1.789 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Justering af karburator. Justering af karburator.

Hej

Jeg havde overvejet at få justeret karb. ind til sæson start på min z900, så den går lidt mere rent.
Mit problem opstår ved at jeg ikke har nogle studser ved karb. og motor hvorpå jeg kan montere de slanger til kalibrerings værktøjet.
Så spørgsmålet er om jeg skal bore et hul ind i hvert af de 4 indsugnings huller på motoren så jeg kan sætte en studs på, eller om der findes en mere blid metode så jeg slipper for at bore huller i motoren smiley

Håber det er nogenlunde let forståelig

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lampe 250 kr.
  • Tjekke rør og skifte en pakning - fra have ind i hus 2.000 kr.
  • Vandhane Blinker røde 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Samler en kontigent seng manuel 300 kr.
  • Montering af baderumslampe 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Justering af karburator.
  • #1   3. feb 2011 På min gamle Honda var der heller ingen studser, men derimod blot en skrue, som man tog ud. På slangen til måleren sad så et lille metalrør med gevind, som man skruede i hullet. Jeg kan ikke rigtig forestille mig, at der ikke er noget lignende på din, karburatorerne skulle da gerne kunne justeres uden at skulle bore eller save i dem smiley

• #2   3. feb 2011 Morten M:

Du har givetvis ret. Der er nogle vacuumporte, man kan benytte, og de er enten lukkede med skruer eller gummipropper.

Henrik:

Kig rigtig god på karburatorerne eller stutserne. Der sidder nok nogle tilsyneladende umotiverede skruer eller propper på den side, der vender mod topstykket.

• #3   3. feb 2011 Tak for de hurtige svar.

Vil lige nærstudere de karburatoere engang i morgen, for vil da være super hvis det bare var et par propper som kunne tages ud..
    Det eneste som jeg lige har set er 3 overløbs studser, en fjerde er blændet af på venstre side v. chokeren.

Mvh Henrik

• Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.408
    #4   3. feb 2011 Sidder der ikke nogle skruer helt inde ved topstykket på indsugnings studserne ?

• #5   3. feb 2011 Motoren er en Gpz 1100 Unitrack hvis det kan hjælpe.
    Karburatoren en mikuni something 33-34 stykker

• #6   4. feb 2011 et godt alternativt er måske en ny cykel???

Kommentér på:
Justering af karburator.

Annonce