Nyt tøj Nyt tøj
Ja jeg købte jo noget "nyt" tøj i Hr hansen hvilket vil sige en hjelm samt en tekstiljakke. Men jeg må indrømme lædertøjet trækker når man har sådan en helvedsmaskine mellem benene. Jeg bliver sgu nødt til at tænke på eget ve og vel samt at jeg jo har en familie der hjemme også.
Jeg har kigget på følgende mærker og kan ikke rigtig blive klog på hvilke der er noget værd samt hvad man egentlig betaler for.
BERIK - sort/hvid/grøn til 6000 kr i 2-delt hvor man kun skal have rygbeskytter til.
Vanucci - Hvid/sort og som Berik 2-delt og med alle beskyttelsesdele. Til 4000 kr
Roleff Ghostrider - fra Hr hansen som faktisk ser fin ud og har alle de samme features som de 2 andre til 3000 kr
Dainese - Sort 2-delt med grønne syninger til 9000 kr.
Er der nogen der kan gå lidt i dybden og evt forklare hvad kvalitetsforskellen er på disse?
feb 2009
Følger: 26 Følgere: 40 MC-er: 8 Emner: 76 Svar: 1.236
er det ikke bedre og billigere og køre lidt pænere så
jeg HAR læder, men overvejer tekstil... det er nemmere i dagligdagen... og man slår sig sgu nok lige meget hvis man ryger af !!
aug 2004
Følger: 6 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 532
feb 2007
Følger: 3 Følgere: 25 Emner: 26 Svar: 1.324
okt 2008
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 572
mage til vrøvl du lige får fyret af, med dit postulat
okt 2008
aug 2006
Følger: 31 Følgere: 31 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 343
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.498
maj 2007
Følger: 56 Følgere: 59 MC-er: 5 Emner: 110 Svar: 1.792
aug 2004
Sjyp, Roleff skulle være tysk, jeg kender heller ikke rigtig til kvaliteten, men det ligner meget Dainese's læderdragt.
maj 2007
Følger: 56 Følgere: 59 MC-er: 5 Emner: 110 Svar: 1.792
apr 2006
Følger: 14 Følgere: 100 MC-er: 5 Emner: 94 Svar: 1.445
Skriv en PM, hvis du ønsker noget lædertøj uden at gå på kompromis med design eller sikkerhed.
Mvh
Thomas E
aug 2004
aug 2005
Følger: 51 Følgere: 49 MC-er: 3 Emner: 73 Svar: 784
aug 2004
okt 2008
1 sæt kvalitets tekstil / Cordura er alt andet lige bedre end et billigt sæt læder, især hvis det er gadekørsel vi taler.
Det var bare min pointe.
Og nej jeg har ikke dårlige erfaringer med turen i asfalten og tekstil, det var gode eftersom huden og kroppen var hel bagefter
Men ellers sådan her tekstil i ydersæsonen, læder i den varme tid, så har du den passive sikkerhed på plads
mar 2008
Følger: 5 Følgere: 3 Emner: 9 Svar: 396
Påklædning: textiljakke fra BMW m. Cordura
Resultat: Efter de ca. 20 m. var textilen slidt helt igennem til inderforet (men den klarede da sin opgave)
Konklusion: Læder i fremtiden - og ikke mindre kan gøre det !
- Har sidenhen været " i jorden" et par gange (ikke fordi jeg ynder det) - resultat med læder: Rejser sig op og børster grus/sten af og glæder sig over at der ikke skete mere !
(HUSK dog altid at gå læderdragten igennem i syningerne, hvis du har været ude for et uheld).
MEN, Der er beklædning til ethvert formål og temperament - bare sørg for at lortet passer godt og sidder korrekt... DET er det vigtigste.
apr 2006
Følger: 14 Følgere: 100 MC-er: 5 Emner: 94 Svar: 1.445
Der er noget du totalt har misforstået omkring Cordura (tekstil) !!
Selv det billigste læder er stærkere end Cordura, når der er tale om slid styrke.
Derudover er der på stort set alt Cordura ikke taget forbehold for at CE-Beskyttelsskålene skal sidde tæt og fast på de zoner de er skabt til at beskytte. Kompromisset med Cordura er at kunderne ønsker at have diverse mærkeligt tøj inden under sættet. Forståeligt nok når det er koldt og ideen om at have noget behageligt og pænt tøj indenunder til de stunder hvor kunderne til disse sæt, ønsker at afklæde sig dragten og være "civil"... - men det har absolut ikke noget med sikkerhed at gøre.
Diverse tests viser at Cordura/Tekstil/Goretex/Draggin Jeans osv - kært barn har mange navne..., ikke holder mere end ca. 1,8 sekunder på asfalten. Dog igen er der forskel på ru-heden i asfalten diverse steder rundt om i landet. Jo finere desto længere tid holder det. Slag zonerne forskubbes i de fleste tilfælde ved nedslaget og zonen blotlægges.
DERFOR - LÆDER....
Kænguru - er for tyndt et materiale. Det er jo ikke kun slidstyrken, men også beskyttelsen imod brændsår - tynde materialer, slipper meget hurtigt frikstionsvarmen igennem og brændsår kan opstå som følge heraf.
Mvh
Thomas E
PS: Jeg tager gerne en hvilken som helst diskussion om læder vs tekstil og til hver en tid, for dem der måtte ønske dette.....
maj 2010
Følger: 6 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 37 Svar: 675
en langærmet t-shirt
halm. en billige læderjakke fra genbrugsen.
i nogle tilfælde er knæ albue og rygsøjle beskytter mellem T-shirt og halm. (men det kun for de folk der har de store gårde)
syntes læder er ubehageligt og upraktiskt man ser måske sej ud nå du stå ved din mc´men man ligner en tåbe hvis man sider i biffen med damen...
aug 2004
okt 2008
hvis du med 80 i timen skal kure glide i de sekunder du nævner så må det være på sneglatte veje. op til 12 til 20 sekunder er rigtig meget.
Jeg er ikke uenig i at læder har bedre egenskaber end tekstil, men igen pointen med at læder kontra tekstil redder liv, arrrrrrrrrrrrhhhh, især hvis vi som jeg skrev taler gadekørsel.
aug 2004
okt 2008
under 80 det gør alle da eller hov vent lige
Ligemeget der er meget religion i det her, det vigtig som en eller skrev ha noget på der passer og man føler sig tryg ved,
held med søgningen af nyt kluns, og ja Thomas laver noget rigtig fint kohud der duer
Nyt tøj