1.170 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 31 Svar

Daniel K
Daniel K
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 3

Omtale om Suzuki Omtale om Suzuki

Hej alle..

Har hørt fra mit værksted at Suzuki´s dele på motorcyklen er dårlig kvalitet, i forhold til andre mærker som Honda, Yamaha.... Så jeg ville hører folks mening om dette bar er en skrøne?? Der er tale om at delene mørner hurtigere og skal skiftes efter kort tid, og self rust..

Og kan prisen på Suzuki evt. ha noget med det at gøre, da prisen generalt er lidt lavere end andre mærker?

Daniel

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.
  • Opsætning af lampe 250 kr.
  • Fjernelse af rødder fra buske. 1.000 kr.
  • Tjekke rør og skifte en pakning - fra have ind i hus 2.000 kr.
  • Vandhane Blinker røde 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Omtale om Suzuki
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.711
    #1   25. jan 2009 Hvem har du hørt det fra, og hvilke dele mener de ruster hurtigere end andre modellers?

Hvilke cykler handler det om?

Hvilke stoffer var de mennesker på?

• #2   25. jan 2009 min erfaring er at af japserne, så er suki den ringeste, selv når vi snakker topmodellerne, og der taler jeg IKKE køre egenskaber, men dicideret byggekvalitet

• #3   25. jan 2009 Har selv suzuki (sv1000) og synes den virker helt ok skruet sammen smiley - har også haft Yamaha, og synes ikke der var den store kvalitetsforskel

• #4   25. jan 2009 Sv'erne bliver ihvertfald lavet af omsmeltede radiatorer og pedal cykler.

• #5   25. jan 2009 har selv suzuki, og det er min første cykel, men jeg syntes sku det er kvali. men hvis man ikk holder ens cykel iorden, så blir standen self dårligere og dårligere. men tror sku ikk helt på det du fortæller, af det mine venner oz har af cykler.

• #6   25. jan 2009 Har faktisk også hørt at skrotter du din bil, så får du rabat på en fabriksny SV'er, dog er der lidt leveringstid på 2009 modellerne da de kinesiske skibe er langt undervejs.

• #7   25. jan 2009 Jeg har haft både Honda, Yamaha og nu Suzuki.. Suzukien er den jeg er gladest for. Kvaliteten er nogenlunde den samme.

Priserne på Suzuki er en del lavere i DK, end i andre lande, men det har intet med kvalitet at gøre, det skyldes importørens forretningssans og prispolitik. I andre lande er priserne stort set identiske, dog næsten altid med Honda som dyrest.

• Daniel K
    Daniel K Tilmeldt:
    aug 2007

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 3
    #8   25. jan 2009 Det er Svendborg MC der siger det.. De har ikke sagt hvilke modeller det drejer sig om.. vi har bar forhørt os derude og der sagde de med det samme at der var kvalitets forskel, det kan jo evt være fordi de er kawasaki og Honda forhandler.. Men undrede mig bare og ville hører flere folks meninger..

• #9   25. jan 2009 Jeg har hørt om nogle Somaliske pirater som gav penge for at komme fra et skib fyldt med suzukier smiley

Kan sige at på den gs500 jeg havde år 01, da var lidt sammensvejsninger mv. som rustede lidt... Man skulle bare være lidt over den med autosolen, så klarerde vi den.

• Sajmon ™

#10   25. jan 2009 Daniel K - Det kan vel ikke undre dig at en rivaliserende forhandler siger sådan?

Specielt Honda folket er slemme til den slags... smiley

• Sajmon ™

#11   25. jan 2009 Jeg ville da også blive muggen hvis Suzuki snuppede så stor en markedsandel fra mig uden at røre en finger. smiley

• #12   25. jan 2009 Sajmon - lige så slemme som Suzuki folket er til at benægte det? smiley

• #13   25. jan 2009 Så sent som fredag d 13. så jeg et tilbud hos en Honda forhandler.
    " Køb en Honda og få 2 SV'er med til børnene gratis "
    smiley

haha nu må jeg vist hellere se håndbold.

• #14   25. jan 2009 Kvaliteten er på vanlig japanerniveau. Det er mere finishen der på enkelte modeller halter lidt.

• Sajmon ™

#15   25. jan 2009 Lars L - Jamen helt sikkert - baseret på egne erfaringer og ikke en eller anden kegle som ikke beskæftiger sig med det pågældende mærke til dagligt...

Men når man lukker sådan noget bræk ud, må man da have noget statistik som understøtter det.

Det er vel ikke for meget forlangt?

• #16   25. jan 2009 Slet ikke - min pointe var alene, at mon ikke alle mærke-tilhængere er sådan ciiiiiirka lige slemme i den sammenhæng?

• Sajmon ™

#17   25. jan 2009 Jeg tror nu mere det er baseret på personlighed og ikke tilhørsforhold...

