Rensning, rengøring og polering..... Rensning, rengøring og polering.....
Hejsa..
Ja nu er jeg ved at være skæv i hovedet af at søge rundt i forummet for at finde svar på mine spørgsmål. Så jeg håber ikke det er til for meget ulempe at jeg spørger igen..
Jeg har skilt min ZX 10 ad i stort set alle stumper.. Nu skal jeg så i gang med at rengøre fælge og polere dem så de bliver fine ligesom stel og bagsvinger skal gøres pæne... Hvordan dælen gør jeg lige det.. Nogle fif til hjvordan man kommer helt ind i krogene osv..
Har fundet renseprodukter i form af lampeolie,rensebenzin, mineralsk terpentin osv...
Fælgene har en smule ir som jeg gerne ville have fjernet.. Skal der sandpapir på????
Og til sidst.... Jeg har nogle br. klodser der er helt slidt... er det billigste at købe dem ved mc butikken eller hvordan???
På forhånd tak..
/Hudle
dec 2005
Følger: 50 Følgere: 46 MC-er: 5 Emner: 60 Svar: 921
dec 2003
Følger: 133 Følgere: 120 Emner: 271 Svar: 7.330
Mvh. Rune
jun 2005
Følger: 13 Følgere: 14 MC-er: 4 Emner: 196 Svar: 1.090
dec 2004
Følger: 37 Følgere: 37 MC-er: 5 Emner: 23 Svar: 1.076
Til rengøring/rensning har jeg noget Kold affedter fra Biltema. Det virker ret godt. Har lige gjort min bagsvinger ren med det. Den var helt fyldt med gammel gammel oliesnask. Tror sq ikke den er blevet gjort ren ordentligt i flere år.
Der er lidt billeder i min profil af diverse rengøringer og poleringer
jun 2004
Følger: 54 Følgere: 53 MC-er: 3 Emner: 118 Svar: 2.299
Jeg er også selv flittig bruger af lampeolie - det er super til at fjerne fedt med. Dog synes jeg det kniber lidt med bremsestøvet..
Til at polere bruger jeg autosol.
jun 2004
jun 2004
Hygge
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 6 Emner: 41 Svar: 115
Og nu kommer pointen - HELE MCen over alt, det hele (OK måske pånær bremser) smøres ind i SONAX og pudes eftf efter - jeg siger jer, min gl GNer er næsten som ny efter denne behandling - når foråret kommer, skal jeg nok tage nogle billeder til dokumentation.
vh
Lars
sep 2005
Jeg købte GNeren som et forsøg i August for at se om en 1/2 gl (38 år) gubbe som jeg var til det, og som svagstrømsingeniør troede jeg digital kameraer var et modefænomen, derfor ingen billeder (besværligt at PDFe papirbilleder)
Nevertheless, når hun kommer ud igen, kommer der billeder på, og så ryger hun på markedet til fordel for noget lidt større - ville gerne NTV 650, men ender nok med noget 500 noget - 2 børn, hus etc, gør sit ved kontoen.
vh
jan 2005
Følger: 10 Følgere: 7 Emner: 49 Svar: 183
Vaske mcen, lakforsegler og så voks eller hvad vil foreslaget være???
sep 2005
Drnsæt vaskes efter med eks. Alaska shampoo (uden voks) eller bare vand med alm opvaskemiddel.
Dernæst evt lakrens.
Dernæst SONAX - nej jeg er ikke ansat hos dem, men har brugt det for første gang til min bil og det virker,selv efter3 mdri regn og slud perler vandet stadig på lakken, så glem alt om eftf forsegler - SONAX holder .
Jeg har tilmed brugt det på sadlen, den blir som ny, men ikke så glat at man "falder af".
vh
Rensning, rengøring og polering.....