1.556 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Køb af hjelm? Køb af hjelm?

Har solgt min Schubert S1 PRO i xs, da jeg følte den sad for løs, desværre. Synes de er meget store i størrelserne.
Var ellers vild med den og super med solvisiret.

Jeg skal jo finde en anden, og havde egentlig kig på Arai rx-7, men har et budget på ca. 2000 kr, så det bliver ikke den i denne omgang.

Jeg kigger på ebay osv, for at finde det billigste og rundt omkring, så det kan godt lade sig gøre at finde en god hjelm til billige penge.

Kan få en Shoei XR 1000 til lige under 2000 kr for ny med fragt, og det er jo billigt.

Men som nævnt, kan jeg godt li' solvisiret, er der andre hjelme som er værd at kigge på?

Jeg kan også godt li der ikke er så meget vindstøj, da jeg har en naked bike.

Tænker lidt på folks erfaringer med Nolan, Shoei, Caberg, Schubert eller andre mærker?

Ved ikke om Schubert C3/C3 er mindre i størrelserne? For så kunne den jo være værd at overveje.

Håber nogen lige har tid til at give en hånd med smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• drilling 12 holes near ceiling 1.100 kr.
  • Sætte tre rullegardiner op 550 kr.
  • VVS skift af armatur på lille kbh badeværelsw 735 kr.
  • Beskæring af træ 2.699 kr.
  • Hjælp til at skrue gynger fast i træstativ skruer skal medbringes 300 kr.
  • Flytte min seng og samle et skab sammen. 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køb af hjelm?
  • #1   15. maj 2009 Hey går du over til en xr 1000 skal du have det wispherkit med da den støjer rigtig meget , har før haft en shark rsr og det er en rigtig fed hjelm, rimelig let og støjsvag, den ville jeg nog gå efter.

Mikael

• #2   15. maj 2009 Jeg har en Caberg V2 407. Super lækker hjelm med lækkert design. Og som du selv siger, så er der detaljen med solvisiret som jeg bruger utrolig meget, men til gengæld er der så et minus i støjen, den støjer meget.. Så der er lidt for og imod smiley

• #3   15. maj 2009 kommer os an på hvor fanatisk du er med materialet... om det ska være composit(fiber) hjelm eller plast(polycarbonat) hjelm... jeg kan personligt rigtig godt li airoh- force modellen. og den kan fås på ebay til rimlig pris. men har desværre ikke kunne finde nogle steder at prøve den.(den er af poly carbonat)

• #4   15. maj 2009 prøv og kør op til abybro til retec, han har super mange hjelm mærker og du bor ganske tæt på, det ligger lige når du kommer ind i abybro fra sundby.. den indrustri vej på højre hånd på vejen ind mod byen smiley

han har arai også du kan med fordel prøve modellerne af og så bestille dem billigere ved fc-moto.com hvis du alligevelæ beslutter dig for at ofre de sidste kroner.. ellers er der sikkert også et andet mærke du kan lide:)

• #5   15. maj 2009 Kent T. Godt med dumme danske forhandlere hvor vi kan prøve varerne og så bagefter købe dem billigere hos fohandlere der har sparet showroom og udstilling væk.

• #6   15. maj 2009 flemming r, både og, vil eg sige smiley jeg ville godt betale lidt mere for at prøve hjelmen og så købe "lokalt" den men når prisen svinger på over 1500 kr med forsendelse så syntes jeg alligevel hellere jeg vil bestille den online smiley

• #7   15. maj 2009 Der er også HJC hjelme..

De er billigere og har manget af det udstyr som de mange meget dyre hjelme har..

Jeg har ikke fortrudt købet af min..

Kig her..

http://www.mc-select.dk/pdf/hjc.pdf

• #8   15. maj 2009 Hej,

Jeg har lige købt en ny HJC FS10 hjelm (sidste års model). Men købte den over nettet (i england). Bestilte i onsdags (ellers tirsdag) og fik den her til morgen! (så 2 dages leveringstid). Og jeg slap kun ca. 1350 kr. Da den britiske pund er lav for tiden.

(link fjernet)

det kostede 15 pund i fragt.

\Benny

• #9   15. maj 2009 Min er også en fs-10 smoke-II.

Elsker den bare, den er støjsvag og med solbriller indbygget behøver man jo aldrig tage den af :-)...

Sover dog ikke med den smiley

• #10   15. maj 2009 Er der nogen steder i Aalborg man kan prøve den HJC?

Jeg skal ud til motorgården idag og kigge, da de har mange hjelme, men vil gerne prøve sådan en HJC.

Jeg synes bare det er rigtigt svært, altså hvis jeg havde pengene, så var det en Arai, men sådan er det jo smiley

Hvordan er størrelsen på de HJC? lille, alm eller store i det?

• #11   15. maj 2009 Ellers er der jo den gamle S1 og R1 fra Shuberth, men ja S1 pro er meget stor i størrelserne.

• #12   15. maj 2009 Er de gamle modeller ikke i samme størrelse som den nye?

• #13   15. maj 2009 tror jeg faktisk ikke, det er kun S1 Pro jeg har hørt skulle være stor i størrelsen, det er da et forsøg værd.

• #14   15. maj 2009 Her kan du se hvem der har HJC hjelme..

Jeg prøvede min hos Frankies her i Randers..

Syntes bare den sad så godt at jeg ikke prøvede andre str..

• #15   15. maj 2009 Glemte link smiley :

http://www.mc-select.dk/pdf/forhandlere_jyllandfyn.pdf

• #16   15. maj 2009 Ja, kan se motorgården har den, så skal også derud idag og prøve dem.

Bliver spændende.

Kan prøve og ringe til MC1 og høre om de er i samme størrelse. Kan være de ved noget smiley

• #17   15. maj 2009 hjc havde de som sagt i abybro ved retec smiley

• #18   15. maj 2009 Flemming --> Har lige købt HJC's carbon hjelm gennem ebay... Er sådan set rigtig tilfreds med den og den passer langt bedre en min tidligere Arai hjelm... Så går det jo heller ikk noget at den kun kostede 1.900 dkr inkl fragt...

• #19   15. maj 2009 Jeg er rigtig glad for Nolan. Der kan du få en med solbrille, de er godt ventileret, larmer ikke for meget... Og så er de pisse fede i designet smiley

http://www.nolanhelmets.com/

• #20   15. maj 2009 Uanset hvad du får anbefalet, så køb kun en hjelm der passer. Om den hedder det ene eller det andet, om den er dyr eller billig, betyder intet, hvis hjelmen ikke passer.
    Og gør også dig selv en tjeneste. Få en tur på din egen motorcykel med hjelmen inden du køber. Det er den eneste måde du kan finde ud af hvor meget lige netop den hjelm støjer på dit eget hoved.

• #21   15. maj 2009 Det er da bare at bruge ørepropper ! Alle hjelme larmer sku da så meget man får ondt i ørerne...

• #22   15. maj 2009 Thomas vejle, du har ikke rigtig fået min pointe, det er fint nok at købe online eller hvordan man nu vil gøre det, jeg gør det skam selv.. jeg finder det blot lidt lurvet at spille interesseret hos en dansk forhandler for at prøve hans hjelme, velvidende at man vil købe den et andet sted. Men sådan kan man jo se forskelligt på det.

• #23   16. maj 2009 Flemming R--> Det er jeg helt med på, mit indlæg var mere myndiget til flemming n, som er trådstarter.

Kommentér på:
Køb af hjelm?

Annonce