{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.403 visninger | Oprettet:

Bliver sv650 {{forumTopicSubject}}

Hey

Sorry men opretter lige endnu et emne..
Som i nok ved overvejer jeg stærkt at købe en ny bike..

En sv650 fra 99...
Har nu siddet og læse meget om den.... Og mange siger det er en god begynder cykel..... Og så kommer jeg til at tænke... Før havde jeg en Gs500 og det er også en god begynder cykel.....
Bliver en Sv650 så lige så hurtig for lille?
Vil jo ikke til at købe en sv650 hvis den i løbet at næste år bliver for kedelig?


Kan ik bestemme mig om jeg skal tage en sv 650 eller om jeg skal have en kawazaki zx6r men den bliver jo bare dyrre både pris og også forsikring...
Er bare nervøs for at sv650 hurtigt bliver for lille og kedelig????


Hva siger i ???

Hvilken kan i bedst lide... Den gamle model eller den nye??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bliver sv650
  • #1   17. jun 2007 Det er jo et spørgsmål om temperament, jeg ville sagtens kunne "nøjes" med en SV650 syntes den kører godt!

    Syntes egentlig de er lige flotte på¨hver deres måde, men det hjælper jo nok ikke dig så meget smiley


  • #2   17. jun 2007 altså, hvis man er vant til en 100 hk's maskine, så bliver den hurtigt lidt tam, men ellers ville den være et fint skridt videre fra gs500, dog skal man være lidt opmærksom under nedgearinger, der vil den gerne steppe lidt med røven

  • #3   17. jun 2007 Steppe lidt med røven????

    Jamen den har jo en topfart på omkring de 220 km't mener jeg at have læse... Men hvor dan er trækket på den???? Det er jo næsten det der er sjovest.....

    http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=50348957
    Det er denne jeg har lidt kig på


  • #4   17. jun 2007 Sådan en V2 motor har et godt træk, og også en heftig motorbremse, så hvis du gearer for hurtigt og voldsomt ned blokere den nemt baghjulet, men det er en vanesag...

  • #5   17. jun 2007 Den ser fin ud, den du har kig på, kender ikke lige prisniveauet...

  • #6   17. jun 2007 Sådan en sv´er er nok den mest fornuftige mc man kan få. Den tager hjørner som en gazelle, og tit må de større cykler pænt vige. Du får meget mc for pengene med den sv´er.

    Som der er blevet skrevet, vil du dog mangle lidt på toppen, men hvad betyder det når du er hurtigst ude af svinget.


  • #7   17. jun 2007 rigtig fin pris må man sige

  • #8   17. jun 2007 Den trækker fint.
    Når jeg er ude at køre sammen med en SV'er, er det da meget tæt på den er lige så hurtig som min RF600R. I alt fald op til de 140.

    Og jeg kan også godt lide dem på hver sin måde.

    Ang at sammenligne den med din gamle Gs500, så er det ikke rigtigt noget du kan. SV'eren er betydeligt størrere, den har meget mere moment, mere bundtræk og så har den 35 hk mere =)


  • #9   17. jun 2007 Sidste år på Poznan var der en´gammel SV 650 der blev nr. 3 i løbet.
    Han kørte fra maskiner, der havde 100 HK mere.
    Den har et formidabelt træk ud af svingene og gode styreegenskaber, men har selvfølgelig ikke nogen hidsig topeffekt.
    Det siges, men jeg ved ikke, om det passer, at den gamle styrer bedre end den nye.
    Du går ikke galt i byen, hvis den er velholdt.
    God fornøjelse.
    Mvh.
    Jan L


  • #10   17. jun 2007
    Tja efter godt et år på min, er jeg da ikke blevet træt af den, og tror heller ikke jeg sådan lige bliver det.
    Umidddelbart vil jeg sige at prisen på den du har kig på er sat efter at der er lidt at forhandle om, men den har et utroligt lavt km.-tal. Og burde jo se ud som ny, når nu den ikke er brugt mere end den er.


  • #12   17. jun 2007 Jeg har haft min SV650s i et år, og jeg synes stadig den er hurtig nok..

  • #13   17. jun 2007 Gik fra en gs500 til en r1'er smiley

  • #14   17. jun 2007 Overvejede lige som dig også en sv 650, men blev overbevist om at jeg hurtigt ville blive træt af den (har aldrig prøvet en skal lige siges).

