{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.331 visninger | Oprettet:

Bandit eller SV650, evt andre? {{forumTopicSubject}}

Hejsa smiley

Jeg er så heldig at jeg i disse finas-krise ramte tider har skrabet mig en pæn slat penge sammen, og de skal selvfølgelig bruges til min første MC.

Jeg har tænkt mig at ofre ca. 40.000 kroner (udstyr og forsikring kommer udover dette)

Jeg har kigget lidt på en Bandit 600, og SV 650...hvad siger i til disse? Jeg har kørt en del på en GS 500, og den bliver godt nok hurtig for kedelig, så den er udelukket, og det samme gælder er-5 og cb500, så er det sagt! smiley

Jeg stiller følgende krav til motorcyklen:

Pålidelig
Relativt billig i dele og vedligehold
Gerne suzuki grundet de billige forsikringer (dog ikke et krav!)
4-takt!

Jeg er 20 (snart 21) år gammel, jeg har dog kørt ret meget på motorcykel, så jeg vil ikke kalde mig nybegynder...

Jeg ved godt der er mange emner i forum, men jeg tænkte jeg ville lave et emne specielt til mig ! hehe


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bandit eller SV650, evt andre?
  • #1   31. dec 2008 skriv gerne hvis du har noget til salg som du mener jeg kan bruge smiley

  • #2   31. dec 2008 Jeg har haft en sv650s og også en gsx600f der har stort set samme motor som banditten.

    SVeren er lettere og derfor nemmere at styre og laver dejlig V2 larm hvis man er til den slags - hvis jeg skulle ud og se på SVer ville jeg gå efter en med oplagt larmeudstødning og ordentlige fjedre i forgaflen for de er ret bløde foran fra fabrikken... skal lige tilføjes at jeg har haft den gamle model med karburator og stel af "runde rør".. tror det var en 1998 model, så det er den model jeg skriver om.

    Banditten er tungere men med R4 motor hvilket jeg synes er sjovere og lyder bedre hvis der er en ordentlig udstødning på. Og jeg synes banditten ser større ud da dens motor er bredere og kan ses, hvor SVeren kun viser "halvdelen" af sin motor idet den bagerste cylinder sidder oppe under tanken.

    Begge motorer er ret solide.


    Det er en god ide at finde en forhandler der har begge maskiner stående og høre om du må prøve begge to... så kan du få dem prøvet samme dag hvilket giver det bedste sammenligningsgrundlag.


  • #4   31. dec 2008 Prøv dem begge. Der er alligevel en del forskel på de to maskiner bl.a. motoren som de andre også nævner, men kørestillingen er også anderledes. Det er lidt en smagssag hvad man bedst kan lide. Jeg kører sv grundet jeg ikke bryder mig om kørestillingen en bandit.

  • #5   31. dec 2008 -Jesper
    Personligt ville jeg gå efter en SV'er, da den er lettere, har en bedre motor og generelt er sjovere at køre på end en ældre Bandit. Der er dog ikke mange SV'er nede i den prisklasse. Motorerne på de to modeller er dog begge noget nær uopslidelige, når de ellers har været regelmæssigt vedligeholdt.

    -Jan J
    Jeg tror dog, det bliver svært at finde en GSR eller FZ6 til 40k.



  • #7   31. dec 2008 Ok;-)
    Men smag og behag er heldigvis forskellig. Jeg vil klart vælge en Bandit med den nye motor frem for en GSR eller FZ6 - det er en langt mere homogen motor med et godt bredt træk. Den gamle 600-motor er dog ikke min kop te, den var en af grundene til at jeg relativt hurtigt skiftede min GSX600F ud med en anden.


  • #9   31. dec 2008 Ja, selvom det er svært at erkende - men med indkøbet af V-Strømmen, så er onkelmorfarstilen i hvert fald lagt:-D

  • #10   31. dec 2008 hop på en sv, den gamle model self, de er også ved at være nede i pris! og så er den altså noget mere sporty end banditten!

  • #11   31. dec 2008 Kig evt. forbi www.svrider.dk for mere information om SV'eren. Der er også et par stykker til salg derinde om end jeg kun vil tro at du kan få en af årgangene uden kåbe for 40.000.

