{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.656 visninger | Oprettet:

Faste fartmålere nu i hele landet {{forumTopicSubject}}

Var der andre end mig som så TV2 Øst og indslaget om de faste fartmålere i vores region, i går???

Efter hvad de sagde i indslaget, var de faste fartmålere en så stor succes, så at de nu skulle udbredes i hele landet. Efter hvad Karsten Nonbo sagde i indslaget, vil man sætte en fast måler op, på hver eneste strækning som udgør en såkaldt sort plet.

Og der skulle åbenbart være god økonomi i det. Hver gang der blev investeret en krone i en fartmåler, fik man 3 kroner igen - målt på andre sparede udgifter i samfundet (efter hvad de sagde).

Så det ser åbenbart ud til at vi skal til at vænne os til tanken om flere herovre på Sjælland - og i resten af landet skal de til at vænne sig til tanken i det hele taget... smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Faste fartmålere nu i hele landet
  • #1   9. jun 2009 de der pt er sat op , napper ikke MC'ere... så vidt jeg har fået at vide


  • #2   9. jun 2009 Hmmm, Savage 17hmr, lyddæmper og en kvalitets kikkert med god forstørrelse, det må være løsningen på længere sigt smiley

  • #3   9. jun 2009 -> Kim

    He-he... Så det bliver ligesom Holland - med kameraer som overvåger kameraer som overvåger fartkameraerne... smiley


  • #4   9. jun 2009 hmm de mangler nok penge i kaffekassen igen typisk danmark kan man ikk andet laver man bare en lov så man kommer til at betale

  • #5   9. jun 2009 ja det er sku typisk dansk kører du for stærkt eller snyder i skat så skal du i fængsel i 30 år eller betale høje bøder

    men piller du på en lille pige eller slår en ihjel så skal man ind i et års tid og så på opdragelses anstalt...

    det for latterligt


  • #6   9. jun 2009 Selvom jeg grundet min hobby som fartbølle er imod sådanne tiltag, så må jeg da indrømme, at det faktisk er en god måde at få farten ned på "farlige" strækninger. Hvad der så defineres som "farlig" er selvfølgelig en helt anden sag. Således synes jeg ofte, at de steder der tages fartmålinger er lagt ud til at hive så mange penge i statskassen som mulig fremfor rent faktisk at gøre vejene sikrere!
    En anden smart ting, synes jeg, er de "stærekasser" som i et par lyskryds her i Flensborg, hvor jeg bor, nupper biler der kører over for rødt. Se DET gør jo direkte lyskrdset mere sikkert idet det (burde) forhindre, at man kører over for rødt. Og ligesom med de automatiske fartmålere er det jo ikke sværere at undgå dem, end at man ved hvor de står der hvor man færdes ofte, og så undgå at kore ulovligt der... og kun der smiley


  • #7   9. jun 2009 I sverige har de oplevet et stigende antal af uheld på motortrafikveje hvor folk laver katastrofe bremsning når de ser en stæreboks for at undgå bøder. Så jeg ved ikke hvor sikkert det er at løse fart problemet på den måde?

  • #8   9. jun 2009 Nogen der har et link til udsendelsen ?


  • #9   9. jun 2009 Er blevet blitzet på MC - det er lige før man ender i grøften - savner et stort skilt der advarer mod blitzen :o)

  • #10   9. jun 2009 Kristian J - kan jeg kun nikke genkendende til - kører til Norge hvert år på skiferie, man bruger utrolig meget at sin opmærksomhed på at spejde efter stærekasserne i stedet for at koncentrere sig om vejen.

    Fik en bøde på flere tusinde kroner for at køre 3-4 km/t mere end jeg måtte...


  • #11   9. jun 2009 Karsten Nonbo blev taget for at køre for stærkt ud for mit hus for et par år siden!

    Moral er godt . . . !


  • #12   9. jun 2009 Hmmm .. husker i sin tid da de blev opsat i Århus ... udtalte en politiker at de var en fiasko ... fordi folk satte farten ned og derved var der ikke den forventet indtjening.

    Så lad nu vær med at tro at det er for at nedsætte farten ... det er ene og alene for at kratte penge ind.


