{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.104 visninger | Oprettet:

Licenskører... Så har vi balladen.... {{forumTopicSubject}}

Det kan være forbundet med alvorlige konsekvenser, hvis du som DMU-licenshaver deltager på en bane eller i et arrangement eller en træning, der ikke er DMU-godkendt,

Du overtræder med din deltagelse DMUs Almene reglement og risikerer at få inddraget din licens, så du ikke efterfølgende kan deltage i DMU-organiserede løb, træninger og samlinger.

http://www.dmusport.dk/images/stories/dmu_roadracing/newsitems/DMU-godkendte%20arrangementer.pdf


Hvad har de tænkt sig??? Inddrage samtlige licenser ved kørere, som har tilmeldt sig en trackday... Selv en trackday med Racing4fun på Knutstorp er forbudt...

Det kan man da ikke kalde fri konkurrence, hvis DMU skal bestemme hvem og hvilke arrangementer man må deltage i..



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Licenskører... Så har vi balladen....
  • #1   24. dec 2007 Tør vædde med at, hvis DMU fik procenter (kr) af indtjeningen af de forskellige trackdays der blev arangeret, så var der ingen problemer !!!

  • #2   24. dec 2007 Det er sgu da bare fordi de er ved at koge inde med deres Frankrig tur. (manglende tilmeldinger)

  • #3   24. dec 2007 Michael
    Bingo!

    Grunden til at der ikke er mange tilmeldinger er fordi at folk vil prøve noget andet. fx. Pannonia Ring.

    Men De får jo nok ikke flere venner, ved at prøve dette lille stunt med at true licenskørerne.

    Der er fri konkurrence og det er selvfølgelig træls at der ikke er flere tilmeldinger til Frankrig. Men man burde istedet prøve at komme med nogen positive ting ved Frankrigs turen.. fx. at de vil stoppe med at flage et pas af, bare fordi at der en kører, som har smidt sin cykel i sandkassen. Eller at der er ny asfalt. Aftensmad med i prisen osv... De må bare gøre det arrangement mere attraktiv, fremfor at true og skræmme licenskørere...

    Det ender jo nok med at samtlige kørere bliver smidt ud af DMU...



  • #4   24. dec 2007 Tsk tsk tsk..
    Ja hvis det skal være så besværligt at køre trackdays når man har licens så vil jeg sgu da lige overveje endnu engang om jeg skal køre Rookie sæsonen 2008 eller bare fortsætte med at køre trackdays...

    Det med forsikringen er da helt hen i skoven. De fleste har vel tegnet en privat farlig sport forsikring ved siden af DMU som jo så dækker ALT

    TOSSER


  • #5   24. dec 2007 De skal sgu da ikke bestemme hvad folk skal lave i deres fritid! Hvis man har lyst til at køre en trackday, skal skal de da bare blande sig uden om!

  • #6   24. dec 2007 Det er lige præcist derfor jeg ikke kunne drømme om at tage licens -det må være den eneste sport hvor forbundet aktivt forhindre deltagerne i at træne !!!!

    nogen der er friske på at lave lidt "pressestøj" ?


  • #7   24. dec 2007 Peter (Herlev) Z:

    "pressestøj" vi må jo heller ikke larme for meget smiley


  • #8   24. dec 2007 Hørt hørt!! Ja, nu er LIs ude at svinge med sablen, fordi hun øjner en faldende "sort" indtægt på Val de Vienne. Hun burde sgu i stedet gøre en indsats for at lovliggøre sin egen klub. Det eneste DMU får ud at sådan et notat, er, at jeg nu sidder og bliver i tvivl om, om jeg gider at risikere mine licenspenge - de graver sgu deres egen grav - skræmmer folk og sponsorer væk fra en sport, der netop er begyndt at spire - FLOT!!!