• #18   25. jan 2009 Men det er vel heller ikke en bestemt slags personligheder, der køber et bestemt mærke? Dermed er pointen jo den samme smiley

• Sajmon ™

#19   25. jan 2009 Det kan jeg hverken be- eller afkræfte . smiley

• #20   25. jan 2009 det er noget fukkin pladdrer

• #21   25. jan 2009 selvfølgelig skal han sige suzuki er noget bæ hvis han ikke selv forhandler det, ellers villle han jo ikke kunne sælge en mc hvis det er udelukkende det du gik efter. jeg har selv været i samme båd som dig, men efter at have hørt 3-4 forhandlere som solgte både kawa, honda og suzuki og de sagde alle at der ingen forskel var at mærke mere, de havde stort set de samme skavanker..

Hvis man gik 15-20 år tilbage er det nok en anden snak

• #22   25. jan 2009 de holder da helt klart IKKe så godt som yamaha og honda

• #23   25. jan 2009 Carsten P

Som sajmon skriver længere oppe kunne det være kanont med noget statistik bag dine ord. Kom med det tak smiley

Ville have haft en R6, men endte med en gixxer efter at have læst nettet tyndt og hørt et utal af forhandlere samt nogle gutter der har haft diverse bikes i mange år. Fik stort set samme svar som Crashtest Tommy skriver

• #24   25. jan 2009 Der kan vel være lidt forskel i finish, mellem fabrikanter, mellem modeller og mellem produktionsserier inden for hvert eneste fabrikat.

90% af alle komponenter kommer fra forskellige basisproducenter, der leverer til alle fabrikanterne! Ergo er alvorligt mange af komponenterne de SAMME! Ydermere er næsten al nyttemetal idag fremstillet af mange genanvendte materialer - altså ikke en suzuki opfindelse.

Høje og lave priser er meget mere et spørgsmål marketingstrategi, der kan variere meget fra land til land.

• #25   25. jan 2009 Suzuki er efter min erfaring rent kvalitetsmæssigt ikke ringere end de andre japanske mærker.
    Som skrevet længere oppe er det på finishen der kan være sparet lidt på visse modeller. Det betyder dog ikke at den er ringe.

Tager man til hjemlandet japan, koster Suzuki det samme som Honda, Kawasaki osv. Grunden til de er så billige herhjemme, er pga importøren.

• #26   25. jan 2009 Tror det er en skrøne, kigger man på brugtmarkede er der lige så mange gamle sukier som så mange andre..

Eneste ulempe jeg kan se ved en suki er at den bliver RIGTIG dyr i service hvis man sammenligner med f.eks bmw og andre som har ca 10000km mellem service..

Har selv Honda og suki og de virker sgu lige godt begge to..

• #27   25. jan 2009 Jesper J > Det er helt korrekt med prisen... De andre importører putter bare flere af dine hårdt tjente basseører i lommen. Det er da værd at tænke over smiley

Jeg har haft 2 Suzukier nu og har været helt tilfreds med både byggekvalitet, pålidelighed og finish i det hele taget.

Jeg vil endda gå så vidt som at sige at jeg har været fantastisk glad for deres billige værkstedspriser, reservedele OG forsikringsaftale med IF.

Jeg køber også Suzuki næste gang - og så er jeg da ellers pisse ligeglad med at det er Danmarks mest populære mærke og at der kører en del af dem på vejene. Jeg er bare glad for MIN cykel smiley

• #28   25. jan 2009 ja hold dig fra de skrutsukier uha uha - de kan blive vanedannende

Rygter og skrøner er det bedste mærke

Jeg har hørt at Honda er den bedste MC - det sagde de selv ved Hånda forhandleren, mon det har noget at gøre med de er lidt for dyre

• #29   25. jan 2009 Honda holder en bedre værdi end Suzuki, men jeg har svært ved at tro på at Honda er bedr end Suzuki altså kvalitets mæssigt...tror det er det samme... og jeg kører Honda....har osse kørt Kawasaki - det er såmænd ligeså godt som Honda...

• #30   25. jan 2009 tja det kommer an på hvilke modeller vi taler om . alle fabrikanter har lavet modeller der ikke er til at sparke fra hinanden og de har også alle sammen lavet nogle skod modeller. tror det er vigtigt at finde den type mc du/man ønsker og derefter undersøge på nettet hvad der er de stærke/svage sidder på de udvalgte modeller. honda og suzuki havde i sin tid problemer med knast aksler. nogle yamaha modeller brugte/bruger meget olie og gearkasser. kawasaki havde ventil problemer på nogle af deres modeller osv

• #31   26. jan 2009 Den banan jeg købte igår smagte af æble, så køb aldrig appelsiner ved cykelhandleren

det er vel lidt det der snakkes

Kommentér på:
Omtale om Suzuki

Annonce