{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fotofælde :)
  • #1   16. dec 2008 Dine øjne... Så kør altid med lukkede øjne smiley

Jeg har set nogle billeder der er blevet taget, og det er ansigts-træk der bliver kigget på. Det tror jeg da smiley

• #2   16. dec 2008 Jamen hvis man har en ret straffeartest så har de vel ingen billeder at samligne med? Og hvad hvis ens visir er tonet?

• #3   16. dec 2008 Formoder du snakker på MC! Så er det lidt svært at få ansigtet med. Men i fotovogne er der også et kamera som filmer i den anden retning, så det kan filme pladen. Kameraet skal dog startes manuelt...så det er ik altid det sker eller kan nåes! Men det er stadig et problem at fastslå identiteten...ofte bruger folk den undskyldning at det var en køber der var ude og prøvekøre cyklen, og man har ik hans fulde navn eller kørekort nummer. I det tilfælde mener jeg man kan slippe med en bøde på omkring 500kr for ikke at oplyse identiteten.

• #5   16. dec 2008 Hvis du har en fullface hjelm på, er der ik nok til at identificere dig! Alm eller tonet visir er lige gyldigt

• #6   16. dec 2008 Fini: hvis man har i hjelm som du har som billede så kan de ikke identifisere dig eller?

• #7   16. dec 2008 Nej...kun på dine plader! Man skal kunne se ansigtet, tydeligt:)

• #8   16. dec 2008 okay smiley jamen har fået mit svar, godnat folkens smiley

• #9   17. dec 2008 de tager billede med infrarød så det går lige igennem visir og dit ansigt kommer frem,(har jeg hørt).
    Så også en her fra galleriet som var taget med spejlvisir,og der kom ansigtet tydeligt frem.
    men jeg er jo selvfølgelig ikke 1000000% sikker.

• #10   17. dec 2008 Lyder lige lovlig James Bond i mine øre:P Men man skal sgu aldrig sige aldrig...

• #11   17. dec 2008 he he he ja det lyder fremtidsagtigt,men spurgte lige en "klog" mand og han sagde at det er derfor billedet er i sort/hvid,så det skulle holde vand.

• #12   17. dec 2008 Er med på at infrarød tilsidesætter problemerne med lys...men det kan altså ikke "se igennem" ting som en slags røntgen stråle. Desuden er ens øjne, eller den smule ansigt som man kan se i hullet på en fullface hjelm, ik nok til at identenficere...ellers kan man sige at elefanthue eksempelvis var lidt unødvendigt for diveres bankrøvere, politifolk osv. hvis det ikke kunne skjule deres identitet:)

• #14   17. dec 2008 jep men loven er ved at blive lavet om mener det kommer til at koste 2500 ikke at sige hve´m der er på billedet

• #15   17. dec 2008 hvis du siger det er noget af nærmeste familie der kører er du ikke forpligtet til at sige mere og du kan ikke få en bøde da man ikke har pligt til at vidne mod sine nærmeste

• #16   17. dec 2008 Smart.. smiley Så kan man godt køre råddent smiley

• #17   17. dec 2008 Nu siger i Claus lyder lige lovlig James Bond med at infrarød ser gennem visir...

Hvis man har prøvet at lege lidt med f.eks. Sonys camcorders med "night vision" kan man se at det fint virker. Filmer man f.eks. en slukket glaskeramisk komfurplade kan man se alt elektronikken nedenunder den ellers tonede plade... Og gennem et tonet visir vil man tydeligt se ansigt. (tak hjelmhue for kun at vise øjnene)

Deres camcorders kunne forøvrigt med et bestemt optisk filter også "se gennem" tyndt tøj;)

• #18   17. dec 2008 Blev blitzet i sommers med ca 70-80km/t i by zone, der kom aldrig nogen bøde =)

• #19   17. dec 2008 Jesper K> er med på at et tonet visir kan være ligegyldigt, kraftigt lys og deriblandt også infrarødt lys kan sagtens lyse igennem tonet glas. Men det er jo logisk nok, når det er nået er er delvis transperent i forvejen. Men IR lys kan altså ikke lyse igennem den "plast" osv. som en hjelm er lavet af:) Ergo skal panerne godt nok være mere en heldige, hvis de skal få et billede hvor de kan se ens ansigt, selv hvis de kan "se gennem visiret". Self alt sammen med formodning om at vi snakker om fullface hjelm:)

Kommentér på:
fotofælde :)

Annonce