  • #9   24. dec 2007 jeg troede sku da ellers ikke at de regler var nye !!!.

    jeg har selv kørt pocketbike under dmu og med licens .
    da vi kørte var reglerne da helt de samme . og vi blev endda "truet" af klubbens ledelse med anmeldelse hvis vi feks fik sagt at vi ville køre træning i sverige .

    det er langt langt ude at de skal diktere hvad man må og ikke må og der er forhåbentlig nogen der tager aktion på det hen af vejen .

    de banedage jeg selv laver KAN ikke med de regler blive dmu godkendt og det betyder at de enkelte licenskørere der har været med nu skal frygte at tage med igen . eller blive hjemme . det er sku skidt er det .


  • #10   24. dec 2007 Reglen er ikke ny... Det er bare først nu, det ser ud til at den vil blive håndhævet smiley

  • #11   24. dec 2007 Der er sgu noget galt i hovedet på DMU.
    der er jo nok en grund til at licens køre melder sig til trackdays.. for at træne og blive bedre.
    fordi det er jo ik fordi at DMU gør for meget med hensyn, til at lave træningsdag, mellem løbene!!

    havde overvejet at tage licens i år. men pga. den her "trusel" og så det at der er et DM, uden et eneste løb i DK, gør at jeg bliver ved trackdays istedet.!

    alternativet må vel være at tage til Tyskland og køre på Tysk licens??


  • #12   24. dec 2007 Rune
    Nej, reglerne er ikke nye, men nu skal de lige pludselig bringes på banen og håndhæves....

    Man kan så spørge hvorfor skal de det... Det er jo fordi at der er en fra DMU, som har invisteret penge i en godkendt træningslejr, men som ingen gider at deltage i... Med dette tiltag vil de prøve at tvinge folk til det....




  • #13   24. dec 2007 Du har desværre nok ret Carsten smiley

  • #14   24. dec 2007 jeg er så bare bange for at det får en "omvendt" virkning at de nu vil håndhæve reglen .
    tror de skal passe lidt på deres organisation !!.
    det er jo ikke fordi de vælter rundt i medlemmer kan man sige .


  • #15   24. dec 2007 Nej, og hvis de tvinger folk til at vælge mellem trackdays med masser af køretid og kun 4 DM-afdelinger med stortset ingen køretid( pånær i Polen), så kan vel roligt sige at de skyder sig selv i foden!

  • #16   24. dec 2007 ja det bliver ikke så svært at vælge der :-).

    kan man ikke evt få sig en svensk licens ??. eller skal man så være svensker .

    og hvad med robin harms når vi nu er igang .
    er det så slut med at prøve at hænge på ham på sturup smiley . ikke at det er gået SÅ godt men man har vel lov at prøve :-).


  • #17   24. dec 2007 Jeg ved ikke hvad der kræves for at få en svensk licens. Men Kim "Ræs" har ihvertfald svensk licens, men han bor også i Sverige...

    Gad vide hvad Claus Lyngfeldt vil sige til at det er slut med Licenskører på hans racing4fun arrangementer på Knutstorp.... Måske er han glad for at slippe af med os????


  • #18   24. dec 2007 Tvivler på Klavs vil være glad, det er jo penge han må undvære, der plejer jo næste altid at være pladser ledige i den sorte klasse...

  • #19   24. dec 2007 jeg tror sku ikke mr-racing4fun er glad for at slippe af med jer .
    i er jo kolde kontanter !! .



  • #20   24. dec 2007 Jeg har konsulteret en, der har forbindelser til toppen af dansk roadracing. Han meddeler, at det er LIs, der forsøger at få alle Pannonia-deltagere smidt ud af DMU. Indtil videre er det blank blevet afvist af alle andre medlemmer af Sportsdivisionen. Det er muligt, at forbudet mod sort træning skal begynde at håndhæves fremover, men SD er godt klar over, at man ikke kan gøre det fra den ene dag til den anden - hvorfor der bør blive tale om en overgangsordning. Mange af trackdayarrangørerne arbejder pga ovenstående på at få godkendt deres arrangementer af dmu, så der kan blive tale om officiel træning. Uanset hvad, tror jeg dog, at håndhævelsen vil skabe medlemsflugt fra rrklubberne - så ja, det må vist være en OMMER!! Lige til slut lidt sladder: Det forlyder ligeledes fra samme pålidelige kilde, at Val de Vienne de 2 sidste år ikke har været DMU-godkendt !!!!!! Flot Lis !!!!!!

  • #21   24. dec 2007 Det bliver da spændende, at høre hvad Klaus Nielsen fra KJmotorcykler siger til denne form for konkurrence fra Lis...

  • #22   24. dec 2007 Det er han helt klar over Carsten - det har stået på i længere tid. Tror i øvrigt også, at han arbejder på at få godkendt sin forårstræning af DMU pga det her bøvl.

  • #23   24. dec 2007 Henrik
    Jeg ved godt at det har ulmet under overfladen i et stykke tid, men nu er det kommet frem offentlig på DMU's hjemmeside.

    Jamen det lyder da godt hvis Klaus kan få godkendt hans træningslejr. Men det ændrer så ikke på det princip med at alle trackdays skal være godkendte af DMU, for at licenskører kan deltage.

    Det vil sige at arrangementer som racing4fun, zynergi racing, MCG banedag på sturup og mange andre skal have DMU til at godkende.

    Det vil også gælde den tur som jeg og nogle kammerater har planlagt på Spanske baner, hvor det er udenlandske arrangører.

    Jeg synes det er helt iorden at den forsikring, vi har gennem vores licens, ikke dækker såfremt vi kommer galt afsted på en bane, som ikke er godkendt af DMU. De fleste har alligvel en forsikring, som dækker ekstrem sport. Men begynde at inddrage licenser, fordi man træner på en bane som ikke er godkendt af DMU, mener jeg er skudt langt over målet.




  • #24   24. dec 2007 Jeg kan kun sige een ting til det - jeg er fuldstændig ENIG. Nu vil jeg lade anden få overtaget for resten af dagen - god jul til alle

  • #25   25. dec 2007 Jamen, dette her forstærker da bare vores egen tanker om, at finde til Tyskland og køre næste år!

    Det er ubegribeligt, hvordan en national organisation som DMU kan finde på, at komme med sådan en udmelding. Uanset hvem der så står bag den, så må sådan noget da aldrig blive sendt ud så ufiltreret og gennemskueligt!!!
    Det stinker jo langt væk af en desperat handling, på baggrund af et svigtende antal tilmeldinger til "DMU-træningen" i Val de Vienne.

    Jeg synes det har været fedt, de sidste par år, hvor der er kommet en del flere arrangører af trackdays og træningslejre. Samtidig har det faktisk også været nogle fornuftige DM-serier (med mere end 4 afdelinger) og antallet af nye kørere og comeback til gamle, har ikke været større. Det kan godt være det bare er mig, men det tolker jeg da som en sund udvikling af sporten, hvor et stort arbejde fra klubberne har båret frugt, og nu er man nået over den største pukkel og på vej ind ivedligeholdelsesfasen, hvor det handler om at pleje de medlemmer man har, så de selv skaber interessen til omverdenen, nye medlemmer, sponsorer og ikke mindst tilskuere.
    De mange nye arrangører har samtidig lettet byrden på de frivilliges skuldre i RR-klubberne og DMU, og jeg har da været bund-naiv, og tænkt, at det var da guld værd, med et samarbejde mellem DMU,klubberne og alle de andre arrangører!!!

    Jeg har meget,meget svært ved at gennemskue, den langsigtede plan DMU har med dansk roadracing, og det synes jeg er skræmmende, og hvis jeg kigger 4-5 år tilbage, så havde jeg også svært ved det dengang, hvor det grundlæggende var klubbernes enorme, frivillige fodarbejde, som skabte rammerne.
    Desværre har DMU's "fravær" dengang bevirket, at man af tovholderne fra dengang, har givet op og sendt den udbrændte fakkel videre - Forståeligt nok, men pisse ærgerligt. Så kom der et par år, hvor DMU virkeligt gjorde sig synlige og gjorde et godt stykke arbejde for sporten - meeeen nu stinker det sgu efterhånden af Monopol! - klovner!!

