kan man det? {{forumTopicSubject}}
blev kørt ned her for to uger siden ca.. skete ingenting med mig men knallerten er totaltskadet.. ham der kørte mig ned siger så at han vil betale alt hva der er ødelagt og jeg skal bare sende den på værksted selvom jeg tilbuder selv at lave det, da han siger det er 100% hans skyld. (jeg overholder alle mine vigepligter og sænker farten da jeg ser ham, men han ser ikke i sine spejle)
nu er den sendt på værksted og jeg har snakket med ham her palle der kørte mig ned. jeg fortæller det kommer til at koste ca 7000kr for ny forgaffel, udstødninge, hjelm og alt andet der nu er gået i stykker.. men han vil nu kun gi 3000kr.
kan man det??? ved sgu ikk lige hva jeg skal gøre..
ska siges det var højresvings uheld, hvor han bremsede ned, så jeg tror han holder tilbage, og lige da jeg er ud for hans højre forhjul gasser han op og kører lige ind i mig..
det godt nok ikk en mc det er gået ud over.. men den betød sgu meget for mig (har selv bygget alt op fra bunden og larkeret selv og alt det) og har ikk selv de sidste penge til delene så jeg kan få den tilbage fra værkstedet..
sep 2008
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 40 Svar: 170
sep 2008
er det ikk for sent med forsikring? det jo 2 uger siden..
mar 2006
Følger: 10 Følgere: 10 MC-er: 1 Emner: 96 Svar: 625
sep 2008
har hans mobil nummer og visitkort til hans firma (han er tømmer mester med eget firma)
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Har du en erklæring fra ham, hvor han påtager sig ansvar?
Ellers <b>kan</b> du have et problem med at bevise noget som helst.
Umiddelbart synes jeg han er en slyngel. Han invilliger formentlig i at betale, formentlig fordi det ellers vil koste ham selvrisiko og bonustab. Nu opdager han så nok, at det bliver noget dyrere end formodet.
Har du et af de øverste punkter i orden, så fortæl ham, at du helst ordner det i mndelighed uden anmeldelser. Vil han ikke det, så sæt politiet på ham.
Har du kaskoforsikring, så anmeld din skade med en udførlig forklaring af forløbet, så tager de det retslige slagsmål. Har du ikke, så går dit forsikringsselskab næppe med på spøgen.
En ting ligger jo fast - bilen kan ikke have en nummerplade på, hvis der ikke er en ansvarsforsikring. Denne skal dække dine skader, hvis der er enighed om skyldsspørgsmål. Det er noget værre, hvis der ikke er.
sep 2008
sad nogen af mine venner inde på mc donalds og så det.. og han tog hele skylden. har ikke fået noget på skrift. tænkte mest på bare og komme på lægehuset.. havde rykket begge skuldre af led og landede lige på nakken efter jeg fløj op over bilen.. da jeg så kom ud fra skadestuen var han væk.. men har som sagt snakket i mobil med ham siden..
sep 2008
han har smidt 3000 ind på min konto.. men det rækker jo kun til en 3/4 forgaffel..
aug 2005
Når du har vidner på forløbet, og han i øvrigt er klar over det, så synes jeg bare du skal fortælle ham, at enten betaler han ved kasse et, eller også indgiver du en politianmeldelse. Han kan jo også vælge at tage det over forsikringen uden anmeldelse til policen, men så sørg for at aftale noget deadline og få en kopi af hans skadesanmeldelse - så ved du i det mindste, at der sker noget.
Sig det pænt til ham - det kommer man længst med:-)
Er han stadig ikke lydhør, så er det en sag for strisserne.
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.154
Det du er udefor er så typisk dansk.
har selv oplevet det gennem kammerater op til flere gange. Man fralægger sig ansvaret når man kommer hjem.. For det var jo også fordi den anden, og han kunne bare osv osv osv... Sådan en idiot
Når man kører galt skal man sørge for at få numre på vidner og evt kontakte politiet så der bliver skrevet rapport...
Ellers kan man risikere ikke at få en skid ud af det.
Du skal ikke tage ydeligere kontakt med ham. Det giver bare bøvl. Ring til dit forsikringsselskab med det samme og forklar dem situationen
mar 2004
Han skulle fandeme have en gang klø (selvom det ikke hjælper noget)
Håber sq han hoster op med de penge eller at hans forsikringsselskab gør. Og fortæl ham så lige (når de thele er overstået) hvad han er for en klaphat at løbe fra sit ansvar!
Du holder os lige opdateret herinde da! Vil vide hvad de rsker i den sag
mar 2007
Følger: 21 Følgere: 20 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 193
apr 2006
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 961
Det vil også være nemmere at bevise at fremtidige problemer med skuldrene, kan skyldes uheldet. Fx hvis der er uopdaget skader.
apr 2008
Følger: 65 Følgere: 66 MC-er: 3 Emner: 125 Svar: 682
efter den nye politi reform kommer politiet ikke efter en færdsels ulykke hvis der ikke er person skade eller medmindre der er spærret for trafikken..
men er lidt bange for at det her ender lidt skidt for dig, så skriv endeligt løbende hvad der sker
aug 2005
Jeg er sgu heller ikke lun på det, med den situation politiet arbejder under i dag.
Det er sådan set derfor jeg foreslår en afklaring i mindelighed med manden. Det kommer til at være 1,8 evigheder gennem politiet, hvis det nogensinde kommer igennem.
Det er kedeligt, at det ikke blev anmeldt oprindeligt, helt specielt med den personskade, der åbenbart har været. Jeg håber da ikke den giver gener på sigt - så er pengene i virkeligheden sekundære.
feb 2008
Følger: 38 Følgere: 32 MC-er: 1 Emner: 237 Svar: 2.952
Og så bånder du også hvad han udtaler, for det er en rigtig grim svinestreg over for dig, og så kan du "håbe" på at han indrømmer det pr. tlf. og så har du dine beviser, at gå videre med
dec 2004
Følger: 11 Følgere: 11 MC-er: 3 Emner: 177 Svar: 1.233
Du ringer til politiet og anmelder det, og fortæller dem din version af selve ulykken, og giver dem hans nummerplade-tal, og fortæller polisen at hvis det blir nødvendig har du vidner.
Derefter samme procedure til dit forsikringsselskab.
Så kan du eventuelt ringe til manden og fortælle ham at du har meldt det til politiet og dit forsikringsselskab,- pga personskade, og fortæl ham at du også synes at han skulle kontakte sit forsikringsselskab.
Hvad angår de der 3000kr,- tjaa synes du ikke det dumme svin selv skulle prøve at sidde lidt med sorteper ?
Men du må aldrig gå med til sådan en "studehandel" når der er personskade,- aldrig !
Og en anden ting, du er 16 år, skynd dig at få dine forældre involveret i det her, få eventuelt din far til at ringe og orientere manden om at ulykken er anmeldt.
Held og lykke med det.
Mvh. Michael
jan 2007
Følger: 106 Følgere: 105 MC-er: 6 Emner: 172 Svar: 338
mar 2004
Så det burde ikke være noget problem?
mar 2004
apr 2008
Følger: 65 Følgere: 66 MC-er: 3 Emner: 125 Svar: 682
kan man det?