1.889 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 30 Svar

endnu en med chikane, bil mod mc endnu en med chikane, bil mod mc

Denne gang er det så bilen der chikanere MC. Og her er det ikke en opdiktet sandhed fra BT eller Ekstra bladet...

Da vi den anden dag, var en 5 stykker ude og trille en lille hyggetur i det sønderjyske, kommer vi op bag en bil, lille gammel hatchback model, på landevejen. To kører foran mig, de overhaler, da nr. to overhaler bilen, slår Den(han) et slag ud mod mc. Jeg tænker et øjeblik at manden gjorde det med vilje, men bleve hurtigt enig med mig selv om, at det bare var et øjebliks upopmærksomhed fra hans side. Men da jeg så os overhaler, begynder han sku igen at trække ud, jeg kommer forbi og idioten kommer sku op på siden af mig, indenom, og overhaler, men han peger helt vildt på striberne på vejen, ja hallo men det var sku bare de alm. små korte streger, som siger at man gerne må overhale. Manden er vel sidst i fyrrene. Nå men kommer mig over choket og blæser igen forbi ham, i GOD afstand. Herefter sætter jeg farten ned til knap 80km/t for liiige at fortælle ham om min utilfredshed, hvorefter han så bare bliver liggende med max en ½ meters afstand. Gider ikke risikerer noget så gover den noget gas, hvorefter de sidste to mc'er, som endnu lå bag ham også kommer med forbi. Og han endnu en gang laver sit stunt med at kører ud mod midten af vejen, for herefter at følge med i de efterhånden lidt for høje hastigheder, da vi ville væk fra idioten. Her ligger han så med ca. ½ meter fra baghjulet af bagerste mand i en lille km for så at dreje fra..... Hva faen skete der lige for det fjols??

hmm... så tænker man lige efter at man skulle ha stoppet manden, og flået gebidset ud. Men senere endnu tænker man sku egentligt nærmere over, hvor lykkelig man er for, at han da trods alt ikke var komplet psykopat, og kørte os ned...
Men hvad sker der for nogle billister når de ser en mc... Som en tyr der ser rødt... Det er sku lidt ufedt...

hvad havde i gjort... nogle der har tilsvarende oplevelser??

Løftet højre...Martin

med forbehold for stave/skrive fejl ;o)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af spisebordslampe i betonloft i 800 kr.
  • Installation af lamper 1.000 kr.
  • Setter op 4 loft lamper 650 kr.
  • Samling af havestol 300 kr.
  • Fjernelse af ukrudt og oprydning af blade 500 kr.
  • Skærer bar stole Ben i sort metal 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  endnu en med chikane, bil mod mc
  • #1   22. jun 2009 Man skulle have bekræftet ham i hans tro, om at MC'ister er nogle bøller, og have givet ham et lag stryg!!!!

Nej spøg til side. Idioter som ham er sgu nok uden for pædagogisk rækkevidde, så der er desværre nok ikke ret meget at gøre ved det.

Har forøvrigt også selv været ude for chikane fra billister mere end en gang, og hver gang helt uden anden grund, end at de ikke kan lide MC'ister.

• #2   22. jun 2009 min første tanke var at man skulle stoppe ham om han har problemer med at kontrolere sin bil.Men man ved jo aldrig hvad folk kan finde på så i gjorde nok det rigtige at køre fra ham

• #3   22. jun 2009 Jeg ville bare køre min vej... Jeg ville ikke engang ulejlige mig med at gøre opmærksom på min utilfredshed - der er ingen grund til at provokere nogen, der bare venter på at blive provokeret. At stoppe ham og slå gebiset ud tjener i hvert fald intet formål.

• #4   22. jun 2009 hehe ja, man sku lige ha haft fat i manden, i det mindste så bare ha snakket lidt med ham ;o)

har os oplevet små chikannerier før, men dette var det groveste jeg har prøvet, og har da efterhånden kørt nogen år...

men skulle lige af med min oplevelse til folk der forstår ;o)

• #5   22. jun 2009 Andreas A.... præcis... os derfor vi bare fortsatte jo....og prebs skriver, så ved man sku ik hvad de finder på, eller hvad de gemmer i bilen

• #6   22. jun 2009 Det er altid så nemt at sige at man ville sparke side spejlet af og stoppe manden og give ham nogle bank, men det er svært at vide hvad man gør før man er i pågældende situation. Har selv før reageret - skal vi sige "kraftigt" i lignende situationer. Men har aldrig forsøgt at standse en bil med en mc. Det er en stor chance at tage. Især hvis manden er psykopat eller skræmt fra vid og sans.