    Kommer lige i tanke om, at jeg har glemt at sende julegave til DMU - pis!! - Så er der nok inddragelse af licens i vente! smiley

    Glædelig jul til alle!!


  • #26   25. dec 2007 jeg dykkede lidt ned i det og hvem fandt jeg på min vej nu siddende som formand i sd rr . min gamle pocketbike klub formand :-). ham som i sin tid også fortalte mig at "hvis jeg trænede i sverige så kunne jeg miste min licens" .

    nå men jeg skrev lidt til ham og her er svaret . jeg er så hverken blevet klogere eller dummere . endnu !! .
    men jeg vil fortsat dykke dybere ned i det .

    --------------------------------------------------------------------

    Hej Chris,



    Hvis du læser godt efter er der ikke trusler i luften men et ønske om samarbejde og udbredelse af sporten som helhed.



    For af afvikle træninger og motorløb er der et sæt regler der skal overholdes og det forgår som det er nu gennem klubber tilsluttet DMU.



    Er du feks. arrangør skal du ”bare” have en aftale med en DMU klub og afholde din træning efter DMU’s reglement (træningsleder, anmeldelse og godkendte svingofficiles), så er ALLE DMU licenshavere forsikret og dernæst behøver du bare holde dine ikke licenshavere eller privatister adskilt fra DMU licenshavere på banen. Ergo DMU plejer sine medlemmers interesse og sikkerhed og du får muligheden for ”udleje” tid til DMU kørere og træningsmulighederen stiger for DMU og økonomien bliver bedre for arrangørerne.



    Faktisk er det ret simplet men det er ikke blevet håndhævet i årevis, desværre !



    Tal nu dine egne problematik og ikke race4fun, roadrace DK eller leje en racer, Kj og hvad de nu hedder for de har samme problem som dig !



    Nej man kan ikke både blæse og have mel i munden, det er ikke i sportens interesse at have uheld og organiseret træning, ud over det har du med det lige nævnte fået endnu flere potentielle kunder !



    Endnu engang er det et oplæg til overholdelse til reglementet og om nødvendigt en justering til fordel for alle.



    Prøv nu at se mulighederen ikke ulemperne.



  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.698
    #27   25. dec 2007 Han hælder godt nok vand ud af ørerne så det er til at få våde sko af.

    Hvis og såfremt han eller andre DMU-farvede folk virkelig ville fremme sporten og give større mulighed for træning ved at hjælpe selvstændige arrangører som f.eks dig Chris, ville det da være en HELT anden udmelding der var kommet.

    Det DMU siger, er jo ikke at de kommer alle selvstændige arrangører i møde, men at de kan og vil fratage dig din licens hvis du deltager i ikke-DMU-arrangementer.

    Jeg kan som sådan ikke se problemstillingen i at folk deltager i "uautoriserede" træningsdage selvom de har licens, for som flere andre har påpeget her i tråden, overgår et eventuelt erstatningskrav bare til dem selv eller det forsikringsselskab de nu måtte have. Hvis ikke ulykkesforsikring, så ihvertfald motorcyklens ansvarsforsikring...

    Problemet opstår vel for faen først når en eller anden klaphat tror han kan få sin Licens' forsikring til at dække til et "uautoriseret" arrangement...?

    Hvis der findes folk derude som er SÅ dumme, kan jeg faktisk godt forstå DMU brokker sig. smiley


  • #29   26. dec 2007 Thorleif
    Lige nøjagtig.

    Der skal bare laves samme model herhjemme. Det andet med:

    at arrangøren ”bare” skal have en aftale med en DMU klub og afholde træning efter DMU’s reglement (træningsleder, anmeldelse og godkendte svingofficiles)...