  • #15   17. jun 2007 - Brian (Esbjerg)
    SV'eren er meget hurtigere end GS500 - motoren er så smidig og har mange hestekræfter over hele området, at den reelt er hurtigere end mange kraftigere cykler. Mellemacceleration er V2'ernes styrke, så man behøver ikke al den gearpadleri, som R4 kræver for at få udnyttet kræfterne.Topfarten er selvfølgelig lavere end mange andre, men hvor tit regner du med at køre +200 km/t?
    Køreegenskaber er også klasser over GS'eren, divers anmeldelser taler vist for sig selv.
    "Vil jo ikke til at købe en sv650 hvis den i løbet at næste år bliver for kedelig?" - og hvad så, hvis den gør? Du vil jo kunne få stort set samme pris for den om et år og det er da fedt at have prøvet flere/mange forskellige cykler i løbet af sin "karriere". Det må da være kedeligt at køre på den samme mc i 15 år...
    Jeg kører selv V-strom, der har samme motor som SV og det er uden tvivl den bedste, jeg har haft indtil nu. Jeg tidligere haft en GSX600F og den er en kedelig flodhest ved siden af Strom'en. Godt nok flere heste, men de er dårligt udnyttet og så vejer GSX sådan cirka 3 tons - sådan føltes den i hvert fald:-)



  • #16   17. jun 2007 kawasaki z750

  • #17   17. jun 2007 Hov hov Jeppe!!!

    (Du har desværre lidt ret... Men SÅ meget bedre end GSX-F'eren syntes jeg nu heller ikke den trækker)

    Brian der er vel ikke så meget andet for end at tage ud og prøve den... Jeg syntes fx at SV'eren hurtigt bliver belastende at køre på.


  • #18   17. jun 2007 mht at "være vant til en 100hk maskine og så en sv650 bliver tam."
    Der er jeg ikke enig. smiley
    en sv650 følger nemt med en 100hk r4 cykel
    Den er stærkere i mellemområdet og smider sine heste hurtigere pga momentet fra v2 motooren. Den skal ej have ligeså mange rpm for at lave noget
    Mindes også en tråd med en fazer600 der pev over han ikke kunne følge med sin makkers sv650 medmindre de kom over de 180km/t. Det galdt både i byen og på landevejene smiley :)

    En SV´er smider typisk en 70 stykker på hjulet. En 100hk typoiske en 85 stykker. De 15hk er småting

    Så mit råd, go for it smiley og lad vær med at bekymre dig. En ting er vad et papir siger, en anden ting er hvad der sker i praksis


  • #19   17. jun 2007 - David
    Nej, men du ved overdrivelse fremmer forståelsen:-) Men sandt at sige, så er GSX'eren, den eneste af mine tidligere mc'er som jeg aldrig blev rigtig glad for - også den eneste med R4-motor. Den var imo næsetung ved bivejsræs, men på motorvej, der var den sq dejlig.


  • #20   17. jun 2007 Det er ikke en gang løgn, når man er vant til at køre sv650, og kommer over på en fazer600 tænker man, hvor bliver de knap 100 hk. af har de glemt at putte nogen af dem i motoren smiley
    Jeg kan virkelig anbefale sv650, har haft både den gamle og den nye.


  • #21   17. jun 2007 sebastian, jeg synes nu kærestens mc er lidt tam at køre på når jeg er vant til min egen med 90+hk, jeg kan alså tydelig mærke den mangler heste, synes også den leverer sit træk lidt for jævnt, det gør den lidt kedelig for mig, men igen en smagssag

  • #22   17. jun 2007 enig carsten

  • #23   17. jun 2007 jeg har en sv650 synes den performer pefekt som nr 2 cykel efter en gs en af mine venner har en gs og sveren den er så meget sjovere og hurtigere at køre på du bliver ikke hurtigt træt af den....

  • #24   17. jun 2007 De er bare for dyre i DK!

    smiley

    selv cykler der er 8år gamle koster sq over 65k!

    Nej tag en hjem, betalt afgift og spar 10k smiley


  • Kurt P
    Kurt P Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 16
    #25   17. jun 2007 Min kammerat der kører tl 1000 har endnu ikke rykker forbi mig på min DL650 inden de 100km/t.
    Ved 110 kommer han tilgengæld blæsende forbi.
    DL650 er jo som bekendt en SV motor med en anden momentkurve


  • #26   17. jun 2007 Kurt? Er det i mellemgas? så kan det jo skyldes i ligger forskelligt i gear således du yder flere hk end ham når i drejer på håndtaget smiley Men i rå styrke skulle du ikke kunne rykke fra en 1000´er v2 med en 650 v2
    smiley



  • #27   18. jun 2007 Hej

    Min far har lige snakkket med en fra hans arbejde og han siger at en typisk fejl på sv 99 er at den tikker fra motoren??? er det rigtigt???


  • #28   18. jun 2007 ja den cylinder der sidder op mod sædet

  • #29   18. jun 2007 Nogle der lige kan uddybe det lidt???? Er det træls at høre på=? hvor højt tikker den? er det på alle cyklerne eller kun nogle få slidte???


  • #30   23. jun 2007 jeg havde min i en uge der var den for kedlig


Kommentér på:
Bliver sv650

Annonce