• #7   22. jun 2009 Ja, I gjorde da det rigtige... De fleste af os kender vel følelsen af raseri mod en medtrafikant - bedste løsning på den del er nok at mumle nogle eder til hjelmen smiley

• #8   22. jun 2009 Jan Ivar K

se det var os den tanke jeg havde... men det var bare først bagefter jeg kom til at tænke på, hvad man SKULLE ha gjort hehe...... Ej det er sku nok godt nok at vi bare stak fra nøden

• #9   22. jun 2009 Andreas A

fik os råbt nogen meget grimme ting inde i min hjelk, i ren refleks... vidste jo egentligt godt, at manden ik ku' høre det hehe

• #10   22. jun 2009 hjelm

• #11   22. jun 2009 Mon ikke man bare skulle køre den anden vej??

Idioten sidder i en metalæske og får måske nogle buler, hvis han grasserer. Så billigt slipper man ikke som MC-ist!

Kør den anden vej:-)

• #12   22. jun 2009 jeg har tit oplevet det! folk der skal holde tilbage, og lader som om de køre ud fra et kryds alligevel... den halve meter de så flytter bilen og sider med et stort smil eller ligner en sur idiot. får hjertet helt op i hjelmen og ligge.. specielt for os der har prøvet og klippe en køler i go fart.. lysten til og holde ind er stor, men kommer først når chokket har lagt sig, og heldigvis for det. har også været udsat for det i bilen.. en rapkæftet gut med tusser og et par seje venner der ligefrem fulgte mig hjem engang... lol men da man så hoppede ud af bilen stille roligt og gik hen og spurge om de skulle ha hjælp siden de fulgte efter en, om de lige ville med om i haven.. ja så var de sku alligevel ikke mere voksne og smarte end de kørte deres vej igen.. hader bare bilister der skal lege politi. de udgør større fare end de nok selv er klar over..

• #13   22. jun 2009 hvad jeg havde gjort og har gjort overfor sådanne svin! fået ham til at stoppe, følg efter ham til han stopper, konfronter ham! og se hvor hård han så er, skal man bare gøre, så er de som et fucking lam når det kommer til stykket, kender du typen, har alt i showoff men intet i mand til mand handling...

• #14   22. jun 2009 Kør med sådan en hjælm og man undgår den slags hehe.
    http://www.coated.com/wp-content/uploads/2009/04/motorcycle-helmet-1.jpg

• #17   22. jun 2009 martin K!!! ha ha ha ha ha haha ha haha ha haha ha haha ha haha ha haha ha haha ha haha ha haha ha haha ha haha ha haha ha haha ha haha ha haha ha haha ha haha ha haha ha haha ha haha ha haha ha haha ha haha ha haha ha haha ha haha ha haha ha haha ha haha ha haha ha haha ha haha ha haha ha haha ha haha ha haha ha haha ha haha ha haha ha haha ha haha ha haha ha haha ha haha ha haha ha haha ha haha ha haha ha haha ha haha ha haha ha haha ha haha ha haha ha haha ha haha ha haha ha haha ha ha

• #18   22. jun 2009 Johnny Mr. BlacK: Øøøøøeehhh, er du nu helt sikker på at din mc bremser meget bedre end en bil??????

• #19   22. jun 2009 Jeg var en af dem der var med på turen i det sdr. jyske. Jeg var bagerste mand og havde ikke været blandet i bilen og Martins "fight", men trods det kørte han ca en meter bag mig, med over 80 km i timen på landevej, indtil han drejede af. Jeg tænkte på at vise ham bremselyset, men lod min fornuft råde, i modsætning til at få en Peuget 106 i røven :).

Knud

Nu er det jo ikke bare sådan at køre den anden vej. Vi var på vej hjem syd fra og og for at komme vest på, er den letteste vej nu mod Vest :).

Grand D

Tror også dit temp. havde kogt over, hvis du havde oplevet det samme :).
    Men i dag, ved man sgu ikke om folk har en gun mv med i bilen, og ikke mindst, har til hensigt at bruge den.

Palle

• #22   23. jun 2009 Var ude og trille med en kammerat fra en månedstid siden.

Vi kommer kørende hen mod et lyskryds hvor der var rødt lys for os.
    Så vi kommer trillene hen mod krydset, og en bil fra højre, der jo har grønt lys, laver så et venstresving ind på den vej vi køre på.

Men istedet for at ligge sig i højre side af vejen, vælger han så med det samme at svinge ind og ligge sig i venstre side, og han køre så lige imod mig, efter ca. 15 meter svinger han så ud igen, så han undgår at ramme mig.

Min kammerat køre jo bagved mig, så jeg kigger med det samme bagud, og som jeg husker det, lagde han sin bil så han kørte midt på vejen, så den altså var halvt inde på vores vejside, så min kammerat blev nød til at trække ind mod kandtstenen for at kunne passere..

Og det var ikke fordi billisten var fuld at han lå og kørte sådan, det var ikke slingrende kørsel eller noget, det var helt tydeligt målrettet kørsel... Efter han har passeret min kammerat, retter han bilen op og kører videre som han skal i højre side af vejen.... ren og skær chikane.

• #23   23. jun 2009 Hmm, det lyder fuldstændig som samme mand jeg har Mødt/oplevet ude omkrig tarphagebroen sidste sommer.... sådan en spasser, en lille "klapsalve" til ham næste gang !