    Det bliver ikke andet end bøvl med alt det papirarbejde...


  • #30   26. dec 2007 Til jer der ikke har planer om at vinde DM i road racing i nogle klasser, tag til tyskland! I får meget mere ud af det, og helt ærlig, hvis nogle af jer der har licens prøver at kigge bag på den, hvad dækker den så? Aller en ski! Det er total ansvarsfraskrivelse som man betaler 2-3000kr for. Jeg har selv licens, men helt ærlig kunne jeg ligeså godt undvære den. Jeg har forsikring ved siden af som dækker ALT til 1600 om året. Art motor, bikepromotion og Jura Racing i Tyskland er ALLE meget seriøse arangører og i får seriøst meget mere banetid + federe baner for pengene! Og helt ærligt... et DM uden et eneste løb på dansk grund! Det er fandme for tyndt! Så hvis det ikke havde været for MC Superchallenge i 2008 kunne DMU kysse min blege røv.

  • #31   27. dec 2007 Jeg tror jeg venter med at tage licens.

  • #32   27. dec 2007 Havde selv overvejer licens, men det tror jeg da ikke jeg gider nu. De er sgu da for åndsvage med deres regler. Flot at man som kører ikke må træne i den grad man vil.

  • #33   27. dec 2007 Slap nu af....

    Det er ikke så slemt! Vi skal bare have det helt afklaret med DMU. Hvis det drejer sig om at der bare skal være en deltager, som har en t-licens på trackdagen, så burde der ikke være de helt store problemer i at overholde DMU reglement...


  • #34   27. dec 2007 " Er du feks. arrangør skal du ”bare” have en aftale med en DMU klub og afholde din træning efter DMU’s reglement (træningsleder, anmeldelse og godkendte svingofficiles), så er ALLE DMU licenshavere forsikret og dernæst behøver du bare holde dine ikke licenshavere eller privatister adskilt fra DMU licenshavere på banen"

    dvs på feks racing4fun skal der nu være en gruppe KUN for licenskørere .
    og det samme på mine banedage .
    det bliver sku lidt svært at efterleve uden at det vil koste et ekstra kørepas = mindre tid til alle .


  • #35   27. dec 2007 Chris

    Ved racing4fun er der 4klasser.

    Sort kunne være forbeholdt licenskører
    Rød erfarne gadekører
    Blå gadekører
    Grøn Begynder

    Så ved jeg godt at der er stor forskel i tider på licens kører, og at man dermed kan få et meget blandet klasse, fx. Rookie I sammen med Superbike = farlig blanding.

    Men nu har jeg kigget i reglementet og jeg kan ikke umiddelbart finde noget om at privatister skal være afholdt fra licenshavere. Men der et punkt om offentlig adgang og hvad menes der med det?

    01.100.5.1 Almindelige træninger
    Uden samlet start og konkurrence og uden tidtagning og præmiering kan der på permanente baner
    arrangeres så mange træninger som ønsket uden egentlig ansøgning. (Fint)
    Alle træninger på midlertidige baner skal anmeldes til DMU mindst 8 dage før med opgivelse af træningsleder,
    som skal være i besiddelse af officiallicens D, S eller T for den pågældende løbskategori. (Der er ingen midlertidige baner som vi skal køre på, så dette er ikke aktuelt)
    Træningslederen skal sikre sig, at alle deltagere er i besiddelse af gyldigt licens, at maskiner og påklædning
    er i orden, at kørslen foregår forsvarligt, og at træningen er behørigt anmeldt. (Kører med T-licens skal være på banen, men ingen anmeldelse)
    Alle træninger er uden offentlig adgang og må kun arrangeres på baner, der er godkendt af DMU. (Her bliver der ballade, der skal være offentlige)
    Ved alle træninger skal der være mindst 2 førstehjælpsuddannede personer til stede.
    Det står arrangøren frit for, om han vil kræve et træningsgebyr. (Det er vist ikke et problem)
    Kommer en kører til skade ved en træning, udfylder træningslederen en skadesanmeldelse, der tilsendes
    DMU s kontor.(Det er vist ikke et problem)
    Træninger i udlandet kan arrangeres på samme betingelser, som gælder for træninger i Danmark.
    For deltagelse af kørere, der ikke har internationalt licens, se afsnit 01.100.5.2.
    En af DMU godkendt træningsleder skal være til stede, og banen skal være godkendt af FMNR. (Det er vist ikke et problem)


  • #36   27. dec 2007 du har faktisk fundet det carsten .

