{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.519 visninger | Oprettet:

Ved køb ; hvad skal vi se efter? {{forumTopicSubject}}

Hej garvede medlemmer.
Min kammerat er blevet ramt af russer mc syndromet, så vi skal ud at se på disse 2. (Link i bunden).
Hvad skal vi specielt være opmærksomme på? Den ene er med side ventiler, og den anden med top ventiler. Ville den ene være at foretrække frem for den anden? På min er en BMW motor monteret, så jeg har ingen erfaring med de originale russiske.
Er der noget i disse annoncer, som skriger til himlen?
http://www.veteranposten.dk/visAnn.asp?Id=119694
Eller
(link fjernet)

Mvh Henning


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ved køb ; hvad skal vi se efter?
  • #1   4. okt 2013 Helt klart den sideventilede, de lyder fedest og er meget lettere at komme af med igen.

    Mvh Jan


  • #2   4. okt 2013 OK.. Egentlig en overraskelse for mig, da jeg troede at den topventilede var mere stabil og med flest kræfter.

  • #4   5. okt 2013 Jeg ville købe den sideventilede K750. Har haft en magen til selv og det er en fin MC hvis den er renoveret omhyggeligt - den er trods alt snart 50 år gammel. Brugsværdien er stor, og hvis man tager sig tid til at få sporingen på plads er den velkørende, og husker man alderen og ikke kører "moderne" med mange omdrejninger og høj fart (over 80) er der meget få problemer med den. Den eneste ulempe er at det tager 20 minutter at tanke den. 5 minutter til at tanke og betale, og 15 minutter til at besvare spørgsmål - du kommer aldrig til at drikke din kaffe alene på rastepladserne. P.S. hold dig fra motorvejene, det er den ikke hurtig nok til, men du kan sagtens køre langtur. Skriv igen hvis du har spørgsmål, vi har allesammen stået hvor du står nu.

  • #5   5. okt 2013 Peter Faurholm, jeg tror ikke vi skal være så bekymrede om Dnepr reservedele. De sidste MT16 blev lavet i oktober 2010, og mange værktø'jer og maskiner blev opkøbt af en ukrainer der ville lave en mindre reservedelsproduktion. Der kører stadig mange Dnepr rundt i Østeuropa/Rusland som dagligt køretøj plus alle de lande hvor Sovjet havde indflydelse, Cuba, Vietnam o.s.v.. De store maskiner fra fabrikken røg til Kina. Mange reservedele til ChangJiang passer direkte i en M72 og en god del af disse må også passe i diverse Dnepr. Jeg ved ikke hvor stor forskellen på en ny topventilet ChangJiang og en topventilet Dnepr eller Ural er. De nye Ural har ligfe så meget med de gamle at gøre som en Toyota Avensis har med en Ford Anglia at gøre. Fra 2014 er det slut med karburator hos Ural, så får de alle elektronisk direkte indsprøjtning.


  • #7   5. okt 2013 Jeg har regnet lidt på det, og hvis man selv henter den og kører den hjem, vil den med afgift stå i omkring 140.000 kr. Så får man skivebremser hele vejen rundt (jeg er ikke sikker på ABS), 12 volt, el-start, bakgear, træk på sidevognen med differentiale og elektronisk indsprøjtning. Det er selvfølgeligt også en slags penge, men siden hvornår har specialiteter været billige?
    K750 motoren, som næsten er identisk med M72 motoren har også rullelejer over det hele, og elsker frisk olie. Sætter man Mahle stempler i, spiser den det heller ikke. Åragen er nok at under krigsforhold kan en kuglelejemotor bedre tåle en kugle eller et hul i sumpen end en med glidelejer.
    Jeg giver dig ret i det med en 750cc CJ motor. Jeg har haft begge, og selv om KMZ motoren var med nye dele overalt, går CJ motoren altså med mindre mekanisk støj.
    Jeg kørte med sologearing på min K750. Det kan godt lade sig gøre og den falder rigtigt meget i omdrejninger, men den er stærkt udfordret op ad bakker og i modvind. Vindskærm på MC og sidevogn koster 4 HK ved 80 km/t, og benskjoldene vel yderligere 2. Jeg tror en god gammeldags polering af indsugningsporte m.v. ville gøre underværker, at få karburator og indsugningsport til at flugte ville sikkert også hjælpe meget smiley


  • #9   5. okt 2013 Jeg plejer at svare følgende på det spørgsmål. køb een der er værd at skrue på, een der ikke er forknoklet, de har alle haft et hårdt liv.

  • #10   6. okt 2013 Tusind tak for de gode svar. Glæder os som en flok lille logrende hundehvalpe til at komme ud at se, pille, lytte og prøve... smiley

Kommentér på:
Ved køb ; hvad skal vi se efter?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce