{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.155 visninger | Oprettet:

ang import syn og indreg af ny Harley. {{forumTopicSubject}}

Hej spørgsmålet drejer som om det i overskriften.
En harley der har kørt 125 miles skal importeres fra UK den er fra 2008 og har været indreg i UK.
1 . er der noget med at afgiften falder meget hvis den har kørt over 6000km ?
2. er der nogen der har erfaring med overflytning af garanti til andet land ?
3 . er der andet der man skal være på forkant med eller kan "vinde" på.
4. kan man få en forhåndsvurdering ved skat. og hvad kræver det ?
på forhånd tak for svar.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ang import syn og indreg af ny Harley.
  • #1   5. feb 2009 Så vidt mig bekendt er det alder og ikke kilometerstand der bestemmer afgiften.
    Fabriksgarantien bør stadig gælde på trods af landgrænser. Men måske skal du lige tjekke hvad fabriksgarantien egentlig er på sådan en svend. Ikke sikkert at den dækker 2 år som det gør i henhold til dansk købelov.
    Du kan måske vinde lidt på den lave pund kurs og så måske hvis du kan finde en cykel som er loaded med udstyr.
    Du kan finde afgiftssatsen på www.skat.dk under Borger/køretøjer. Der ligge der et link der hedder Skats værdifastsættelser af brugte køretøjer. Her kan du søge på din cykel og årgang og så får du eksempler op på folk der har lavet samme nummer og hvad de har skullet betale i afgift.

mvh
    Morten

• #2   5. feb 2009 hej Morten ja alder men mener at få at den kan betegnes som brugt skal den ha kørt 6000km.
    har styr på skats værdifastsættelse smiley
    mere fordi det her er CYKLEN.
    tak for svar.

• #3   5. feb 2009 hvis ikke at den har kørt 6000 km. bliver den afgiftet som en ny cykel.

• #4   5. feb 2009 Jeg er rimelig sikker på at det ikke har noget at sige mht km stand. Den bliver vel solgt som Demo fra en forhandler går jeg ud fra? Man ser jo alligevel mange cykler som bliver solgt med under 6000 km på klokken, men derfor er de jo stadig brugte....

• #5   5. feb 2009 Ok - Jamen så tager jeg åbenbart fejl. Så er der nok ikke så meget at spare udover kursen og udstyr. Hvad er det for en ged?

• #6   5. feb 2009 For at den afgiftsmæssigt betragtes som brugt, skal den have kørt over KM 6.000.

• #7   5. feb 2009 Købte min i Tyskland med 2800km på tælleren og 1 år på bagen - den blev ikke betragtet som ny...

• #8   5. feb 2009 tak for alle svar . konklusion hvis den er under 1 år og har gået mindre end 6000 km er den at betragte som ny i forhold til afgift.
    garanti gælder stadig. hvad siger forhandlerne , er de utilfredse eller glade for at overtage garanti og service ?
    andet man skal være obs på ?

• brian t
    brian t Tilmeldt:
    feb 2009

Følger: 1 Svar: 3
    #9   6. feb 2009 du skal ikke bekymre dig synderligt omkring garantien. en ny Harley fejler ikke noget !! men hvis du køber "nålen i høstakken" så vil Cap´s tage imod dig med åbne arme i håb om at du lægger alt det guld som skattefar ikke tager i deres butik. men når det er sagt så ender besparelsen ved at hente i UK med at være så lille at det nok var bedre at hoppe på en af sidste års modeller til reduceret pris her i dk (prøv at høre om der ikke skulle stå en model som passer til det billede du har af en rigtig mc smiley
    gó vind.

Kommentér på:
ang import syn og indreg af ny Harley.

Annonce