  • #13   9. jun 2009 Men vil da som markJ nævner fremhæve Tyskland ... der er de sat op på udsatte stede .. og der advares mod dem .. det er ihvertfald min oplevelse ...

  • #14   9. jun 2009 Stærekasserne kan da ikke være en indtægtskilde på bøderne da man reklamerer højt og larmende om hvor de er placeret og hvis der er nogle fjolser der laver katastrofeopbremsningerne fordi de pludselig er der, skulle disse trafikanter måske have revurderet deres ret til at føre motorkøretøj.

    Så uanset om man kører mc eller bil og bliver snuppet af en stærekasse, beder man selv om det.

    Jeg kan heller ikke se det smarte i at "de fanger ikke motorcykler", hvad er det lige der gør at nogle motorcyklister tror at det eneste det drejer sig om er at bryde fartgrænser uden at blive stoppet. Der er vel sagtens en årsag til 30 eller 50 km/t begrænsning på de farlige strækninger ???

    Hvis de sættes op på de farlige vejstrækninger kan jeg godt se den gode økonomi i det da vi alle vel kan forestille os hvad skader og invaliditet løber op i, for ikke at snakke om de menneskelige omk.


  • #15   9. jun 2009 Jeg fatter så til gengæld ikke de faste fartbegrænsninger vi har i dag, jeg bor på en meget lille og kringlet lortebondevej og der må man iflg færdselsloven køre 80 km/t, det giver ingen mening, her burde der være en begrænsning på max 50, hvorimod der er andre steder som man kan undres over de 80 km/t er grænsen når nu vejen og omgivelserne snildt kunne bære 100.....


    Kim


  • #16   9. jun 2009 Kim AKA Gul Vest:

    At der ikke er opsat skilte, betyder ikke, at man må eller skal køre 80 kmt!!!

    Grundreglen i al kørsel er, at man aldrig må køre hurtigere end forholdene tillader - dog max den generelle hastighed.

    Du må ikke misforstå mig, men det er en voldsomt udbredt misforståelse, du her lægger for dagen.......

    Til tider kan man stille spørgsmål ved den generelle forståelse - igen ikke specielt møntet på dig - du nævner jo selv, hvordan det her håndteres af de mennesker der dagligt kører forbi din bolig:-)


  • #17   9. jun 2009 Hmmm ... så er det derfor at der på nogle tilkørsler er fartbegrænsning ... pga forholdene ... det gir da ingen mening ... og sår'n kan vælge at læse det .. som en vis herre læser biblen.

    Kim påpeger vel bare at der ikke er sammenhæg mellem forskellige hastighedsbegrænsninger.

    Og så til bage til stærekasserne ... så er det da underligt at det netop pga INDTJENINGEN at politikerne vil ha flere sat op .. de udtaler jo selv at det er en herregod investering ... 300% forentning på 1 år (tror jeg nok det var)


  • #18   9. jun 2009 Zappovitz .

    "Kim påpeger vel bare at der ikke er sammenhæg mellem forskellige hastighedsbegrænsninger."

    Sådan Zappo, du fangede den sgu smiley meningen med mit indlæg altså....

    Jeg har erhvervet mig et kørekort og er klar over gældende regeler for fart, men åbenbart tror langt de fleste at den tilladte hastighed på en given strækning bør udnyttes max, uanset oversigtsforhold og den slags baggateller..


    Kim.


  • #19   9. jun 2009 Enig Linda .. så derfor sættes de op ved fodgængerovergang og skoler ... eller???

  • #20   9. jun 2009 Må desværre tage en illusion fra nogle af jer. Myndighedernes ønske
    om lavere fart bunder ikke i at nedsætte antal af kvæstede og dræbte
    i trafikken. NÆ, det er fordi det koster statskassen en bondegård at
    have disse mennesker liggende på hospitaler og operationsstuer. Som
    altid har det med økonomi at gøre. Men det lyder self pænt, når man
    siger at det er for at hjælpe folket.
    Så kynisk er det faktisk i virkeligheden.


Kommentér på:
Faste fartmålere nu i hele landet

Annonce