{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.819 visninger | Oprettet:

kædesmøring, video og regler i sverige. {{forumTopicSubject}}

Hej.

3 spørgsmål til en dejlig onsdag aften foran pc'en. smiley

1. Jeg har tænkt lidt over hvordan i smøre kæde.. smiley ..Triller i også cyklen rundt i hele indkørslen, eftersom hele kæden ikke kan nåes hvis man ikke får drejet kæden?

2. Mc videoer. Bliver de ødelagt af at man fjerner lyden eller er fede billeder og handling vigtigere end at kunne høre mc'ens lyd + vindstøj?

3. Jeg skal en tur til sverige hvor mc er transportmiddel, så hvordan er benzin priser ift. danmark? ..Bliver man sat i fængsel af at køre uden DB killer eller får man bare en advarsel hvis man bliver stoppet? Hvad med udstyr, er det kun hjelm der er lovpligtig?

god onsdag aften. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kædesmøring, video og regler i sverige.
  • #1   27. jun 2012 Jeg kan svare på 2 af dem.

1. Ned i thansen / biltema og køb en bagsvinger løfter - koster 250 eller sådan noget og sparer dig for rigtig meget bøvl, så plejer jeg efter en køretur at smide den op på standeren og sætte den i 1 gear og så får den høvl med kædesprayen.

2. Personligt slukker jeg får videoer af mc kun med musik eller ingen lyd- man SKAL kunne høre maskinen synes jeg..

• #2   27. jun 2012 1: du skal smørre kæden inden at selve rullerne bliver blanke. jeg har altid en kædespray til at ligge i min mc, og så må det bare se tåbeligt ud men smørres skal den, hvis du har centralstøttefod, så op på den med den, og så i første gear, og så sprayer du bare

2: MC=LYD

3: du bliver sat i fængsel med et skilt på ryggen, analpuling velkomen (store negere foretrækkes), ej det gas. benz priserne kender jeg ikke i sverie, men benz koster sgu næsten det samme alle steder nord for alperne efterhånden.
    DB killere synes jeg du skal tage med i tasken, så kan du sætte dem i hvis du bliver træt af larmen (det KAN ske faktisk)

• #3   27. jun 2012 jeg gjorde som dig med og trille frem og smøre lidt igen, lige netop 1 gang! så var det i thansen og købe en løfter :D.. det gør tingene lidt nemmere smiley

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
    #4   27. jun 2012 1. Jeg smører ofte - men kun lige den stribe kæde jeg kan nå når cyklen står stille. Hellere det end at drukne kæden i smørelse, hvor det meste alligevel bliver slynget af første gang man er ude og køre. Det skal nok blive fordelt...

2. Motorlyden er vigtig på en video - FÆRDIG BUM. Jeg finder en måde at dæmpe vindstøjen på, og hvis der absolut skal være musik, så skal det være dæmpet i baggrunden. Kørevideoer uden motorlyd, gider jeg ikke se - hvor spændende folk end påstår de så er... Hvis det er en kort sekvens hvor selve kørslen ikke er det afgørende, kan motorlyden være ligemeget.
    UANSET hvad du gør, så hold dig fra techno / hardstyle eller enhver anden form for tramper pis - det passer ikke til MC videoer.

3. Benzinpriserne er godt og vel det samme stort set alle steder i EU.
    Man smider bare DB killer i med det samme - der er intet mere ødelæggende for en ferie, end dumme bøder for noget man kunne have undgået. Sverige er dog IKKE det sted du skal frygte støj mest...
    Det er, så vidt jeg ved, kun hjelm der er lovpligtigt - men lad mig lige høre dit argument for ikke at beskytte sig selv optimalt?

• #5   28. jun 2012 Nu er det sådan at jeg skal bo sammen med en masse på en campingplads. ..måske vi skal et smut til stranden som ligger 3-4 km væk. ..Og der ønsker jeg ikke at beskytte mig optimalt med hele sættet: Hjelm, rygskjold, handsker, støvler, heldragt osv. smiley

Men hvis der er noget udover hjelm, så ville jeg da gerne vide det. ..Har selv hjelm, handsker og måske rygskjold i tankerne.

• #7   28. jun 2012 benzinen er faktisk lidt dyrere her i sverige, sammenlignet med DK.
    at køre med larme potter er ikke det største problem...det er mest til syn det gør sig gældende.

• #8   15. apr 2013 Er man på tur, så få en makker til at vippe den på sidestøttebenet (eller konen), så kan der smøres smiley

• #9   15. apr 2013 Orla K...du er godt nok sent på den...dette emne er snart 1 år gammelt smiley

• #10   16. apr 2013 ;-), ha ha, så jeg ikke engang, men jeg er jo også en ældre herre så skal lige i omdrejninger smiley

• #11   19. apr 2013 godt du kører 4cyl. så. smiley

• #12   9. feb 2016 Må man køre med Braincap i Sverige?

Kommentér på:
kædesmøring, video og regler i sverige.

Annonce