køre i Sverige:
Der er et par stykker i gruppen der kører med "larmepotte", ikke en buldrende HD lyd, men typisk slip-on potte lyd. Ville det være en god idé at sige til dem at de skulle montere deres db killers inden vi tager afsted, eller er de ikke så strikse med det derovre?
Jeg har fået fortalt at det er et krav at man kører med gul vest i Sverige. Er der korrekt? Synes ikke jeg har set at alle kører med gul vest i Sverige, men det er også 3 år siden jeg var der sidst.
På forhånd tak for svar.
Peter
feb 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Emner: 462 Svar: 8.356
og nej til at køre med vest
god tur
mvh
feb 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Emner: 462 Svar: 8.356
dec 2003
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 3 Emner: 37 Svar: 327
http://skiferie.danskbilferie.dk/intern-sikkerhedsvest.html
jun 2009
Følger: 13 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 52 Svar: 202
P.S. Se opfor landevejsrøvere i sydsverige....
feb 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Emner: 462 Svar: 8.356
sikke noget sludder....
min kammi som bor i sv har lige fået kasseret hans honda til syn, pga den støjet 96db istedet for 94 db så den holder sku ikke..
mvh
feb 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Emner: 462 Svar: 8.356
men stadig.... det samme
mvh
sep 2008
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 2 Emner: 42 Svar: 471
feb 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Emner: 462 Svar: 8.356
hvis det er den gammel du har, så tag et kopi med
mvh
feb 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Emner: 462 Svar: 8.356
mvh
sep 2008
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 2 Emner: 42 Svar: 471
(link fjernet)
Fandt lige disse to nyttige link.. det ser ud til at være del 1.. man skal tage med.. og jeg synes også at kunne huske til MC-kortet undervisningen at en self-made kopi.. reelt ikke holder i "retten" men man skal have udstedt en genpart af motorkontoret til brug i netop udlandet...
feb 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Emner: 462 Svar: 8.356
mvh
feb 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Emner: 462 Svar: 8.356
: )
sep 2008
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 2 Emner: 42 Svar: 471
Ja det er ikke altid lige nemt at hitte rundt i .... tjekkede faktisk netop fordi jeg kom i tanke om det med den hjemmelavede kopi og motorkontorets udstedte genpart fra undervisningen....
Nu tager vi afsted i næste uge.. og tror næppe at motorkontoret grundet ferie tiden.. kan nå at lave de genparter vi har behov for.. så jeg overvejer da kraftigt at tage en kopi selv.. så den orginale kan ligge trygt hjemme...
feb 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Emner: 462 Svar: 8.356
: )
sep 2005
Følger: 17 Følgere: 18 MC-er: 3 Emner: 300 Svar: 1.820
Vi plejer at gøre sådan, at man selv har alle sine originale papirer, pas osv, og så har man også en konvolut med kopi af det hele, reg., pas, kørekort, sygesikring osv, samt ekstra-nøgle til mc og lås, som en anden så har med, så man stadig kan fortsætte hvis man skulle miste sin taske
mar 2007
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 1.035
Fra 01. april, er der kommet nye regler i Sverige. Dette indebærer, at MC’en må ”larme” med det dB antal der er angivet i dens typegodkendelse. Dette vil være fabriksopgivelsen i standardudførelse (altså uden bullerpotter). Der er angivet en tolerance på 5dB. Foranstående gælder de såkaldte ”Helfordonsgotkända” MC’ere (MC med EU typegodkendelse).
For ældre MC’ere, amatørbyggede MC’er (og her taler vi altså ikke om en standard MC med et andet udstødningssystem) og MC’er importerede fra 3. lande (lande udenfor EU), fastholdes den ”gamle grænse” på 103dB.
JLL
Tur til Sverige-spørgsmål