• #24   23. jun 2009 Det er sgu ikke sært folk har fordomme mod motorcyklister med alle de tumper der ville følge efter ham og give ham et par på låget.

• #25   23. jun 2009 Det er jo godt det ikke skete nogen noget ..

Men jeg tror de fleste af os her prøvet noget ligende ..

De gange jeg har oplevet det tlnker man ( godt det ikke skete noget ) og så kommer der gloser som ikke står først i nogle bøger .. men så er jeg bare kørt fra sådan en pade .. kom videre i livet og lag den belist køre i sin egen lille værden

• #26   23. jun 2009 Der er mange sindssyge folk derude. Heldigvis kan vi jo allesammen sige med klar stemme, at vi aldrig nogensinde kører råddent smiley

Jeg har prøvet lidt det samme med en lastbil, der kørte helt op i røven på mig. Jeg kørte 80 (målt på GPS). og det syns lastbilchaufføren åbenbart var for langsomt, selv om vi kørte på alm landevej.

Så han placerede sig en halv meter bag mig med sin store truck. Og da jeg gestikulerede til ham om, at han skulle trække sig tilbage, båttede han krafteme. Og overhalede så med det ene hjulpar inde på min bane og helt tæt på mig. Havde jeg løftet albuen, havde den rørt siden af lastbilen. Og vi kørte jo så stadig 80.

Så take care derude. Der er mange sindssyge stoddere...

• #27   23. jun 2009 Kan der være noget med at man husker nr.pladen på bilen og så når man kommer hjem, ringer til politiet, og klager over bilisten. der er jo tros alt 4 andre som kan bakke historien op. Jeg ved ikke om polipanserne vil eller kan gøre noget, men det var måske et forsøg værd.

• #28   23. jun 2009 I sådanne situationer skal man bare være glad for der ikke sker noget. Råb nogle eder og forbandelser ind i hjelmen og kør videre. Jeg hidser mig stort set aldrig op i trafikken - det kan ikke betale sig med alle de idioter der findes på vejene.

• #30   23. jun 2009 Andreas A, Altså, situationen hvor du bliver kørt ud imod og bliver tæt forfulgt i en grad som faktisk gør dig ude af stand til at bremse effektivt, kunne den ikke næsten sammenlignes med at du på en bar bliver slået ud efter med en flaske og den rammer lige ved siden af? Ville du ikke selv blive vred? Jeg mener, sker der noget uventet kan du ikke bremse, så er du altså på den, lige så meget på den er du hvis idioten fejlbedømmer afstanden hen til dig og simpelthen kører op i dig. Med landevejsfart gør det altså ondt.

• #31   23. jun 2009 Jo, jeg ville da blive irriteret, men jeg ville ikke omsætte den irritation til vold - jeg ville enten sørge for at komme væk eller holde ind til siden og ringe efter politiet, alt efter hvad der lige gav mening.

Hvis man begynder at slå på synderne, er man ikke en tøddel bedre end dem. Der er rigeligt med selvbestaltede politibetjente på vejene i forvejen.

• #32   23. jun 2009 Andreas, Tror også de fleste ville besinde sig, men LYSTEN til at følge efter og tale et par alvorsord med vedkommende tror jeg de færreste kan se sig fri for.

• #33   23. jun 2009 Ja, jeg håber da også, at det meste af det er snak... Man kan selvfølgelig ikke altid styre sine følelser, men man kan styre, hvordan man reagerer på dem.

• #34   23. jun 2009 ja det er sku utroligt så mange politibetjente der nogen gange er i privat biler. Fordi de lige har en anden mening om hvordan man skal kører. Men vi kørte ikke råddent og overhalede ikke tæt på eller anden måde provokerende. Så får man sku et øjeblik lysten til at smækken manden én på snotten. Men vi gjorde som sagt ingenting, oog man burde nok ha' ringet til policen og oplyst dem nr. pl. Men så langt tænkte jeg sku ik i øjeblikket, så jeg bagefter kunne huske hans nr. pl. Var alt for meget oppe at kører..... Tænkte bagefter på, at det var rart bare at slippe med livet i behold, og idioten ikke ville prøve på at vælte os.....

Men ja for faen der er mange fjolser til, med alle de ligende oplevelser folk herinde har haft med spade billister.......

Men fik da lige sat en lille debat igang ;o)

• #35   24. jun 2009 det er nu ufattelig at sådan en billist vil tillade sig at, bringe andres liv i så stor en fare. Man sidder helt og ser en film for øjnene, hvor ham på mc bliver så overrasket over billisten at han lige kommer til at tage gassen lidt af, og hvordan bilen så derefter rammer mc´ens baghjul. Endnu en til dødslisten. Kan det så ikke kaldes for en form for overlagt mord.
    Man får lidt lyst til at oprette en profil på bilgalleri og prøve høre om der er nogen der kender til det der skete.

Kommentér på:
endnu en med chikane, bil mod mc

Annonce