{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
989 visninger | Oprettet:

forskel på vfr og rvf {{forumTopicSubject}}

hej alle
jeg sidder lige og kigger lidt efter en vfr (NC 30) eller rvf (NC 35)... kan nogen fortælle mig hvad er forskellen (hvis der er nogen) rent hk -vægt mæssigt, er godt klar over at rvf'ern er nyere...
noget skal man jo give sig til!!!
go vinter og jul osv...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  forskel på vfr og rvf
  • #1   10. dec 2006 det har jeg ogzå tænkt over,

  • #2   10. dec 2006 RVF er somsagt nyere.. den har upside down forgaffel... andre data kan jeg ikke lige pt. hjælpe med... spørg evt. nogle brugere her på galleriet der ejer disse cykler...

    mc-hilsen Offslow


  • #3   10. dec 2006 Her er RVF

    http://www.motorcyclespecs.co.za/model/Honda/honda_rvf400r%2094.htm

    og her er VFR

    http://www.motorcyclespecs.co.za/model/Honda/honda_vfr400r%2090.htm

    Det er mest kåben man ligger mærke til ved første øjekast. Se under min ZX12R. Der er nogle kåbesæt min ven skaffer til de modeller.


  • #4   11. dec 2006 Forskellen på vfr og rvf gaflerne er ikke så stor... indmaden i gaflerne er ens...

    Rvf karburatorerne er så vidt jeg husker 2mm mindre end dem på vfr, luftfilterkassen er vidst heller ikke den samme.

    Rvf har 17 tommer bagfælg og vfr har 18 tommer


  • #5   11. dec 2006 Prisen..........


  • #6   11. dec 2006 Jep, prisen + det at RVF modellerne er bygget med "mere" mål på bane end VFR'en...og langt mere begrænset antal bygget, deraf også prisen!

  • #7   11. dec 2006 Der er mange dele de 2 modeller deler, men der er flere dele de ikke deler.
    RVF'en er at betragte som VFR'ens afløser. De er begge bygget til den specielle japanske lovgivning i 80-90'erne dvs. at de er begrænset i effekten.

    RVF'en har ab fabrik lidt færre HK end VFR'en, men den ekstra begrænsning ligger mest i std potten er der meget restriktiv. Skift den, og der er næsten ingen forskel i effekten. Årsagen til at det kun er næsten er at VFR'en har lidt større karburatorer, men til gengæld flower RVF'en bedre. Dem der har forsøgt sig med VFR karburatorer på RVF'en har næsten alle skiftet tilbage igen pga af det mere effektive mellem område RVF karburatorerne giver.

    Den forskel der lige springer i øjnene er selvfølgelig designet (kåbe/tank/sæde), men der er rigtigt mange opdateringer fra VFR til RVF. De største er:

    Design
    RVF’en har trukket kronrøret ca 1,5cm længere ind i stellet
    Clipson er højere monteret (mere afslappet kørestilling)
    Kraftigere forgaffel (pga USD)
    Bedre bremser
    Anden gearkasse
    Nyere og mere effektive karburatorer
    Digitalt tændingsanlæg
    Hule knaster
    Lettere bagsvinger
    17” hjul bag (bedre dæk optioner)
    Højde justering bagdæmperen for hurtigere styring

    Derud over er der et hav af stumper der lige er ændret en smule.

    Der er også forskel på NC30’erne alt efter om de er fra før eller efter 89.

    Den almindelige opfattelse er at RVF’en er bygget mere til banebrug end VFR’en, men det er nok nærmere den anden vej rundet qua gearkasse og siddestillingen.

    Er RVF’en så merprisen værd? Spørger du hjernen, så er svaret nej. Spørger du hjertet siger det ja (mit gjorde i hvert fald).

    Gå evt ind på vfr klubbens hjemmeside www.vfr.dk og søg/spørg hvis du har specifikke spørgsmål. Vi har adskillige både NC30 og NC35 i klubben




    mvh
    Lange
    www.vfr.dk


  • #8   15. dec 2006 ~Original T:
    Kunne vi få lidt yderligere oplysninger ang de der kåbesæt til 400'eren?


Kommentér på:
forskel på vfr og rvf

Annonce