989 visninger
|
Oprettet:
forskel på vfr og rvf {{forumTopicSubject}}
hej alle
jeg sidder lige og kigger lidt efter en vfr (NC 30) eller rvf (NC 35)... kan nogen fortælle mig hvad er forskellen (hvis der er nogen) rent hk -vægt mæssigt, er godt klar over at rvf'ern er nyere...
noget skal man jo give sig til!!!
go vinter og jul osv...
apr 2006
Følger: 35 Følgere: 46 MC-er: 7 Emner: 247 Svar: 1.770
maj 2004
Følger: 87 Følgere: 89 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 3.720
mc-hilsen Offslow
apr 2005
Følger: 19 Følgere: 25 MC-er: 13 Emner: 51 Svar: 588
http://www.motorcyclespecs.co.za/model/Honda/honda_rvf400r%2094.htm
og her er VFR
http://www.motorcyclespecs.co.za/model/Honda/honda_vfr400r%2090.htm
Det er mest kåben man ligger mærke til ved første øjekast. Se under min ZX12R. Der er nogle kåbesæt min ven skaffer til de modeller.
feb 2005
Følger: 21 Følgere: 21 MC-er: 5 Emner: 34 Svar: 759
Rvf karburatorerne er så vidt jeg husker 2mm mindre end dem på vfr, luftfilterkassen er vidst heller ikke den samme.
Rvf har 17 tommer bagfælg og vfr har 18 tommer
dec 2003
Følger: 19 Følgere: 35 MC-er: 3 Emner: 36 Svar: 838
okt 2005
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 1 Emner: 20 Svar: 80
dec 2004
Følger: 2 Følgere: 23 MC-er: 1 Annoncer: 1 Emner: 9 Svar: 785
RVF'en er at betragte som VFR'ens afløser. De er begge bygget til den specielle japanske lovgivning i 80-90'erne dvs. at de er begrænset i effekten.
RVF'en har ab fabrik lidt færre HK end VFR'en, men den ekstra begrænsning ligger mest i std potten er der meget restriktiv. Skift den, og der er næsten ingen forskel i effekten. Årsagen til at det kun er næsten er at VFR'en har lidt større karburatorer, men til gengæld flower RVF'en bedre. Dem der har forsøgt sig med VFR karburatorer på RVF'en har næsten alle skiftet tilbage igen pga af det mere effektive mellem område RVF karburatorerne giver.
Den forskel der lige springer i øjnene er selvfølgelig designet (kåbe/tank/sæde), men der er rigtigt mange opdateringer fra VFR til RVF. De største er:
Design
RVF’en har trukket kronrøret ca 1,5cm længere ind i stellet
Clipson er højere monteret (mere afslappet kørestilling)
Kraftigere forgaffel (pga USD)
Bedre bremser
Anden gearkasse
Nyere og mere effektive karburatorer
Digitalt tændingsanlæg
Hule knaster
Lettere bagsvinger
17” hjul bag (bedre dæk optioner)
Højde justering bagdæmperen for hurtigere styring
Derud over er der et hav af stumper der lige er ændret en smule.
Der er også forskel på NC30’erne alt efter om de er fra før eller efter 89.
Den almindelige opfattelse er at RVF’en er bygget mere til banebrug end VFR’en, men det er nok nærmere den anden vej rundet qua gearkasse og siddestillingen.
Er RVF’en så merprisen værd? Spørger du hjernen, så er svaret nej. Spørger du hjertet siger det ja (mit gjorde i hvert fald).
Gå evt ind på vfr klubbens hjemmeside www.vfr.dk og søg/spørg hvis du har specifikke spørgsmål. Vi har adskillige både NC30 og NC35 i klubben
mvh
Lange
www.vfr.dk
dec 2004
Følger: 2 Følgere: 23 MC-er: 1 Annoncer: 1 Emner: 9 Svar: 785
Kunne vi få lidt yderligere oplysninger ang de der kåbesæt til 400'eren?
forskel på vfr og rvf