{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.504 visninger | Oprettet:

Sv650 - kedelig begynder cykel? {{forumTopicSubject}}

Hej forum..

Jeg står og skal ha min første motorcykel her til foråret.. Og er begyndt at kigge efter den. Jeg har kigget en del på Sv650, gl. model, da de ligger i det prisleje jeg kan være med på. Men så kommer spørgsmålet, vil jeg blive træt af den hurtigt, savner man kræfter efter et stykke tid? Jeg kort pappet på en Yamaha Xj 600 og den synes jeg blev kedelig efter lidt tid. ( 60 hk ) Men jeg ved så godt at Sv´eren har lidt mere moment end Xj´eren.

Jeg har også kigget lidt efter en Yamaha R6, da de godt kan fåes til 70-80.000 kr. Dog er R6´eren noget federe og hurtigere end Sv´eren, og alligevel ik så meget dyrere.

Har i forslag til alternativer?

Mvh. Thomas Bjørn, Randers.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sv650 - kedelig begynder cykel?
  • #1   15. feb 2009 Nej det er den ikke... den vejer også en hel del mindre end en xj600.. men kommer an på hvad du vil, ha en cykel til at køre ræs på eller en som kan bruges til alt muligt.. en anden afgørende faktor er forsikring.. smiley

  • #2   15. feb 2009 den er nok god som begynder cykel men kommer an på hvad du vil bruge den til som jannic nævner, den sku ha næsten de samme motordata som kawasakis ER6 og den var skam ok, den ku godt være for sløv nogle gange men til længere ture og fællestur etc var den fantastisk og men kan stadig lege med det moment de har, power weelie er opnåeligt, hører jeg da;)

  • #4   15. feb 2009 Det kommer meget an på hvordan du kører! Hvis du kun kører lige stræk, så bliver du nok hurtigt træt af sv'eren! Så skal man nok have noget hayabusa før det er skægt, men den får man alligevel ikke meget ud af i dk!
    Men hvis du tager sv'eren med ud på nogle sjove små veje og lader den folde sig ud, så går der nok en del længere tid før du synes den er kedelig!!
    Plejer at sige at, hvis folk siger deres cykel er kedelig når der stadig er tøsestribe tilbage på dækket, så har de stadig ikke lært at køre den ordentlig!! smiley


  • #5   15. feb 2009 jannic : du har ret, den vejer noget mindre ! ( 50 kg? )

    Altså det jo i svingene det er sjovt ! Ligeud kan enhver jo finde ud af... Men jeg vil ud og prøve én her når det blir godt vejr, så kan man jo danne sig et indtryk.. Hvordan med motor holdbarhed osv. er der mange problemer med dem?
    Jeg kunne selvfølgelig bladre hele forummets topics igennem og finde det, men jeg er doven ! smiley


  • #6   15. feb 2009 Har set på nettet en Honda firestorm 1000 fra 98 kørt 6500 km, står som ny har masser af power og til den uhørte pris af 70000 k det er sku utroligt hvad man får for pengene i år.

  • #8   15. feb 2009 Startede selv på en Sv650 og det er sku en fin cykel og sådan en V2 har et godt mellemområde. Den skal heller ikke have så mange omdregninger som en R6. Kommer du i et forkert gear på R6'eren så føles den som en gammel Lada. (misforstå mig ikke, den er hurtig) men du ska 2 gear ned for at følge Sv650, hvis begge kører i 5.gear med 100km/t.

    R6'eren skal helt op og ringe hver gang og det kan være anstrengende. Sv650'eren er meget mere "allround" (god begynder)

    Kører på sådan en R6'er på bane (se profil) og der gøre den det godt, men dog med 13000 omdr. og op

    Kørestillingen er bedre på R6'eren (man sidder mere oprejst) Er selv 174cm.

    Har selv en R1 til de danske veje, mest fordi jeg ikke kan få kraft nok smiley


  • #9   15. feb 2009 Ps. gearkassen i en R6 er noget lort. Det et næsten altid problemer med 2. gear. Tjek dette hvis du køber såden en.

  • #10   15. feb 2009 kedelig? nej, den er skide underholdende, alle de begyndere der synes den er kedelige, det er fordi de ikke har nødder til at udfordre den nok, for den er sjov, dog er affjedringen ikke skide god, så den sætter hurtigt en stopper for den personlige udvikling af føren, men den er klart værd at anbefale, spring du bare spå sådan en

  • #11   15. feb 2009 Thomas Bjørn A
    det eneste deciderede motorproblem, jeg kender om den gamle sv'er er noget med smørringen, hvis man kører meget lange, sammenhængende wheelies, har den forreste cylinder lidt svært ved at få olie nok...


  • #12   15. feb 2009 Den er langtfra "kedelig" for en nybegynder. Den vil nok endda føles ret voldsom for en nybegynder.

  • #13   15. feb 2009 Jeg kører på 2 forskellige mcer. En kawa 750 med 140 heste og en SV650 fra 2005. Jeg har kørt mc i 12 år.
    Personligt synes jeg Sveren er en fantastisk mc. Den er meget letkørt og styrevillig. Det er altså superfedt at ligge på små veje med masser af sving og lade V2eren trække.
    Sammenlignet med kawaen er den lettere at svinge med. Der skal ganske enkelt tages mere fat i kawaen. Til gengæld er Sveren ikke så stabil ved nedlægning. Dette skyldes som dækskifteren er inde på affjedringen. Sveren er ikke en ren sportscykel, så affjedringen er en kende til den bløde side.
    Skal det gå rigtig stærkt, vælger jeg at køre på min kawa. Det er fordi jeg ikke synes der er så meget træk efter 150-160 km/t.

