9.445 visninger
|
Oprettet:
Justering af karburator {{forumTopicSubject}}
Er der nogen der kan hjælpe mig ang. hvordan man justerer sine karburator? Det hedder K301. Jeg er også i tvivl om hvilken hak man skal bruge på dysenålen. Der er 5 eller 6 hakker på nålen. Kan se at den ene tændrør bliver sodet til så den får nok forkert blanding. Ved ikke hvilken skruer der er til hvad. Har været ind på UralDnepr.dk men jeg synes ikke at jeg er blevet klogere. Der er også en tegning over karburatoren hvor man kan se hvilken skrue er til hvad men det står på tysk. Håber at der er nogen der kan hjælpe.
feb 2006
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 213 Svar: 1.685
her er en engelsk vejledning.
http://www.russiancycles.com/files/K301Carburetors.pdf
grunden til den soder er nødvendigvis ikke fordi den kører med for fed blanding på den ene karburator. men måske nærmere synkroniseringen..
men start fra bunden.
-et godt udgangspunkt er at sætte nålen i 2. øverste rille.
-grovjuster karburatorerne så der hver er ca 2mm slip i gaskablet i toppen af karburatorene inden du kan mærke spjældene løfter sig.
- juster luftskruerne. dvs skru dem helt ind og så 1½gang ud.
- juster tomgangs skruen ud så begge skruer er ca lige langt ude.
- start så maskinen og lad den rende varm. kan godt ske den kører meget ujævnt ... det rettes senere.
- når den er blevet varm... ca 5min... begynder du at skrue på tomgangsskruen på begge karburatorer. lidt af gangen på hver. det skal være sådan du lige kan ane at motoren falder lidt i omdrejninger hver gang. -stop når du når det langsomste den kan gå
- begynd så med at stille luftskruen på hver karburator. gradvist. langsom i urets retning til den begynder at sprutte. skru den så en kvart omgang ud. det samme gør du så på den anden.
- efterjuster så tomgangen igen. sådan den går tilpas langsomt.
nu kommer så det sjove og halv-farlige. :o)
sæt maskinen på centerstøttefoden. og sæt den i første gear. slip koblingen og giv gas. skift op i gearene til du er i 4. gear og når 50km/t. tag en polygriptang og tag den ene tændrørshætte af og læg mærke til hvad hastigheden falder til. det samme gør du ved den anden tændrørshætte. på den side hvor hastigheden falder mest løsner du skruen i toppen af karburatoren hvor kablet går ned i. den skal du så skrue lidt ud og starte igen. det gør du gradvist indtil hastigheden falder det samme på begge sider.
bagefter spænder du skruen med møtrikken så den passer i denne position.
Så skulle du gerne have en meget velkørende 3hjuler...
et tip er hvis den sprutter når du giver gas får den for meget benzin. og sprutter den når du slipper gassen i frigear er den for mager. det regulerer du med blandeskruen eller nålen. men prøv først nålen.
hvis alt går i ged har jeg en video hvor de gør det på de nye ural. den kan jeg maile til dig. eneste forskel er de bruger en lidt anden metode til at synkronisere karburatorerne. men brug endelig den metode jeg beskriver. det er den samme som de foreskriver fra fabrikken.
er du i tvivl om noget kan du ringe på 29717143
mvh
morten, randers
feb 2006
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 213 Svar: 1.685
maj 2008
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 21 Svar: 39
feb 2006
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 213 Svar: 1.685
du siger bare til hvis du vil have filmen sendt...
feb 2006
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 213 Svar: 1.685
god fornøjelse.
Justering af karburator
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside