{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
985 visninger | Oprettet:

Tur til Mantorp Park {{forumTopicSubject}}

Hej derude

Jeg og nogle kammerater overvejer at tage en tur til Mantorp Park og se noget dragrace til sommer. (4-5 dage)

I den forbindelse vil jeg lige høre jer hvad i mener om at køre en sådan tur på en cykel som min (GSXR 750) mht. oppakning.
Er det muligt at bruge en tanktaske, og så evt. en taske til at spænde fast på bagsædet, hvis man dropper "seat cowl´en" ?
Sådan en tanktaske, sidder den kun fast ved hjælp af magneter, og ridser de ikke af H til?

Alle cyklerne er racer maskiner (Fireblade, R1, etc.) så en evt. problematik er formentlig gældene os alle.
Er det muligt at være der for tanktasken, når man ligger så meget ned over tanken som man gør på denne type MC?

Et andet spørgsmål.
Vi har talt lidt om at køre hjemme fra en dag før, for så at overnatte et sted på vejen, dels for hyggens skyld, men også fordi der trods alt er en god bid vej, når man kører på sådan et stenbræt. smiley
Er der ikke noget med at man må campere "over alt" i Sverige, og i så fald er der nogen der kender reglerne herfor?

Ingen af os har været på længere ture med oppakning på MC før, så alle gode råd modtages med kyshånd. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tur til Mantorp Park
  • #1   12. jan 2007 Allemands retten gælder i Sverige: Dog må man ikke campere på anden mands mark uden at oplyse dette til ejeren. Det er desuden kun tiladt at campere samme sted i 24 timer. Man kan således nemt finde en skovlysning eller en p-plads hvor man kan campere.

• #2   12. jan 2007 Ang. tank taske med magneter så ser godt efter for metal spåner og andet som magneterne kan ha tiltrukket mens de har ligget. Brug evt noget stof til at lægge imellem. God tur og husk fotos til albummet

• #4   13. jan 2007 Kører hvert år til Mantorp og ser Dragrace. Intet, absolut intet andet Dragrace arrangement i nordeuropa kan måle sig med dette arrangement.
    Løbene er så fede om aftenen er der fede fester på hele campingpladsen.

Det er en smuk tur og vejret plejer at være rigtigt fint.

I Sverige er der allemandsret. Dvs at i gamle dage måtte man campere overalt. Idag er der stadig mange stesder man frit kan campere.

-Og man kan sagtens køre turen i et stræk hvis man kommer fra Gøteborg.

• #5   13. jan 2007 6 - 700 km kan I saktens klare i et træk ... I stopper jo for hver 200 km for at tanke alligevel. Jeg har kørt 1600 km i et træk alene på en 'Blade (400 af dem i skybrud smiley ). Opparking er heller ikke noget problem - køb evt. nogle bløde tasker til at sætte bag på. Det er heller ikke noget problem at være der for tanktasken. Men kan endda sidde og hvile rykken på den.

God tur
    CB

• #6   13. jan 2007 Mange tak for jeres gode svar. smiley

Kommentér på:
Tur til Mantorp Park

Annonce