    Men som begynder og generel funbike, mener jeg den er helt i top.
    Hvad angår motorens holdbarhed, er der efter mit vidende ikke mange V2ere der slår Sveren.


  • #14   15. feb 2009 Det eneste rigtig negative jeg kan sige, men som på den anden side, måske lige så meget er et spørgsmål om tilvænding og kørestil, er motorbremsen.
    SVeren svarer rigtig kvikt på gassen, fordi den har en meget let krumtap.
    Dette betyder at, ved heftige nedgearinger vil motorbemsen gøre at den slår ud med røven. Så en frisk nedgearing i et sving er ikke smart.
    Hvis man gir fuld gas til max omdrejninger og slippper gassen, virker det næsten som om man trækker bremsen. (Næsten..)


  • #15   15. feb 2009 en honda cbr 600 fe-f3 kan jeg varmt anbefale det er min første og lækker maskine

  • #17   15. feb 2009 Haar haft begge bådeen XJ600 og en SV650S, SVéren er MEGET sjovere, og mere livlig...bestemt ikke kedelig...men det er XJéren derimod synes jeg

  • #18   15. feb 2009 har selv kørt 2 sæsonner og godt 15000 km på cbr 600 f2... dejlig maskine, der tilgiver det meste, god kørestilling, og smalt sæde så en fordel hvis man har korte ben... jeg har også prøvet sv650s, det der faldt mig for hjertet v. denne skruzuki er at den er meget nem at håndtere... trækker godt i mellemområde... og nr. 3. ja det er vel den lidt dårlige affjedring.. som en nybegynder sagtens kan udnytte... men ja det er en cykel som kan køre langt hurtigere i gennem sving end de fleste måtte have behov for... mig selv incl...
    dog er der en del der har kvast motorerne på de gamle... mener det er plejle lejerne der går... og ja har også hørt de kan finde på at spise olie...


  • #19   15. feb 2009 Jeg kan kun anbefale SV'eren. Den er pålidelig og nem at køre, og samtidig kan man altså godt tæske en hel del ud af den. Jeg har fået meget rutine fra den.

  • #20   15. feb 2009 Jeg valgte en ER6n.... super cykel og fedt 09 design...
    du bliver nød til at prøve cyklerne før du bestemmer dig som det første.. men overvej lige Eren.. det er en super cykel...
    også køre den fra sv650.... =)

    Go start....


  • #21   16. feb 2009 SV er den perfekte begynder. Jeg haft min siden 2005 og jeg er stadig glad for den, synes ikke den decideret mangler kræfter, men mere er jo altid sjovere. smiley

  • #22   16. feb 2009 Fandt lige det her...

    Tal på SVens mellemacceleratoner i Touring Nyt nr. 9 -
    > 1999. For sjov har jeg sammenlignet med en R6 (TN nr.4 99) I Uddrag.:
    > 3 Gear - 60-120
    > SV= 3,5 Sek
    > R6= 3,7 Sek


  • #23   16. feb 2009 jannic. det vil altså sige at der ikke er nogen forskel...

  • #24   16. feb 2009 Kan ogås varmt anbefale en CBR 600 F4 smiley

  • #25   16. feb 2009 Jonas.. klart der er forskel.. men på mellem accel i det område er der ikke.. og læg mærke til at det er i 3 gear..

    De to kan jo ikke sammenlignes ellers.. svare jo til at ta en toyota avensis mod en DTC bil..


  • #26   16. feb 2009 Jonas, Ikke i mellemacceleration i 3. gear, men på R6'eren ville du så måske også vælge 2. gear hvis det skulle gå hurtigt fra 60-120 km/t. Kan du lide at arbejde med gearne, så er det HK man skal have, gider du ikke, Nm.

  • #27   16. feb 2009 Der findes ikke kedelige SV'er. eller XJ 600'er for den sags skyld Blot urutinerede førere!

  • #29   17. feb 2009 Jeg har også en SV650S K7 og har været meget glad for den hele tiden. Ingen problemer overhovedet, og jeg syntes bestemt den er kvik nok som første cykel. Det var også min første mc, og jeg har kørt mange ture sammen med mange andre, både SV1000´ere og 4 cylindrede racere, som selvfølgelig er hurtigere når det går lige ud, men på de små snoede veje synes jeg der er rigeligt med kræfter i 650´eren.

    Når det så er sagt er der jo mange der efter nogle år gerne vil prøve noget mere kraftfuldt, inklusive mig selv som skifter til noget større i år. Jeg har dog været meget glad for at få lidt rutine på SV´eren - føler mig i hvert fald godt rustet til en større maskine:-)


  • #30   18. feb 2009 Tak for de mange gode svar ! Jeg vil ud og finde én og springe på ! . . . Hvorfor kommer vi ikk snart af med al den sne og kulde !! smiley

  • #31   18. feb 2009 - og husk, en cykel er kun så kedelig som dens ejer/bruger gør den til smiley

    og intet er umuligt for den som ikke selv skal lave det smiley (citat: fra en salgsingeniør)

    og ja er cyklen ikke som forventet må man jo bare modificere den, - så den bliver det bedre... men en sv650 s er et godt udgangspunkt...



Kommentér på:
Sv650 - kedelig begynder cykel?

Annonce