1.015 visninger
|
Oprettet:
Licenskørere... Spørgsmål ang. læder {{forumTopicSubject}}
Jeg er gået hen og blevet lidt i tvivl om jeg må bruge mit nyindkøbte todelte læder (
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=5605
) hvis man skulle gå hen og blive så vild med banerace at man vil være licenskører på et tidspunkt. Hvad siger i til det, hvordan er reglerne. Og er der forskel i todelt læder, om det har diverse godkendelser osv..
På forhånd tak
Maleren
dec 2007
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 3 Emner: 12 Svar: 94
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.005
Vælger du at køre i tyskland, er går de stort set kun op i om din hjælm er under to år gammel..
P.S. DK licens koster idag over 3000,- og så for det ikke skal være løgn. er ALLE DM løb UDEN FOR DANMARK !!!!!!
Vi takker og bukker for de fine forhold inden for Dansk roadracing !!
I Tyskland betaler man 10 Euro om dagen men køre i licens, sjovt nok er vi RIGITG mange der ikke gider køre DM
sep 2006
Følger: 14 Følgere: 13 MC-er: 1 Emner: 37 Svar: 261
apr 2004
Følger: 31 Følgere: 30 MC-er: 3 Emner: 40 Svar: 541
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.005
Før i tiden skulle det være heldragte, om det er lavet om ved jeg ikke.
Men det er dog HELT sikker jeg ALDRIG vil køre i en to delt dragt på bane.
Risikoen for at lynlåsen bliver revet op er sku for stor. Jeg har set det sked en del gange. Og det er sku ikke et kønt syn
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.005
Du skal lige huske at du SKAL være medlem af en dansk RR klub for at få DK licens.. Så du ryger stadig over 3000,-
sep 2006
Følger: 14 Følgere: 13 MC-er: 1 Emner: 37 Svar: 261
Er der ikke også forskel i kvaliteterne på dragterne...
Det var nu også bare for at tjekke, der er jo ingen der siger man kommer til at køre licens, men man kunne jo blive bidt
sep 2007
Følger: 56 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 37 Svar: 650
DM bliver jo ikke bedre af, at du kun kører i udlandet....
Og det er vel ikke forskellen i licens prisen, som afgør om du kører med i DM eller ej... (Du giver vel et sted mellem 1000-1500kr i tyskland for at kører med licens i et år)
Det er jo bare dødstødet for danske roadrace klubber, hvis der ikke kommer folk til DM-afdelingerne. Kommer der ikke nok til de arrangementer som fx. RRFyn arrangere kan det medfører at der ingen penge er i kassen næste år til at arrangere løb for... Og så er der da slet ikke "Fine" forhold inden for Dansk roadracing....
dec 2007
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 3 Emner: 12 Svar: 94
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.005
Men du har 100% ret, det er stærk vanedannede !!!
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.005
Langt de fleste steder i tyskland betaler man licens pr løbs dag.. Altså du betaler for det du køre..
Om man bliver bedre eller ikke af at køre i udlandet.. Tjjaaaa de køre sku også stærk der nede. RIGITG STÆRK !!
Der er desvære en del der virklg arbejder for at RR skal fungere i DK.. Men lige så lang tid DMU gør hvad de kan for at bruge ALT bane tid på biler. Så overlever dansk RR ikke.
sep 2006
Følger: 14 Følgere: 13 MC-er: 1 Emner: 37 Svar: 261
sep 2007
Følger: 56 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 37 Svar: 650
Prisen i tyskland løber vel stadig op i 1000-1500kr pr. år. (3dage x 6weekender x 10euro x 7,5 = 1350kr)
Jeg skrev ikke om "Du" blev bedre af at kun kører i udlandet. Jeg skrev "DM" bliver ikke bedre af det... Dermed ment DM-afdelingerne...
Kører folk ikke med i DM-afdelingerne, jamen så dør klubberne og dermed sporten...
Det er jo ikke DMU, som bruger alt bane tid på biler (Det er forhåbentlig DASU)...
Dem som har banerne lejer ud til dem, som betaler mest og det gør bilerne..(DASU)... . Roadracing kan bare ikke betale 800tkr til 1000tkr for at leje banerne i DK i en weekend...
DMU burde arbejde på, at vi fik flere støjdage på de forskellige baner og lave det således at minimum 1støjdag på hver bane blev tildelt roadracing... men det er jo noget med at få overbevist politikerne... Hvis der ikke er folk, som kører med i DM-afdelingerne, så bliver det jo svært at overbevise politikerne om vores problem..
Licenskørere... Spørgsmål ang. læder