2.476 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
13 Svar
NYT TØJ 2 delt eller heldragt ?? NYT TØJ 2 delt eller heldragt ??
hej fik ny bike og nu passer jakken ikke til cykelen
med andre ord en god undskyldning for at købe nyt tøj
vil gerne have noget sporty læder, gerne synligt dog stadig i fee stil
hvilke mærker bør jeg tjekke ?
2 delt eller dragt hvad er jeres erfaringer ?
og hvad med designeren er det godt sammenlignet alpinestars ?
kom gerne med bud på hvad jeg skal se efter !!
mange tak på forhånd !
0 synes godt om
okt 2006
Følger: 32 Følgere: 31 MC-er: 2 Emner: 215 Svar: 556
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 23 MC-er: 1 Emner: 115 Svar: 1.650
jul 2007
Følger: 6 Følgere: 12 MC-er: 6 Emner: 97 Svar: 685
jul 2007
Følger: 6 Følgere: 12 MC-er: 6 Emner: 97 Svar: 685
mar 2004
Følger: 63 Følgere: 59 MC-er: 1 Emner: 41 Svar: 1.457
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 23 MC-er: 1 Emner: 115 Svar: 1.650
feb 2009
Følger: 11 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 46 Svar: 636
Jeg prøvede en masse hos lokale forhandlere og der var virkelig forskel når man gik dem igennem i sømmene... Jeg endte så med Dainese da sådan en har reddet min fætter engang og han kun talte godt om den... Ved nærmere eftersyn kunne jeg forstå hvorfor... Syninger er foldet og dobbeltsyede de risikable steder... Det er baregenerelt niveauet højere end det jeg havde kigget på... Jeg fandt min størrelse og den model jeg ville have og fik det sendt fra tyskland med god besparelse... Det bliver helt sikkert Dainese igen når jeg en dag skal have en anden...
jul 2006
Følger: 12 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 63 Svar: 2.136
jun 2007
Følger: 10 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 43
mar 2007
Følger: 19 Følgere: 18 MC-er: 3 Emner: 259 Svar: 2.258
og tag en 2delt, meget lettere at tage af og på..
feb 2004
Følger: 19 Følgere: 18 Emner: 36 Svar: 749
Jeg startede med 2-delt, fordi komforten er noget større i sådan en. Supplerede så med en heldragt da jeg fik råd til det. Sikkerheden er større i den, idet alt sidder strammere, og beskyttelsen derfor bliver hvor den skal. Der er også mindre risiko for at den deles i livet ved styrt, fordi den ikke er holdt sammen af lynlås.
Jeg kører Spyke fordi de sidder godt på mig. Prøv en masse forskellige mærker for at finde den der sidder bedst på lige netop dig... Arlen Ness, Berik, Dainese, Spidi... Der er nok at vælge mellem :o)
feb 2005
Følger: 29 Følgere: 22 MC-er: 5 Emner: 112 Svar: 968
Lynlåse & 2-delte dragter vs hel-dragter.
Lynlåsen er vigtig - der findes mange forskellige kvaliteter af lynlåse. Ikke alle er lige gode. YKK fabrikater plejer at være den bedste, men også typen har stor betydning. Spiral-lynlåsen er den stærkeste.
Spiral-lynlåsen kendes på den sorte plast-spiral som danner låsen - den er ofte mere træg at lyne op og i. Spiral-lynlåsen er bedst at bruge på de steder hvor man ikke kan knappe før låsning med lynlåsen og dermed aflaste presset på denne. (bukseben og ærmer)
I heldragter benyttes oftest spiral-låsen. I 2-delte benyttes den grove plastlås idet den er lettest for brugeren at anvende.
Heldragten er den sikreste ved styrt. 2-delte dragter kan blive flået fra hinanden i samlingen mellem jakke og buks.
Det sker oftest ved kurreture på ryggen med benene først - flappen på lænden tvinges op og plastlåsen slides hurtig igennem, og dragten er adskilt.
Det er blandt andet en af årsagerne til at 2-delte dragter ikke er tilladt i Roadrace.
Hvorfor så 2-delte dragter? - Mange af os bruger jo MC-en til alt andet end race - og den 2-delte er mere praktisk i hverdagen, hvor man lige kan lyne jakke af og tage en snak i solen eller på træffet.
Den 2-delte har dog en "kedelig" sideeffekt - den glemmer ofte bukserne derhjemme...... det gør heldragten aldrig....
apr 2006
Følger: 14 Følgere: 100 MC-er: 5 Emner: 94 Svar: 1.445
NYT TØJ 2 delt eller heldragt ??