{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Caberg hjelm.. God?
  • #1   8. maj 2009 Jeg er meget glad for min Caberg Rhyno, den sidder rigtig godt

• #3   8. maj 2009 Synes ikke kvaliteten er iorden. Larmer, virker plastic agtig og tung. I hvert fald den Caberg Solo jeg har prøvet.

• #4   8. maj 2009 jeg har en Caberg Rhyno med mat grafik. Synes den er rigtigt god og virker bestemt i dårlig i kvaliteten. Den er med flip-up, solbrille og udtagelige puder så den kan vaskes. Synes og den dæmper støj rigtigt godt. Og til prisen finder du vist ikke bedre hjelm.

se den her.

(link fjernet)

• #5   8. maj 2009 Til prisen er den god, men du får kun hvad du betaler for i dette tilfælde, en hjelm der er tung, og meget støjende, og en foring af hvad jeg ville kalde meget tvivlsom kvalitet.

Den har dog nogle fordele, visiret er fra fabrikken behandlet så det ikke dugger, efter 2 sæsoner er denne coating dog slidt væk, og visiret vil dugge, hvis du ikke montere pinlock eller ligende. Der er indbygget solbrille, noget som er meget behageligt at køre med, men sat lidt groft op, så er der tager "penge" fra hjelmen og puttet i "solbrillen"

hvis man over slimplificerer det lidt kunne man sige følgende:
    Hjelm: 1095,-
    antidug visir: 300,-
    indbygget solbrille: 400,-
    så står du tilbage med en hjelm til 395,-

Der er efter min mening bedre alternativer derude, jeg har selv haft 2 caberg hjelme i fortiden, og de er "fine" til prisen, og som reserve/passager hjelm, men jeg køber aldrig en billig hjelm igen.

• #6   8. maj 2009 mht til sikkerheden, så fik den meget gode point i en test på nettet, tror det hed sharp testen, så sikkerhed og pris hænger i dette tilfælde ikke sammen, har selv en caberg 104, og er meget tilfreds med kvali af den.....

• #7   8. maj 2009 Sharp har givet den 5 stjerner og tror det er det højeste. Har også fået gode anmeldelser i diverse mc magasiner i hele europa.

Link : (link fjernet)

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.700
    #8   8. maj 2009 At Sharp har givet noget 5 stjerner, tillægger jeg ikke den vilde værdi, må jeg tilstå.
    Det betyder jo bare at den er "god" ud fra de kriterier de stiller op, men behøver absolut ikke betyde at det er det bedste at stå på snotten med.

Jeg synes personligt at Caberg (Justissimo) virker som en billig knallert hjelm på trods af at det burde være deres flagskib.
    Ikke vildt godt polstret, dårlig pasform (til MIT hoved) og middelgod forarbejdning af detaljer og stafferinger.
    Det skal lige siges at jeg sammenligner med henholdsvis min Schuberth S1 og min Scorpion EXO-1000 som koster 1.995 (FC Moto) og 1.400 kroner (Tilbud hos Louis.de)
    Begge er super overlegne hjelme i sammenligning med Caberg Justissimo'en.
    Alle tre har solbrille, dugfrit visir og masser af ventilation så features mangler der ikke.

Det er lidt ligesom forskellen på Honda og f.eks Suzuki. Honda bygger deres motorcykler 100% færdige, velfungerende og gennemtænkte før de sender dem på markedet.

• #9   8. maj 2009 Jeg har den samme Caberg hjelm som du viser der. Jeg er meget tilfreds med den. OgSå er der også lige detaljen med solvisiret der kan vippes ned smiley Go hjelm til billige penge. Men!- Du kan ikke få spejlvisir til den smiley Eneste minus jeg har på den.

• #10   8. maj 2009 Præcis Sajmon. Ligesom NCAP også kun er test efter deres kriterier.

Har en Rhyno, konen en JustOne. VI er godt tilfredse. Dog er der meget støj i Rhyno'en

• #11   8. maj 2009 Jeg har en V2R som jeg er ganske godt tilfreds med. Naturligvis er der lidt mere støj i den, end i en Schubert S1, men ikke mere end det er til at leve med.

• #12   8. maj 2009 Hej Sajmon,

På hvad bygger du din påstand om at: Honda bygger deres motorcykler 100% færdige, velfungerende og gennemtænkte før de sender dem på markedet. Og f.x. Suzuki ikke gør det??

Det lyder som en klassisk Dansk MC-Revy kommentar!

Mvh
    Bo

• #13   8. maj 2009 Aldrig, mere caberg. Har en justissimo GT, sidder godt, men for hulen en gang støj. Desuden skulle caberg tage at gå væk fra det billige plast, og lave fiberhjelme istedet for. Der er nok en grund til at flere mc-butikker stopper med at handle med caberg.

• #14   8. maj 2009 Min caberg hjelm hyler rigtig meget ved begge ører når visiret er slået helt ned. Er det eneste jeg har og udsætte på hjelmen. Har en hjelm fra Thansen som ekstra hjelm. Den er meget mere støj dæmpet.
    Thansen har vist store rabatter på hjelme på søndag

• #15   8. maj 2009 Tak for info alle sammen..
    Der er blandet meninger..
    Jeg tror, at jeg vil kigge efter en Nolan til under 2000,- og se om man får en god hjelm til prisen.? :o)
    Mvh.T

Kommentér på:
Caberg hjelm.. God?

Annonce