{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.015 visninger | Oprettet:

Licenskørere... Spørgsmål ang. læder {{forumTopicSubject}}

Jeg er gået hen og blevet lidt i tvivl om jeg må bruge mit nyindkøbte todelte læder (
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=5605
) hvis man skulle gå hen og blive så vild med banerace at man vil være licenskører på et tidspunkt. Hvad siger i til det, hvordan er reglerne. Og er der forskel i todelt læder, om det har diverse godkendelser osv..
På forhånd tak
Maleren


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Licenskørere... Spørgsmål ang. læder
  • #1   31. mar 2008 så længe det kan lynes sammen skulle der ikke være noget problem

  • #2   31. mar 2008 Jeg håber da ikke for dg det er DK licens du har tænk dig..

    Vælger du at køre i tyskland, er går de stort set kun op i om din hjælm er under to år gammel..

    P.S. DK licens koster idag over 3000,- og så for det ikke skal være løgn. er ALLE DM løb UDEN FOR DANMARK !!!!!!

    Vi takker og bukker for de fine forhold inden for Dansk roadracing !!

    I Tyskland betaler man 10 Euro om dagen men køre i licens, sjovt nok er vi RIGITG mange der ikke gider køre DM


  • #3   31. mar 2008 CH M. Så fik du lige lidt luft smiley Kan godt se hvad du mener, men tænk nu hvis jeg vandt i lotto, og godt ville have dansk licens. Jeg vil bare gerne vide om der er en regel der siger NEJ

  • #4   31. mar 2008 Der er der ikke!!! Så ingen problemer i den retning. Og i øvrigt er vi flere, der håber på en 2009 DM-sæson med et bredere program end i år..... P.S. Licens for b-kørere er mindre end 2000 kr. (men stadig dyrt)

  • #5   31. mar 2008 Du behøver nu ikke vinde i lotto for at komme ud og køre.. Det kan gøres for rimlige penge.

    Før i tiden skulle det være heldragte, om det er lavet om ved jeg ikke.
    Men det er dog HELT sikker jeg ALDRIG vil køre i en to delt dragt på bane.
    Risikoen for at lynlåsen bliver revet op er sku for stor. Jeg har set det sked en del gange. Og det er sku ikke et kønt syn


  • #6   31. mar 2008 Henrik....

    Du skal lige huske at du SKAL være medlem af en dansk RR klub for at få DK licens.. Så du ryger stadig over 3000,-


  • #7   31. mar 2008 CH M
    Er der ikke også forskel i kvaliteterne på dragterne...
    Det var nu også bare for at tjekke, der er jo ingen der siger man kommer til at køre licens, men man kunne jo blive bidt smiley


  • #8   31. mar 2008 CH M
    DM bliver jo ikke bedre af, at du kun kører i udlandet....

    Og det er vel ikke forskellen i licens prisen, som afgør om du kører med i DM eller ej... (Du giver vel et sted mellem 1000-1500kr i tyskland for at kører med licens i et år)

    Det er jo bare dødstødet for danske roadrace klubber, hvis der ikke kommer folk til DM-afdelingerne. Kommer der ikke nok til de arrangementer som fx. RRFyn arrangere kan det medfører at der ingen penge er i kassen næste år til at arrangere løb for... Og så er der da slet ikke "Fine" forhold inden for Dansk roadracing....



  • #9   31. mar 2008 Jeg har kørt med to-delt har aldrig haft problemer

  • #10   31. mar 2008 jo jo der er helt sikker forskel i kvalitet... Jeg har nok bare set for mange skader.. Sikkerhed på banen, er ikke noget jeg spare på.

    Men du har 100% ret, det er stærk vanedannede !!!


  • #11   31. mar 2008 Carsten

    Langt de fleste steder i tyskland betaler man licens pr løbs dag.. Altså du betaler for det du køre..

    Om man bliver bedre eller ikke af at køre i udlandet.. Tjjaaaa de køre sku også stærk der nede. RIGITG STÆRK !!

    Der er desvære en del der virklg arbejder for at RR skal fungere i DK.. Men lige så lang tid DMU gør hvad de kan for at bruge ALT bane tid på biler. Så overlever dansk RR ikke.



  • #12   31. mar 2008 Jeg beholder den todelte så... Og tak for alle svarene. Jeg kan da sagtens følge at det er billigere i udlandet, men hvis det ikke er vanvittigt dyrere i danmark, så kan man da lige så godt få noget op at stå herhjemme smiley

  • #13   31. mar 2008 CH M
    Prisen i tyskland løber vel stadig op i 1000-1500kr pr. år. (3dage x 6weekender x 10euro x 7,5 = 1350kr)

    Jeg skrev ikke om "Du" blev bedre af at kun kører i udlandet. Jeg skrev "DM" bliver ikke bedre af det... Dermed ment DM-afdelingerne...

    Kører folk ikke med i DM-afdelingerne, jamen så dør klubberne og dermed sporten...

    Det er jo ikke DMU, som bruger alt bane tid på biler (Det er forhåbentlig DASU)...

    Dem som har banerne lejer ud til dem, som betaler mest og det gør bilerne..(DASU)... . Roadracing kan bare ikke betale 800tkr til 1000tkr for at leje banerne i DK i en weekend...

    DMU burde arbejde på, at vi fik flere støjdage på de forskellige baner og lave det således at minimum 1støjdag på hver bane blev tildelt roadracing... men det er jo noget med at få overbevist politikerne... Hvis der ikke er folk, som kører med i DM-afdelingerne, så bliver det jo svært at overbevise politikerne om vores problem..


Kommentér på:
Licenskørere... Spørgsmål ang. læder

Annonce