{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.781 visninger | Oprettet:

sebastian p
sebastian p
Tilmeldt:
19. apr 2008
Følger: 1 Emner: 13 Svar: 33

Valg af tøj/beskyttelse. {{forumTopicSubject}}

Hej.

Står og skal ud og have mig noget tøj og beskyttelse til mc.

Men jeg synes virkelig det er et GEDEMARKED! smiley Når man ikke i forvejen kender noge til mærker mv..

Hvor meget skal man regne med at smide for dragt,handksker,hjelm,støvler og rygskjold?

Og er der nogen der har nogle gode anbefalinger?

Fx en læderdragt, de fås jo nærmest fra 2500-10000kr.. Men hvad skal man så vælge?

Det samme med handsker, hjelme og støvler.. som nærmest fås fra 300kr til flere tusinde..

Ligeledes er der et VÆLD af mærker smiley - Er det noget som er specielt godt at gå efter, og noget man bare skal undgå?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af tøj/beskyttelse.
  • #1   13. apr 2009 er lige med på en lytter her, mangler selv en billig ( men god ) hjelm og et par bukser...

  • #2   13. apr 2009 Udgangspunkt 10.000kr for komplet udrustning.
    Som du selv siger så kan man købe sig fattig hvis man vil have toppen af toppen.

    Du må ud og prøve lidt forskellige mærker mv, så finder du ud af hvor meget du skal ofre på f.eks en jakke da en billig ikke har samme komfort som en dyrere, men igen....alle har en grænse.

    Et hurtigt overslag:
    Jakke 2000kr
    Bukser 2000kr
    Handsker 1000kr
    Støvler 2000kr
    Rygskjold 10000kr
    Hjelm 2000kr

    Det var 10.000kr


  • #3   13. apr 2009 tjek. www.fc-moto.de

    jeg købte mit der og brugte ca 10.000kr i alt

    de har gode tilbud hele tiden på diverse ting så du kan lave en god handel.

    men ellers gå til en mc forhandler og prøv tingene så du ved præcis hvad størrelse du skal have og så derefter bestille det hjem smiley


  • #4   13. apr 2009 satme et dyrt rygskjold jesper;-)

    hjelmen kan nemt være dyrer... men ud og prøv noget forskelligt.. find det der passer dig bedst;-)



  • #5   13. apr 2009 husk rygskjoldet er vigtigst smiley steffen A

    haha


  • #6   13. apr 2009 Steffen: Det var også kun et hurtigt overslag, men hvad der kan spares på rygskjold kan hurtigt bruges på jakke/hjelm/handsker/støvler osv.

  • sebastian p
    sebastian p Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 1 Emner: 13 Svar: 33
    #7   13. apr 2009 Ok.. jamen 10.000 lyder jo ikke alt for galt..

    Tror jeg tar ned til den lokale og prøver lidt af hvert..

    Er der nogle bestemte mærker som jeg bør gå efter indenfor de forskellige områder? smiley Hvis vi nu siger jeg vil bruge en 7-10000kr på det..


  • #8   13. apr 2009 hvis du har mulighed for det så tag en hygge tur til Hein Gehrike i flensborg

    jeg købte mit tøj der billigt da jeg købte udsalgsvare der var vold nedsat

    læderjakke HeinG eget mærke 600kr før 1800
    læderbukser HeinG 1200kr
    Rygskjold fra Zandona 900 kr (købt i DK) når du køber et ryg skjold så køb et der er rart at have på og som dækker dit hale ben
    Hjelm fuldface Schubert S1 3000kr SPAR IKKE her og prøv mange skal side tæt men ikke klemme , kan anbefale at få en med indbygget solbrille !
    støvler Diadora 1800 kr

    men ja 8-10.000 kr

    held og lykke
    ps.
    hvis du kan bruge et rygsjold i str. M så har jeg et til salg der er næsten nyt se i marked her på siden


  • #9   13. apr 2009 nå handsker
    kan anbefale alpinestar gp pro
    mener jeg gav 1000kr for dem


  • #10   13. apr 2009 -sebastian P
    Du skal ikke gå så meget op i mærker. Det vigtigste er, at det sidder godt og tæt på din krop og at det er behageligt at have på. Det allerbilligste kan være noget skrammel (ikke nødvendigvis) og det dyreste betaler man ofte mange penge for navnet alene.
    Du skal også gøre op med dig selv om du vil have tekstil eller lædertøj. Tekstil er mere praktisk, men lædertøj er alt andet lige mere sikkert, da det oftest sidder tættere og har en langt højere slidstyrke. Jeg kører selv med tekstil, da det er dejligt nemt at komme i og bruge i dagligdagen - det trods alt bedre at køre med tekstil end at have en sikrere læderdragt hængende derhjemme...


  • #11   13. apr 2009 jeg bruger fuldt alpinestars

    og syns det er virkelig godt og så ser det fedt ud. men der er vist kun 2 forhandler i dk. Italian bike store i vanløse og KJ motorcykler i herlev.

    Dragt: Alpinestars Vector Race Suit 2 PC
    Støvler: Alpinestars Supertech Racing 2005
    Handsker: Alpinestars Gp Glove
    Hjelm: AGV TiTech Multi
    Rygskjold: Forcefield sport L2


  • #12   13. apr 2009 Det kan nemt gøres billigere end 10.000 kr.

    Jeg har valgt at køre med tekstil, og er ialt kommet af med ca. 6500 kr - og vil ikke sige at mit udstyr er skrabet på nogen måde, jeg har bare været opmærksom og fundet det billige steder.
    jeg kører med:

    Hjelm: Shoei Raid II (ca. 2000kr fra Louis.de)
    Rygskjold: Halvarssons Track (ca. 1000kr, købt ved MC Sport i Sabro, klart et af de bedste på markedet, har vundet mange tests.)
    Handsker: Alpinestars SP2 (500kr, Købt ved konkurssalg ved MCMaster)
    Jakke: Held Delta (1300kr, udmærket tekstiljakke, med læderpåsyet på kritiske steder)
    Bukser: Held Gavia (ca. 800kr, nok den mest skrabede del af mit sæt, bare simple tekstilbukser med forstærkning)
    Støvler: Diadora Eagle (ca. 800kr)

    Jeg var også fuldstændig lost sidste år, da jeg skulle ud og finde udstyr. Men du skal bare ud og prøve, og evt. abbonnér på Bike - de har tit tests af udstyr som hjælper en del når man skal vælge et produkt frem for et andet.

    Happy hunting - Steven


  • #13   13. apr 2009 Shoei Raid 2 behøver man ikke at tage til Tyskland for at købe til den pris:)

    Man kan helt sikkert spare nogle penge ved at tage til Tyskland, men sørg for at det er ordentligt. Lidt surt at skulle bytte eller sende til reklamation.

    Og så lige en bøn til alle der prøver størrelser i Dk og kører til Tyskland og køber tøjet.. Vær ærlig over for ekspedienten!!



  • #14   13. apr 2009 jesper- tænkte nu mere på det 0 du fik sat for meget;-) hehe

    men ja vis man skal have det hele på en gang så lander man nok omkring 10 kg ialt..


  • Poul O
    Poul O Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 8
    #15   13. apr 2009 Et par links til tyske ADAC (svarer til FDM), der har testet MC-beklædning iaf forskellige typer i forskellige prisklasser.
    en video:
    http://www.adac.de/adactv/test_technik/ADAC_Test_Motorradbekleidung.asp
    og på skrift (godtnok tysk):
    (link fjernet)

    mvh. Poul O.


Kommentér på:
Valg af tøj/beskyttelse.

Annonce