1.273 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Pakdåser lækker - og jeg skal på tur Pakdåser lækker - og jeg skal på tur

GODAM!

Jeg skal afsted på en uges mc-tur til Norge på søndag, og nu har jeg lige opdaget, at den ene forgaffel-pakdåse (som blev skiftet for et par måneder siden) er gået igen.

Jeg har først opdaget det nu, fordi jeg har sat bælge på, så man ikke kan se det uden at løfte bælgen, hvilket jeg så gjorde i aftes. Og der var megavådt derinde.

Fandens.

Hvad sir I? Er det forsvarligt at stævne ud på 3.000 km norske veje i den næste uges tid med en våd pakdåse?

Jeg har faktis en ekstra pakdåse liggende, men jeg har aldrig selv prøvet at skifte og tør ikke helt at tage chancen i fald noget skulle fokke op og turen - der har været planlagt i månedsvis - så går helt i vasken.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af 5g til tv 1.700 kr.
  • Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pakdåser lækker - og jeg skal på tur
  • #1   10. jul 2009 Kan du ikke bare pille dit gaffelben af, og gå ned og forklare din sag hos mekkeren, det tager sgu ikke lang tid for dem at skifte.

• #2   10. jul 2009 Ring til de lokale værsteder og hør om de kan hjælpe, eller søg efter en her på galleriet der har tid. Det er ikke forsvarligt at køre med det, hvis det bliver værre på turen kan der løbe olie ned ad forgaflen til bremsen...

• #3   10. jul 2009 Ja måske sku jeg gøre det.

Jeg er ikke så nervøs for at der løber olie ned ad benet, for bælgene er monteret med strips og holder olien inde. Jeg er mere nervøs for, hvad der kan ske, hvis gaflen gradvist tømmes for olien.

Jeg har bestilt helt nyt inderben, men kan jo ikke nå at gøre noget ved det, inden jeg skal afsted.

• #4   10. jul 2009 Du har ingen dæmpning og en forgaffel der ikke har optimal greb i asfalten

• #5   10. jul 2009 Rolig nu, du skal bare sørge for at der er olie i benet, så går det nok...
    Men hvis jeg var dig, ville jeg nok ikke lige præsse den lige så hårdt som normalt...
    Men efter mottoet hvis det knager, så holder det, så kan du sige, hvis der er olie går det. Desuden er der vel kun tale om en smule olie, nu når du siger at der er vådt, der er normalt lidt over en halv liter at tage af i et gaffelben.
    Det er først når der ikke kommer mere olie ud der er grund til at skide i bukserne smiley
    Tag evn. lidt olie med til at efterfylde...
    Du skal nok også forberede dig på at den anden ryger inde for relativt kort tid!
    Men hvis tiden er til det, så få det fikset - af med benene og ned til den lokale, det vil tage ham omkring en time for to ben.

• #6   10. jul 2009 du skriver at det blev skiftet for et par måndler siden......
    hvis det er af et autoseret værksted så køre du cyklen derned og beder dem lave det op, her og nu uden beregning....hvis det er hjemme f.... så må du tører gummimuffen tør og ren et par gange om dagen.. og passe på det allervigtigste i dette her, at der ikke løber olie ud på dine bremse skiver, for så er der ikke meet bremse efekt...

my 5 cent

mvh

• #7   10. jul 2009 Jep, de blev skiftet på værksted for et par måneder siden. Det lader til, at der kommet et par skrammer på inderbenet, som river hul, og det kan man jo ikke klandre værkstedet for (selv om jeg syns, det var lidt pebret).

Jeg har bestilt nyt inderben i England, men når ikke at gøre noget, inden jeg skal afsted. Måske tager jeg chancen, og så kan jeg skifte hele baduljen, når jeg kommer hjem.

Chris G, er det ikke svært at efterfylde, hvis ikke man nøjagtigt ved, hvor meget der er tilbage? Eller er det en bestemt måde, hvorpå man kan se, hvor meget der skal i?

• #8   10. jul 2009 Prøv at tage den nederste pakdåse af, også stop godt med silikone fedt op till den anden pakdåse, hele hejen rundt om benet. Også sæt støv pakdåsen på igen, og pump den et par gange.. Med lidt held stopper fedtet lækagen.

• #9   10. jul 2009 Allan Mille, godt forslag. Det prøver jeg. smiley Kan man få siliconefedt i fx Thansen (arbejder lige ved siden af en)

• #10   10. jul 2009 Well det kan jeg for helve også selv tjekke. Og ja, det kan man. smiley

• #11   11. jul 2009 Dan J: du kan få et agrigat til at måle hvor høj oliestanden er i benet, har set en i biltema, ellers kan et målebånd nu også bruges.
    Du tjekker bare standen i det raske ben, og så er det et spørgsmål om at fylde efter i det "syge" så det passet. Nå du nu skruger den øverste "cap" af benen, så sørg for at have forhjulet løftet fra jorden, eller stil cyklen på centerstøtten, det er nemlig den "cap" som holder fjedren i benet, så hvis cyklen står på jorden kommer fjedren efter dig når man løsner cappen :o)

• #12   11. jul 2009 Chris H: Ja en skydelære er ganske udemærket til det formål.

Kommentér på:
Pakdåser lækker - og jeg skal på tur

Annonce