Faste fartmålere nu i hele landet {{forumTopicSubject}}
Var der andre end mig som så TV2 Øst og indslaget om de faste fartmålere i vores region, i går???
Efter hvad de sagde i indslaget, var de faste fartmålere en så stor succes, så at de nu skulle udbredes i hele landet. Efter hvad Karsten Nonbo sagde i indslaget, vil man sætte en fast måler op, på hver eneste strækning som udgør en såkaldt sort plet.
Og der skulle åbenbart være god økonomi i det. Hver gang der blev investeret en krone i en fartmåler, fik man 3 kroner igen - målt på andre sparede udgifter i samfundet (efter hvad de sagde).
Så det ser åbenbart ud til at vi skal til at vænne os til tanken om flere herovre på Sjælland - og i resten af landet skal de til at vænne sig til tanken i det hele taget...
feb 2005
Følger: 78 Følgere: 78 MC-er: 4 Emner: 96 Svar: 1.935
mar 2007
Følger: 21 Følgere: 41 Annoncer: 1 Emner: 171 Svar: 1.727
okt 2007
Følger: 2 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 72 Svar: 667
He-he... Så det bliver ligesom Holland - med kameraer som overvåger kameraer som overvåger fartkameraerne...
jun 2005
Følger: 15 Følgere: 14 Emner: 18 Svar: 263
jul 2007
Følger: 13 Følgere: 12 MC-er: 2 Emner: 51 Svar: 593
men piller du på en lille pige eller slår en ihjel så skal man ind i et års tid og så på opdragelses anstalt...
det for latterligt
maj 2004
Følger: 8 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 36 Svar: 973
En anden smart ting, synes jeg, er de "stærekasser" som i et par lyskryds her i Flensborg, hvor jeg bor, nupper biler der kører over for rødt. Se DET gør jo direkte lyskrdset mere sikkert idet det (burde) forhindre, at man kører over for rødt. Og ligesom med de automatiske fartmålere er det jo ikke sværere at undgå dem, end at man ved hvor de står der hvor man færdes ofte, og så undgå at kore ulovligt der... og kun der
aug 2008
Følger: 28 Følgere: 29 MC-er: 1 Emner: 191 Svar: 2.419
dec 2003
Følger: 26 Følgere: 26 MC-er: 13 Emner: 139 Svar: 3.701
dec 2003
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 3 Emner: 37 Svar: 327
dec 2003
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 3 Emner: 37 Svar: 327
Fik en bøde på flere tusinde kroner for at køre 3-4 km/t mere end jeg måtte...
okt 2004
Følger: 59 Følgere: 183 MC-er: 10 Emner: 18 Svar: 797
Moral er godt . . . !
aug 2007
Følger: 38 Følgere: 41 MC-er: 2 Emner: 46 Svar: 935
Så lad nu vær med at tro at det er for at nedsætte farten ... det er ene og alene for at kratte penge ind.
aug 2007
apr 2006
Følger: 3 Følgere: 51 MC-er: 8 Emner: 151 Svar: 1.363
Så uanset om man kører mc eller bil og bliver snuppet af en stærekasse, beder man selv om det.
Jeg kan heller ikke se det smarte i at "de fanger ikke motorcykler", hvad er det lige der gør at nogle motorcyklister tror at det eneste det drejer sig om er at bryde fartgrænser uden at blive stoppet. Der er vel sagtens en årsag til 30 eller 50 km/t begrænsning på de farlige strækninger ???
Hvis de sættes op på de farlige vejstrækninger kan jeg godt se den gode økonomi i det da vi alle vel kan forestille os hvad skader og invaliditet løber op i, for ikke at snakke om de menneskelige omk.
mar 2007
Kim
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
At der ikke er opsat skilte, betyder ikke, at man må eller skal køre 80 kmt!!!
Grundreglen i al kørsel er, at man aldrig må køre hurtigere end forholdene tillader - dog max den generelle hastighed.
Du må ikke misforstå mig, men det er en voldsomt udbredt misforståelse, du her lægger for dagen.......
Til tider kan man stille spørgsmål ved den generelle forståelse - igen ikke specielt møntet på dig - du nævner jo selv, hvordan det her håndteres af de mennesker der dagligt kører forbi din bolig:-)
aug 2007
Kim påpeger vel bare at der ikke er sammenhæg mellem forskellige hastighedsbegrænsninger.
Og så til bage til stærekasserne ... så er det da underligt at det netop pga INDTJENINGEN at politikerne vil ha flere sat op .. de udtaler jo selv at det er en herregod investering ... 300% forentning på 1 år (tror jeg nok det var)
mar 2007
"Kim påpeger vel bare at der ikke er sammenhæg mellem forskellige hastighedsbegrænsninger."
Sådan Zappo, du fangede den sgu meningen med mit indlæg altså....
Jeg har erhvervet mig et kørekort og er klar over gældende regeler for fart, men åbenbart tror langt de fleste at den tilladte hastighed på en given strækning bør udnyttes max, uanset oversigtsforhold og den slags baggateller..
Kim.
aug 2007
feb 2006
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 23 Svar: 128
om lavere fart bunder ikke i at nedsætte antal af kvæstede og dræbte
i trafikken. NÆ, det er fordi det koster statskassen en bondegård at
have disse mennesker liggende på hospitaler og operationsstuer. Som
altid har det med økonomi at gøre. Men det lyder self pænt, når man
siger at det er for at hjælpe folket.
Så kynisk er det faktisk i virkeligheden.
Faste fartmålere nu i hele landet