1.175 visninger
|
Oprettet:
Syn ved import / omregistrering {{forumTopicSubject}}
Jeg er nu på nippet til at trykke nummeret til min kære bankrådgiver og sige "giv mig pengene" til den nye cykel
Lige et par ting jeg kunne bruge lidt ekpert hjælp til:
Cyklen er en Honda Hornet 600 fra 2003 importeret fra Italien i Maj 2008.
1) Bliver motorcykler ikke synet når der skal betales afgift, told osv. f.eks ved import.
2) Da den blev indregistreret sidste år så er det vel ikke nødvendig med ejerskifte syn?
Mvh
Mikkel
jul 2007
Følger: 13 Følgere: 12 MC-er: 2 Emner: 51 Svar: 593
et syn gælder et år når den er fra 2003
mar 2007
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 7 Svar: 18
"Regler for syn
Motorcykler er undergivet reglerne om syn ved ejerskifte. Motorcyklen skal godkendes ved syn inden registrering af ejerskifte hvis:
1)Køretøjet er registreret første gang for mellem 5 og 10 år siden og senest synet og godkendt for mere end 2 år siden
2)Køretøjet er registreret første gang for mere end 10 år siden og senest synet og godkendt for mere end 1 år siden."
Og som jeg opfatter det er det i kategori nummer 1. Altså mellem 5-10 år gammel og synet for 1 år siden ca.
Skal den så synes igen?
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.504
Vil man have en importeret MC på plade skal den toldsynes først. I dette toldsyn bliver den også synet almindeligt. Så man skal altså kun til et syn.
Man bestemmer selv hvor længe efter importen man vil vente til at få den toldsynet.
Der betales ikke told af en MC der er importeret fra et andet EU-land.
Hvis den blev synet i maj 2008 gælder registreringssynet stadig, da den ikke er 10 år endnu, og synet derimod gælder 2 år.
Ved dog ikke om toldsynet stadig er gældende eller om det kun er det i et år.
Den videre procedure er, at når den er synet, inkl toldsyn, skal der betales afgift, og derefter kan man aflevere papirerne hos skat sammen med et forsikringsbevis, og få udleveret en plade.
maj 2007
Følger: 32 Følgere: 32 MC-er: 1 Emner: 58 Svar: 864
2) Da den blev indregistreret sidste år så er det vel ikke nødvendig med ejerskifte syn?
Svar til 1: Det er en betingelse af en mc toldsynes, ingen der betales afgift.
Svar til 2: Mc-en skal ikke synes ved ejerskifte, da den er under 10 år, hvilket betyder at synet holder 2 år.
Ud fra det du skriver, er der betalt afgift, ellers kan den ikke være indregistreret.
mar 2007
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 7 Svar: 18
Nu tror jeg at jeg slår til - wuhuhhuu
Mikkel
Syn ved import / omregistrering