1.838 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

behandling af nyt mc tøj behandling af nyt mc tøj

hej
har købt en ny 2 delt læderdragt i england frank thomas xti 2 , dragten er jo lidt stiv selvfølgelig da den er ny, skal man behandle den med et eller andet læderfedt eller andet og vil det evt blødgøre den lidt eller skal jeg bare ud og trille med den i vind og vejr
mvh jimmy

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tffg g 400 kr.
  • Jysk bord og lille kommode 600 kr.
  • Montage af loftlampe 400 kr.
  • Afløbsslange til vaskemaskine 1.400 kr.
  • Løbende vand i toilet 800 kr.
  • Skifte Køkkenvandlås 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  behandling af nyt mc tøj
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.711
    #1   18. apr 2013 Ikke læderfedt.

Du skal futte i Matas og købe lædercreme - det er lavet specifikt til imprægneret læder, som en dragt er.

Men den bliver først rigtigt blød når du har kørt 4-5000km med den, og gerne i regnvejr et par gange.

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.542
    #2   18. apr 2013 140,- spir og rendyrket gude-stuff for sådan noget....

Og som Sajmon skriver, så er dragten først go' nok efter et par (mange) dråber vand og lufttørring. En swup-swup læderdragt er kold og klam montage på kroppen, men når formålet er det optimale body-fit, så helliger målet midlet under alle omstændigheder.

Go' fornøjelse! smiley

profilbillede
  • #4   18. apr 2013 tak gutter for svar, jeg må lige runde de stribes butik imorgen og få fugtet dragten med lidt regn det er ellers ikke min stærke side regnvejrskørsel , må sku ta den på i brusebad så hi hi !!!

• Sajmon ™

#5   18. apr 2013 Brusebad virker. Det gør jeg altid med en ny dragt - og så beholder jeg den på et par timer bagefter eller kører en tur med den på.

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.542
    #6   18. apr 2013 Frem med Speedo og en tur i baljen - op på geden og kør' herligheden tør... Udføres med fordel flere gange... smiley

• #7   18. apr 2013 hvis jeg må være så fræk at afbryde vil jeg gerne komme med et bi-spørgsmål: har købt en ny Dainese laguna hel-dragt (hvid), den er utrolig dejlig blød i læderet, jeg er ikke ude efter at gøre den mere blød. vil samme fremgangs måde gøre det muligt at dragten passer sig bedre til kroppen? det ville ikke gøre noget hvis den gav sig lidt nogle steder og sad lidt mere til andre steder.

• Sajmon ™

#8   18. apr 2013 Jeps.

• #9   18. apr 2013 snakker vi millimeter den gir sig eller er det rent faktisk mærkbart?! den sidder såen set pisse godt, dog strammer den sgu løgsækken en lille smule smiley

• Sajmon ™

#10   19. apr 2013 Helt klart mærkbart.

• #11   19. apr 2013 Christian n: jeg har samme dragt som du har købt. Min er perforeret så det giver også noget smidighed fra start..en heldragt er lavet til at køre med, ikke at gå rundt i....og når man ( prøver) at stå oprejst så får man en meget lys stemme;-)
    Hvis du hænger dragten på en bøjle kan du også se at både knæ og albuer er syet i letbøjet stilling...fed dragt som man ikke mærket at ha på når man sidder på cyklen?
    Jeg bruger kun min til decideret kørsel, ikke når vi er til træf osv...

• #12   19. apr 2013 jep en god heldragt er kun til kørsel og trackdays really, købte en brugt todelt på ebay til dagligt brug til og fra arbejde, den ser lidt slidt ud efterhånden og er møgbeskidt men gør det den skal, der masser a billigt gear på ebay

• #14   19. apr 2013 Så thomas og Jesper! det i sir, er det at jeg ikke skal gøre noget ved den, og bare holde kæft når jeg står oprejst? smiley

brumbazz: håber ikke jeg ødelægger din tråd... smiley

• #15   19. apr 2013 det var jo sådan set min tråd fra start christian N men det er jo weekend og vejret tegner godt så skidt med det , god weekend, tager et bad med tøjet på nu så det passer

• #16   19. apr 2013 haha sorry smiley go fornøjelse. husk speedo's

• #17   19. apr 2013 tak jeg kan ta det , god weekend

• Sajmon ™

#18   19. apr 2013 Husk nu at det er tørretiden der er afgørende - ikke at dragten bliver våd.

Når den er våd, skal du beholde den på et par timer mens den tørrer. Så former den sig en del efter din krop...

• #19   19. apr 2013 Vil det også virke med en dragt man allerede har kørt i, ca 1000 km? Jg købte en i slutningen af sidste sæson og har ikke kørt i regnvejr eller været i bad med den. er det for sent? Den sidder egentlig rigtig godt som den gør nu, og behøver ikke blive udvidet mere.

Kommentér på:
behandling af nyt mc tøj

Annonce