{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.527 visninger | Oprettet:

Martin  K
Martin K
Tilmeldt:
17. maj 2008
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 46

CBR 600 problem {{forumTopicSubject}}

Jeg har et lille problem med min mc. Jeg tror den får for meget benzin, den hakker lidt i det og trækker i hug fra tomgang op til 4000 rpm. Derefter trækker den jævnt.
Det bliver bare værre når jeg kører med choker på. Men så i dag havde jeg kommet til at slukke for benzinen, og der træk den jævnt hele vejen lige til den gik i stå smiley Derfor ville jeg vide om det var problemmet at den får for meget benzin og det er nemt selv at indstille/ lave??

Lige et lille spørgsmål mere. når den når 5000 rpm kommer der en mærkelig lyd er der nogle der kender til det? det er som om der er noget der vibrerer??

Martin


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  CBR 600 problem
  • #1   1. apr 2009 I det omdr.område er vacumstemplerne ved at hive nåene fri af strålerørene, hvorefter det kun er hoveddysen der sætter begrænsningen for mængden af benzin.
    Jeg ville prøve at sænke nålene et enkelt hak, så de bliver løftet fri af strålerørene lidt senere.


  • #2   1. apr 2009 Det er forholdsvis nemt at ændre nålehøjden.
    Du skal blot have toppene af karburatorerne og så trække vacumstemplet ovenud, hvor nålen følger med.


  • #4   2. apr 2009 Man kan ikke hæve eller sænke nålen på en CBR600 karb, ved hjælp af hak....

    Jeg ville pille karburatorerne af og få dem renset.... Problemet er sikkert skidt, efter at have stået vinteren over.... du kan evt. putte en gang karb. rens i tanken (kan købes ved en MC handler eller ved Thansen)... efter 1-2 tankfulde, skulle det gerne blive bedre, eller skal du rense dem i hånden....

    en Haynes bog og lidt tålmodighed, så kan det sagtes lade sig gøre selv... :o)


  • Martin  K
    Martin K Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 46
    #5   2. apr 2009 jeg har lige fået den renset her i vinters ultralys eller hvad det hedder.. så tror desværre ikke det er problemmet..

  • #6   2. apr 2009 Jeg har en CBR 600 fra 93 med det akkurat samme problem (den hakker lidt i det og trækker i hug fra tomgang op til 4000 rpm. Derefter trækker den jævnt).

    FIk sat nye tændrør i og renset tomgangsdysen efter at den kom ud fra vinterhi. Men ak det har ikke hjulpet.

    Har fyldt kaburator-sprit på de sidste 2 gange jeg har tanket den op, men det har heller ikke hjulpet.


  • Martin  K
    Martin K Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 46
    #7   2. apr 2009 det er også en F2 jeg har. så Andreas hvis du finder ud af hvad det er må du meget gerne skrive det.. smiley

  • #8   2. apr 2009 Hvis luftskruen har været ude, er den så skruet helt ind og det rigtige antal omgang tilbage.... Standard er 2 1/4 omgang tilbage, mindre bliver blandingen federe og mere mager...

    Kunne lyde som om, at den måske står for fed....

    Hvad med luft filteren er det blevet renset?


  • #9   2. apr 2009 havde nogenlunde samme problem engang med min F2'er. Det hjalp at få renset dyserne - der var kommet en masse skidt med ned ved skift til reservetanken.

  • Martin  K
    Martin K Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 46
    #10   2. apr 2009 lars B..
    kunne godt lyde som det problem fordi i dag kørte jeg den næsten helt ned også på reservetanken og det har faktisk hjulpet lidt og samtiget fuldt jeg shell´s V power benzin på som hvis nok skulle rense lidt mere


  • Martin  K
    Martin K Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 46
    #11   2. apr 2009 Erling,,
    Nu kommer der nok et dumt spørgsmål men luftskruen hvad er det for en og hvor sidder den??
    jeg har overhovede ingen forstand på noget hvad der har med motor eller noget at gøre,,,,


  • #12   2. apr 2009 Sørg for at tanke så ofte, at du ikke får brug for reservetanken. Når du skifter over fra hovedtank til reservetank ryger der skidt, små rustflager eller kondens med ned i karburatoren - det får den mc'en til at hakke i motorgangen. Hvis du har forsøgt med karburatorsprit og problemet stadig er der, er der nok ikke andet at gøre end at få renset dyserne. Jeg forsøgte at gøre det selv, men er ikke den store mekaniker, så min endte på værksted. Heldigvis var det ikke vildt dyrt - der skal jo ikke skiftes nogen dele, det er udelukkende arbejdstid.

  • #13   2. apr 2009 Det er den som i manualen er benævnt Pilotscreew... Sidder under bundet af hver karb.... Det er en skrue i messing som hvis de er de originale har et stort kryds I.... De kan være lidt skøre, så man skal ikke bruge for meget kræft når man vil stille på dem....

    Hvis de har været ude, så kan det være de er stillet så de står for fed.... Inden men skruer på den, så mærker man op og tæller hvor meget de er skruet ind.... på den måde kan man altid sætte dem tilbage som de stod....

    Standard setting er 2 1/4 omd. tilbage, når de er skruet helt ind.... og man skal IKKE skrue dem hård til... blot så man kan mærke de er i bund....

    Men man skal altid sætte dem tilbage sådan som de stod inden man tog dem ud istedet for standard setting.... for der kan være de er justeret en smule forskelligt. Husk også at holde styr på hver skrue, da jeg har oplevet, at får man dem blandet, så passer omd. ikke længere.....


Kommentér på:
CBR 600 problem

Annonce