{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.450 visninger | Oprettet:

Teknisk kontrol Ungarn {{forumTopicSubject}}

Jeg skal lige af med et sur opstød over kjmc´s nyhesdmail ang. kontrol af div. maskiner da jeg syntes det er noget underlig noget at gøre forskel på gade mc og race mc, jeg kan dog godt forstå at dem der har gade mc ikke skal til at bore huller alle steder på deres fine cykler men så burde det jo også gælde alle andre, der er blot min mening.

Her er en kopi af det jeg har skrevet i kjmc´s forum ang. Ungarn.



Til kjmc.
Ja tak for jeres fine nyhedsmail, men hvadfanden er det for et tidspunkt at udsende den slags på.

Jeg står med en maskine der har kørt Engelsk cup + div. den er blevet godkendt på både Sturup, Knutten, ring djurs, og padborg park uden nogle problemer og den lever på ingen måde op til de krav i stiller til en race mc.

Og vil i så ikke være så venlige at beskrive forskellen på en gade mc og en race mc ? lige ud over det med afgiften?

Som jeg ser det må en gade cykel jo være meget mere sikker at køre på da den til syneladen ikke kan spilde olie ud af ånderøret til motoren og den kan til syneladen heller ikke smide vand ud af overløbet til kølesystemet og der kan åbenbart heller ikke gå hul på tanken på sådan en gade mc hvis den vælter på banen og olie filter, bundprop, olie prop og bremsekaliber bolte kan åbenbart heller ikke gå løs på sådan en gade mc.

Vi skal køre i samme klasse om det er gade mc eller race mc og jeg er da ret sikker på der vil være flere gade mc der køre hurtigere end jeg gør på min race mc, så hvorfor er kravene ikke de samme enden til den ene eller anden side ????

Ja jeg overvejer da næsten om jeg skal tage min gade mc med i stedet for min race mc, så sparre jeg da en mase penge og en masse tid jeg ikke har pga. arbejde.

Og til sidst, hvis i har flere overraskelser ud over transponder til en mere pris på ca. 300kr hvis jeg husker rigtigt og jeres forskelige krav til vores maskiner, så er det nok på tide at komme med dem inden vi når til Ungarn.

Sur hilsen Jim.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Teknisk kontrol Ungarn
  • #1   6. apr 2008 kan sku godt forstå din harme..... håber ikke de har samme regler på val de vienne .så har jeg sku også et problem

  • #2   6. apr 2008 Jeg er fuldstændig enig med dig Jim. Jeg tænkte også " det var ligegodt satans" - alt dette med så kort varsel. Og som du siger, hvorfor dælen skal der være forskel på gade og race.... det må være en ommer!!!

  • #3   6. apr 2008 Det lyder noget voldsomt, det kunne være interessant at se det svar du får tilbage!! Pludselig er jeg ikke så ked af at jeg ikke skal med alligevel,,,,,,,,

  • #4   7. apr 2008 Hold da k... et surt opstød!!

    Det er nok mig det er galt med, meen jeg synes nu ikke at de krav de stiller er specielt hårde!!

    Hvad er det konkrete problem du ikke kan opfylde på din racecykel??


  • #6   7. apr 2008 Anders, nej du har ret - det er ikke krav, der går ud over det vi normalt oplever til DMU arrangementer........men Pannonia-turen er altså kun et trackdayarrangement, hvor både gademc'er og racermc'ere er på banen samtidigt og derfor synes det hele lidt ejendommeligt - og ikke mindst, at det kun er med en uges varsel.....!

  • #8   7. apr 2008 Anders Kolding.

    Jeg siger ikke at kravene er ALT for skrabbe, men at de er for skrabbe i forhold til den tid der er til at få dem ordenet i, en uge før afgang og for skrabbe i forhold til at der skal køre gade mc på samme bane, samme gruppe uden at de skal opfylde de krav der er stillet til en race mc.

    Jeg skal nu nok nå at få min færdig, det jeg mangler at få lavet er tråd i kaliberbolte, lukket beholder til overløbs slangen fra kølersystemet, tråd i bundproppen, tank skum, ( og troede også jeg manglede kædeskærm og skjold ved fortandhjul, men det gør jeg så ikke, det der er tale om ved kædeafskærmning er en tåbeskytter - hejfinnen som sidder foran bagtandhjulet, den har jeg, så der sparrede jeg da lidt penge og tid ;o) )


  • #9   8. apr 2008 Jeg kan da godt se, at det virker underligt, at der er forskel til kravene på de forskellige cykler, som befinder sig til arrangementet.
    Men i bund og grund handler det sgu om, at give os kørere den bedste sikkerhed på banen. Det vil altid være et kompromis der skal indgås, når der er gadecykler indblandet, da det vil være stort set umuligt, at imødekomme de normale krav på en gadecykel.
    I mine øjne er det da trods alt bedre, at sikkerheden er i top på 50% af cyklerne, end ingen.
    Jeg er da også enig i, at det er sent, at KJMC kommer med en officiel udmelding - meeen når man har meldt sig til et trackday-arrangement, så synes jeg nu også man bør gøre sig selv den tjeneste, at undersøge hvilke krav der skal opfyldes i forbindelse med ens egen planlægning.

    Noget helt andet er, at hvis man nu ender i den situation, at man står i Ungarn til teknisk kontrol, med en enkelt mangel på sin cykel - så er jeg sikker på, at man nok skal finde rigeligt hjælp og assistance dernede til at få det fikset - Her er roadrace-verdenen em kæmpe kontrast til eks. rallyverdenen, hvor hver passer sit og helst ikke hjælper hinanden - Glæd jer til det!

    Mht det konkrete emne omkring sikring af kaliber-bolte, så er det rigtig at det ikke er et krav til DMU - så længe at teknisk kontrol bliver gennemført af DMU-folk!! - Hvis du står til et DM på en udenlandsk bane (eks. Knutstorp), så kræver svenskerne, at der er sikring af kaliberboltene.
    Det er så DMU's ansvar at dette bliver overholdt, og det er ikke altid at de er lige konsekvente med deres tekniske kontrol, som er meget humørbestemt!


Kommentér på:
Teknisk kontrol Ungarn

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce