1.527 visninger
|
Oprettet:
CBR 600 problem {{forumTopicSubject}}
Jeg har et lille problem med min mc. Jeg tror den får for meget benzin, den hakker lidt i det og trækker i hug fra tomgang op til 4000 rpm. Derefter trækker den jævnt.
Det bliver bare værre når jeg kører med choker på. Men så i dag havde jeg kommet til at slukke for benzinen, og der træk den jævnt hele vejen lige til den gik i stå Derfor ville jeg vide om det var problemmet at den får for meget benzin og det er nemt selv at indstille/ lave??
Lige et lille spørgsmål mere. når den når 5000 rpm kommer der en mærkelig lyd er der nogle der kender til det? det er som om der er noget der vibrerer??
Martin
maj 2004
Følger: 33 Følgere: 30 MC-er: 6 Emner: 64 Svar: 1.530
Jeg ville prøve at sænke nålene et enkelt hak, så de bliver løftet fri af strålerørene lidt senere.
maj 2004
Følger: 33 Følgere: 30 MC-er: 6 Emner: 64 Svar: 1.530
Du skal blot have toppene af karburatorerne og så trække vacumstemplet ovenud, hvor nålen følger med.
nov 2005
Følger: 22 Følgere: 22 MC-er: 2 Emner: 73 Svar: 1.086
Jeg ville pille karburatorerne af og få dem renset.... Problemet er sikkert skidt, efter at have stået vinteren over.... du kan evt. putte en gang karb. rens i tanken (kan købes ved en MC handler eller ved Thansen)... efter 1-2 tankfulde, skulle det gerne blive bedre, eller skal du rense dem i hånden....
en Haynes bog og lidt tålmodighed, så kan det sagtes lade sig gøre selv... :o)
maj 2008
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 46
aug 2008
Følger: 1 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 8 Svar: 71
FIk sat nye tændrør i og renset tomgangsdysen efter at den kom ud fra vinterhi. Men ak det har ikke hjulpet.
Har fyldt kaburator-sprit på de sidste 2 gange jeg har tanket den op, men det har heller ikke hjulpet.
maj 2008
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 46
nov 2005
Følger: 22 Følgere: 22 MC-er: 2 Emner: 73 Svar: 1.086
Kunne lyde som om, at den måske står for fed....
Hvad med luft filteren er det blevet renset?
apr 2008
Følger: 9 Følgere: 9 MC-er: 4 Emner: 33 Svar: 173
maj 2008
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 46
kunne godt lyde som det problem fordi i dag kørte jeg den næsten helt ned også på reservetanken og det har faktisk hjulpet lidt og samtiget fuldt jeg shell´s V power benzin på som hvis nok skulle rense lidt mere
maj 2008
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 46
Nu kommer der nok et dumt spørgsmål men luftskruen hvad er det for en og hvor sidder den??
jeg har overhovede ingen forstand på noget hvad der har med motor eller noget at gøre,,,,
apr 2008
Følger: 9 Følgere: 9 MC-er: 4 Emner: 33 Svar: 173
nov 2005
Følger: 22 Følgere: 22 MC-er: 2 Emner: 73 Svar: 1.086
Hvis de har været ude, så kan det være de er stillet så de står for fed.... Inden men skruer på den, så mærker man op og tæller hvor meget de er skruet ind.... på den måde kan man altid sætte dem tilbage som de stod....
Standard setting er 2 1/4 omd. tilbage, når de er skruet helt ind.... og man skal IKKE skrue dem hård til... blot så man kan mærke de er i bund....
Men man skal altid sætte dem tilbage sådan som de stod inden man tog dem ud istedet for standard setting.... for der kan være de er justeret en smule forskelligt. Husk også at holde styr på hver skrue, da jeg har oplevet, at får man dem blandet, så passer omd. ikke længere.....
CBR 600 problem