    Træningslederen skal sikre sig, at alle deltagere er i besiddelse af gyldigt licens, at maskiner og påklædning
    er i orden, at kørslen foregår forsvarligt, og at træningen er behørigt anmeldt.

    det betyder jo netop at der kun kan være licens kørere på banen .


  • #37   27. dec 2007 Så har vi balladen!

    Det giver en farlig blanding, hvis der kun er en klasse til licens kører.


  • #38   27. dec 2007 Det vil jo faktisk sige, at der ikke bliver plads til nye talenter og folk som mangler rutine. Det lyder mere som om "uha, pas på der ikke kommer en rookie med talent og giver os røvfuld, det må vi hellere forhindre." En indspist klike og snobberi er hvad det er. Der er ikke plads til andre. Og det kommer jo så også til at betyde, at mange aldrig kommer videre, som måske har talentet men mangler rutine. Jeg synes det er for langt ude.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.698
    #39   27. dec 2007 Det er DMU - selvfølgelig er det langt ude...

    DMU burde være folkets og sportens organisation - men nu hvor deres træningslejr laver bragende underskud, viser de deres sande ansigt.

    Kroner og øre - det er hvad det altsammen handler om.


  • #40   27. dec 2007 DMU har ingen økonomi i klemme med træningslejren i Frankrig.

  • #41   27. dec 2007 Der må jo indledes en dialog med DMU, hvor det bliver klarlagt at det ikke økonomisk kan hænge sammen, hvis privatister skal være afholdt fra licenshavere.

    For ikke at få problemer med for store fartforskelle i en klasse skal der være 3 klasser til licenskører.

    1 til Rookie I
    1 til Rookie II
    1 til Superbike og standard 600

    Dermed er der en klasse tilbage til gadekører. Det duer jo ikke.

    Jeg kan heller ikke se problemet i at blande licenskørere og private, sålænge de kører næsten samme tider.




  • #42   28. dec 2007 Carsten D:

    Det bliver vel ikke farligere end det var at køre i Rookie klassen sidste år, i og med at der var flere Rookiekører der var lige så hurtige, hvis ikke hurtigere end flere af superbike drengene smiley
    Og da jeg var i Polen til DM Trænede alt over 500ccm sammen alligevel... Det gik fint smiley


  • #43   28. dec 2007 en anden ting der også er kedeligt er at jeg nu ikke ville kunne få en ellere flere licens kørere som instruktør til min gule og grønne klasse . det kan jo ikke lade sig gøre iflg reglerne.
    det er godt nok ikke fedt smiley .



  • #44   28. dec 2007 Så skal jeg nok hjælpe dig Chris, jeg skal nemlig ikke have licens smiley

  • #45   28. dec 2007 det er jeg sku glad for at høre rune . mange tak .
    så mangler vi bare en 3-4 stykker mere smiley .


  • #46   31. dec 2007 Ja, havde egentlig også planer om licens i 2008, men hvis DMU vil blande sig i hvor jeg skal kører, så kan de da rende mig et vist sted, de graver sku da deres egen grav ved det her, vi ses i Ungaren.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.698
    #47   31. dec 2007 Jeg skal sgu gerne tage en tørn også da. smiley

  • #48   4. jan 2008 Kom lige til at skrive en mail til Anders på mcnews.dk om vores lille DMU diskution smiley

  • #49   4. jan 2008 Rune
    Det bliver da spændende, at se hvad Anders svarer tilbage....


