{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.576 visninger | Oprettet:

Forskel på nyere 1000 ccm'ere? {{forumTopicSubject}}

Idet jeg har en fornemmelse af, at næste bike skal være en nyere 1000 ccm'er, kunne jeg godt tænke mig at høre fra folk, der har prøvet (!) de forskellige, og som derfor har en fornemmelse af, hvad det er, der adskiller de forskellige.

Man kunne måske lette bagdelene selv, og bare komme igang med at prøve nogen, men da jeg ikke får tid eller råd til at gøre noget ved det, før om et par år, kunne det være fedt at høre fra nogen, der kan stille min nysgerrighed.

Hvad er det der gør, at man skal vælge Suzuki over Kawasaki, Honda over Yamaha?

De har næsten samme udstyr, antal hestekræfter og pris (for de nye modeller).

Der må være forskel på hvordan de leverer kræfterne, hvordan styring og affjedring føles. Design er selvfølgelig væsentligt, og dertil smag i mærke, men hvis disse ting holdes fuldstændigt udenfor ligningen, hvad får man så ved de forskellige mærker?

Der tænkes primært på: Suzuki GSXR 1000, Honda CBR 1000 RR, Kawasaki ZX 10 R og Yamaha YZF R1. Alle fra de "nyere" årgange, dvs. 03-04 og frem.

Nogen der har prøvet flere forkellige, og truffet et valg med en begrundelse, de vil dele?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forskel på nyere 1000 ccm'ere?
  • #1   21. jan 2009 har prøvet r1 04 et par gange, min oplevelse var at jeg synes at den var lidt moment svag, det skal siges at jeg på det tidspunkt kørte v-2 så det er vel et spørgsmål om at lære at trække modellen op i de rigtige omdrejninger...

  • #2   21. jan 2009 gsx-r syntes jeg er det vildeste i køre oplevelse man kan komme ud for bare hold dig væk fra k7 da den har et problem power commander.

    Den nye fireblade skulle også køre rigtigt godt, men den er sgu ikke køn hvis du spørger mig ..........

    de kawaer jeg har prøvet har været meget skuffende......

    R1 kører også ganske glimrende men mangler det sidste.

    Min mening.


  • #3   21. jan 2009 Prøv evt også en stærk liter V2, ala rsv 1000 factory... kan være du finder noget lidt anderledes og mindst lige så sjovt smiley

  • #4   21. jan 2009 Det er svært at komme uden om en GSXR1000 k7 til 170000 kr.
    men ellers er det bare ud og prøve dem alle


  • #5   21. jan 2009 Jeg ville bestemt gerne ud og prøve, men har ikke lyst til at spilde forhandleres tid, da jeg ved, at jeg grundet flere omstændigheder ikke skal have mc igen før om et par år.

    Jeg er dog meget nysgerrig om, hvad det er, der skiller maskinerne. Jeg har selvfølgelig en favorit allerede, men er blevet overrasket før af et mærke, jeg ellers ikke havde meget fidus til, så intet er givet på forhånd smiley

    Morten: Hvad har skuffet dig ved Kawa? Og var det noget bestemt Yamaha manglede?


  • #6   21. jan 2009 Du må vente til foråret, så du kan komme ud og prøve dem af.... Til den tid er de også blevet lidt billigere end de er nu....Men jeg kan ikke anbefale ZX10-R... Den er simpelthen for voldsom....

  • #7   21. jan 2009 Jeg syntes Kawaen føltes helt løs i det som en tunet knallert, den føltes ikke stram og retnings stabil som de andre..... men jeg har kun prøvet 636 9ninja og 10eren......

    Yamaha´en mangler lige det sidste vildskab, hvor Gixxeren føles mere som en bane racer der eksploderer..........

    Fireblade har jeg kun prøvet op til 06 men er alt for kedelige ,men har gode bremser.....


  • #8   21. jan 2009 Tak for input. Flere er velkomne smiley

  • #9   21. jan 2009 2009 R1 eren skulle være rimelig imponerende...

  • #10   21. jan 2009 Hmm der er jeg af en helt anden overbevisning end "Satan".Jeg har selv prøvet ZX10r 05 og 06, R1 05 og 08, Fireblade 04, 05, 07 og 08, GSX 1000 R 04, 05, 06 0g 07, så jeg kan selvsagt kunne komme med min vurdering af de nævnte.
    Personligt kan jeg bedst lide R1 og ZX10R da det er dem jeg synes giver MIG den bedste oplevelse. Det virker på mig som om disse to cykler har væsentligt mere vildskab og sportslige køreregenskaber end de andre.
    Firebladen bryder jeg mig ikke så meget om. Ikke fordi der er noget galt med den, men JEg synes bare at den virker alt for anonym til MIN smag. Jeg har svært ved at forklare det, men JEG synes bare ikke at den falder i min smag.
    GSXR er nok den i denne klasse jeg bryder mig mindst om. Jeg synes at den virker noget svampet og ja lidt kønsløs. Den virker noget "amputeret".

    Det er MIN personlige oplevelser med disse cykler. Det er ikke nødvendigvis sådan det er, men sådan har JEG oplevet de forskellige cykler.

    Og da man nu er Kawa mand, bliver man jo også lige nødt til at smide dette link. Det varmer så dejligt om hjertet at se det på skrift...;-)

    http://en.wikipedia.org/wiki/Masterbike#Results


  • #11   21. jan 2009 Med de "det jeg har er det bedste dermed baste kommentare" der kommer herinde skal du vist bare ud og prøve noget forskelligt! Se evt en masse tests på nettet, det er ofte bedre argumenter end dem vi får her.

    Mvh


  • #12   21. jan 2009 Skrevet før jeg så Musse' s indlæg som hæver standarden...

  • #13   21. jan 2009 Forskellen er siddestilling og måden hvorpå de 170-180 heste leveres.
    CBR leverer dem blødt (kedeligt jf nogen)
    ZX10 er modsætningen.


  • #14   21. jan 2009 Jeg kan kun udtale mig om CBR1000RR 07 og Aprilia RSVR 2007, jeg syns de begge repræsentere 1 liter maskinerne super fint, bladen er meget let kørt, men stadig hurtig, mange sir den er for kedelig da den er for let kørt, men det er vel en smags sag.

    Aprilia RSVR kører hammer godt, og jeg kan til tider godt ærge mig over jeg solgte den, Jeg kunne godt finde på at hoppe på sådan een igen hvis jeg engang fik en god sjat penge jeg ikke lige vidste hvad jeg skulle bruge til. Af V2´erne har jeg kun RSV, og VTR1000SP1 at sammen ligne med ud over RSVR.


  • #15   21. jan 2009 Alle indlæg tages selvfølgelig med forbehold for, at hvad folk selv har valgt at køre.

    At prøve selv er selvfølgelig et must, men hvis man kan få nogle ideer til, hvad der særligt karakteriserer de enkelte modeller, kan man måske få et bedre udgangspunkt før en prøvetur.

    Jeg takker igen. Super fedt smiley


  • #16   21. jan 2009 Kanon artikel iøvrigt, Rene smiley

  • #17   21. jan 2009 Må som rene sige at det er et super tilbud!!! http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=46446

  • #18   21. jan 2009 Virker billigt, men der går som skrevet lige et par år inden det bliver aktuelt. Et par lange, mc-fattige år smiley

Kommentér på:
Forskel på nyere 1000 ccm'ere?

Annonce