    Hvis jeg skulle anbefale en god sjov cykel til 40.000 og det ikke måtte være en GS500 (er enig i at man vender sig for hurtigt til den - jeg startede selv på en) så ville jeg bede dig om at kigge efter en Kawasaki ZXR400. Der er dog langt imellem dem der ikke har kørt over 30.000 km. Men det er en fed og hurtig cykel hvis du er under 180-185 cm høj. Jeg er 193 cm høj og den var for lille til mig - mine knæ kunne ikke være i den pas-form som er lavet i siderne på tanken og så var den bare alt for lav.

    Men den tager 16.000 rpm eller noget i den stil. Hvis man er til skrigere - så vil man elske denne!


  • #12   31. dec 2008 Forresten har både de andre store mærker (Yamaha, Kawasaki og Honda) også efterhånden fået forsikringsordninger. I hvert fald hvis man køber fra en forhandler.

  • #13   31. dec 2008 Check http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=44662 - kender ikke sælger... Kiggede bare lige om der var nogen ZXR400 til salg herinde.

  • #14   31. dec 2008 Der er jo også andre muligheder. F.eks. Honda CBR600F2, Suzuki RF600R, Yamaha FZR600, mv.

  • #15   31. dec 2008 jesper, hvorfor kigger du på de cykler når det i virkeligheden ikke er den du VIL ha, skrab de ekstra penge sammen og betal forsikringen, hvad er der ved at spare på forsikringen hvis man ikke alligevel får den som man inderst inde vil ha.....

    jesper jeg VED du vil have den røde nede ved kroon


  • #16   31. dec 2008 SV 650 er en fantastisk maskine at starte på den kan det hele , men det skal jeg jo sige da jeg mener at R4 er noget der hører hjemme i en bil :o)
    hvis det skal være R4 i den prisklasse så kig da lidt på CBR400RR de er ved at være godt nede i pris og den maskine beviser at køreegenskaber til enhver tid slår hestekræftr ...


  • #17   31. dec 2008 En naked sv650 med affjedering lavet ved hyperpro kunne helt sikkert være en fed cykel der ikke tager pusten fra en begynder, hvis jeg skulle nedjustere kunne jeg godt tænke mig sådan en!! smiley

  • #18   31. dec 2008 Jeg har ikke prøvet en bandit må jeg hellere skynde mig at sige, men har en sv'er af den gamle model, som jeg er overordentlig glad for. Jeg valgte den fordi den var lettere, havde v2 motor og mere sportsligt anlagt.
    Som der bliver nævnt længere oppe er forgaflerne en svaghed, da den ofte bunder ved hurtigt kørsel og høj belastning, men for den nette sum af ca. 800 kr. minus fragt kan du hos twinshack købe et fjedersæt med olie og det hele og selv skifte fjedre, planlægger selv at gøre det her til vinter. Og på den måde behøver du ikke decideret gå efter en med skiftede fjedre.

    Vedligeholdelse er meget lige til, og sv'eren er nem at gå til med et basalt værktøjssæt. Køb dig en haynes manual, den er guld værd, hvis du kommer så langt.

    Og nåh ja suzuki sætter priserne på sv'eren ned med 10k i 09, så mon ikke det får priserne til at falde hele vejen ned igennem rækken af årgange...

    Men som de andre siger så tag ud og prøv dem begge, evt. den du er mindst tilbøjelig til at købe først, så får den også en fair chance...


  • #19   31. dec 2008 Jeg har fundet en artikel, skrevet af motorcykel journalisten Peter Rahbek, som jeg synes beskriver problematikken meget godt.

    http://www.dba.dk/asp/sektion/artikler/detail.asp?ArtikelId=47105

    af de 2 modeller du nævner fortrækker jeg Banditten - underligt nok :-). Jeg har prøvet begge maskiner (også bandit 600). forskellen på 600 og 650 er lidt hurtigere mellemacceleratoner (de har stort set samme hk). Men jeg synes Banditten opføre sig mere regukært i sving, og nemmere lader sig presse.


Kommentér på:
Bandit eller SV650, evt andre?

Annonce