  • #50   4. jan 2008 Han prøver at kigge lidt på det så hold øje med mcnews.dk

  • #51   4. jan 2008 Hey drenge.

    Jeg ser et stort problem for DMU, hvis de vil til at håndhæve denne regel. De har ikke håndhævet den de sidste 2 år (mindst), og alene derfor burde den slettes fra reglementet.

    Jeg forslår faktisk at vi laver en lille aktion. Næste gang der er en (stor) banedag, optager vi licenshavere der deltager i banedagen. Vi skal kun optage licenshavere der selv ønsker at deltage i "protesten". Denne video præsentere vi så for DMU (selvfølgelig med kopi til diverse medier) og ser om de ekskludere disse medlemmer. Hvis disse medlemmer ikke bliver ekskluderet, så er der dannet (offentlig) præcedens og der vil være kraftig basis for at få reglen slettet.

    Grunden til at DMU nu begynder at rasle med sablerne er pga. flere ting. Ikke kun Lis' manglende tilmeldinger.
    Som Carsted har skrevet, så skal der bruges DMU klubber til arrengementer. Disse klubber skal sikkert levere en træning leder med T licens, da de færste udbydere har det fra start af. Dette giver lidt $$ i kassen.

    Der ud over, så har DMU et seriøst problem med at skaffe flagfolk, ved at få uddannet alle trackday flagfolk med DMU licens vil de løse dette problem. At flagfolk så skal være medlem af en DMU klub er bare flere $$

    Problemet med at licenskørere og ikke-licenskørere køre sammen kan løses rimeligt let. Der kan der udstedes midlertidige træningslicenser til de kørere der ikke har en DMU licens i forvejen. Dette koster vist også lidt $$

    Jeg tror en af hovedgrundene til at DMU rasler lidt, er at de gerne vil have noget mere eksponering over for banekørere generelt, så de kan få flere medlemmer. Dette prøver de så ad bagvejen med denne "trussel".


  • #52   4. jan 2008 Emil
    Jeg ser ingen grund til at vi skal begynde at lave alle mulige krumspring for at få vores vilje. En fredelig løsning, som kommer fra de forskellige klubber er mere effektiv. Der skal jo snart være generalforsamling i RRFyn og så er det da mere end belejligt at få det bragt op her, således at det kan gå videre til DMU.

    Jeg mener ikke, at man skal betale for at få en T-licens, så DMU tjener ikke noget her. Jeg mener at dette kursus tager 3timer.

    At uddanne flagfolk er heller ikke det største problem. Egentlig er det vedkommende, som har T-licens der, (hvis det er nødvendig) informerer de personer som skal være flagfolk om hvad de forskellige flag betyder, på selve træningsdagen.

    En som har kørerlicens kan også få en t-licens. Hvis der bare er en kører, som har T-licens til et arrangement, så er problemet mere eller mindre løst.

    At tvinge andre trackday kører til at få en træningslicens er jo lige så urimelig, som at licenskører ikke må deltage i et ikke DMU godkendt arrangement. Der skal findes en holdbar løsning.

    Jeg tror ikke de truer for at få flere medlemmer, fordi man får ikke flere venner af at true. Men denne metode med at true licenskører, som DMU her gør, er jeg ikke tilhænger af. Det minder jo mest om fagforeningsmetoder. Tingene skal løses på en fredelig måde og hvor alle parter bliver hørt.



  • #53   5. jan 2008 Nu har vi da fået noget opmærksomhed:

    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messagedetail.asp?Msg_ID=63860


  • #54   17. jan 2008 Hej Carsten!
    Ja og på mortorsporten.dk, indlæg af Flemming/wanna be og svar fra DMU formand Henrik Brendt-

    PS. vi ses derude på banerne
    (link fjernet)
    jan@mandelid.dk


  • #55   17. jan 2008 Her er et link til det:

    http://www.motorsporten.dk/news.asp?aID=29913


Kommentér på:
Licenskører... Så har vi balladen....

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce