{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.183 visninger | Oprettet:

Bagerste cylinder - Not working {{forumTopicSubject}}

Gode råd ønskes:
Intruder 750 fra 1986. Den har kørt helt fremragende!
Satte den ind i værkstedet for ca. 3 uger siden. Grundet arbejde og børn har jeg ikke kunnet køre de sidste 3 uger, men i dag skulle jeg så ud og lufte den. Men bagerste cylinder var slet ikke med. Den starter fint i første hug. Den skyder lidt, når den står stille og får gas. Når jeg triller på vej, så er den helt igennem utidig. Skyder.. hugger.. der er ikke træk i den - og det virker ikke helt som om den overhovedet får "fat" og giver noget..... Hvis jeg tager tændrørshætte af ved tomgang er der ingen ændring. Tager jeg hætte af til forreste cylinder, så dør den!
Jeg har tænkt mig at
1. Skifte tændrør (Dog først prøve at teste ved at bytte dem rundt)
2. Nye tændrørskabler
3. Har det ikke hjulpet, så rensning af Karbs.
4. Test af Kompression (Kunne godt lige brug en lyn vejledning til det).
Ellers nogle ideer?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bagerste cylinder - Not working
  • #1   26. jun 2014 begynd lige med allerførst at se om der er gnist på tændrøret til begge cylindre.

    hAR DU KABEL NOK, SÅ PIL 0,5 CM AF HVER ENDER AF TÆNDKALBERNE OG SÆT DEM I IGEN.

    derefter er det karburering, hvis det ikke virker. De skal af og renses, og grundjusteres, og så skal lortet synkroniseres om.

    Kig derefter på synkronisering - det er en megastærk motor (eller rettere to halve, der trække på hvert sit søle i en og samme krumtap. Den har et blødt punkt i kraft af at de faktisk opfører sig som to encylindrede motorer - karburering/synkronisering

    Virker intet af ovenstående, så lån en tændingsbox (Sidder under sadlen af en kammerat, virker det, skal du have en ny.

    Til sidst, måler du komprefis!!!!!


  • #2   26. jun 2014 Kort vejledning til komp test? Jeg har en tester-tingest... smiley

  • #3   26. jun 2014 Pil begge tændrør af. Prop sensorens gummistuds i det ene hul og tryk på start, mens du holder godt fast.

    Gentag derefter i det andet det andet hul.

    Egentlig bør begge vise ca-10,5 bar, men det er knap så vigtigt. Vigtigt er at de begge er tilnærmelsesvis ens, de skal ikke variere meget mere end 10%- det gør de nok heller ikke:-)


  • #4   26. jun 2014 Dette er en mekanisk anvisning, ikke et left - over fra min bibeskæftigelse som sex-instruktør!

  • #5   26. jun 2014 Der skal gives fuel gas under komp. Test!!

  • #6   26. jun 2014 Kim Ja i teorien, men det vigtigste er at det gøres ens. Det er når det kommer til siykket fiórskellen på cylindrene der er afgørende, med mindre de er meget syge:-)

  • #7   27. jun 2014 smiley følger lige med her.....

  • #8   27. jun 2014 Jeg får først kigget på det i weekenden- lørdag/ søndag. Men skal nok poste hvad og hvordan og hvorledes. smiley


  • #9   28. jun 2014 Hmmm.... Nye tændrør - ingen ændring. Har tjekket gnist på begge- ser fint ud.
    Kompression er ens - små 10 bar.
    Synkronisering er perfekt.
    I tomgang lyder den helt rigtigt - og hvis jeg holder stille og giver gas, lyder den også fin. Men så snart jeg begynder at køre er det som om bagerste stadig ikke er med. Jeg har opdaget der er olie i luftfilter og luftfilter kassen. (Påfyldte lidt for meget på en dag jeg skulle fylde lidt op....)
    Jeg har prøvet at begrænse luftindtaget - ingen ændring. Jeg har prøvet helt uden luftfilter ... Ingen ændring.
    Så næste skridt er vel karburator-rens?


  • #10   28. jun 2014 ARGH !!!!
    Tænkte jeg ville tjekke batteri og lige sikre mig at forbindelserne på plus og minus var ok - nu er den helt død!!! Der er masser af strøm på batteriet. Der var lys på men så snart jeg trykkede på startknappen døde alt.... Og er stadig dødt!! smiley
    Jeg har tjekket de 5 10/15 AMP sikringer der sidder i sikringsboksen - de er fine.... Hvad kan DET nu skyldes?


  • #11   29. jun 2014 Kabo-rens, vil jeg også prøve, men du skriver godt nok den kører fint i tomgang, men det skader da ikke,

    Er helt blank med strøm, desværre


  • #12   29. jun 2014 Strømmen er tilbage på plads ! smiley
    Så tænker vi lige videre:
    Der er gnist på begge tændrør, men som sagt: den bagerst skyder og lyder død. Tager jeg hætten af på bagerste kører MC'en videre ufortrødent. Tager jeg den af på forreste mens bagerste sidder på: går MC'en ud. Jeg kan starte den kun på den bagerste men det går virkeligt trægt!
    Luftskruerne på begge er sat 7 halve omgange ud fra "i bund" position.
    Nogle gode råd ifht at tage luftfilter/ karburator ud og i? Synes jeg har ret svært ved at sætte luftfilter røret på med det jeg allerede har bakset med...


  • #13   29. jun 2014 Nå- nu er det hele samlet igen. Inc. luftfilter osv. Men stadig helt død i bagerste cylinder. Den er dog begyndt at brænde sort i venstre udstødning- bagerste cylinder. Men jeg tænkte det var for fed blanding så har skruet justeringsskruerne ind til 1.5 omgang ud fra bund. (3 halve)
    Nu oser den vist ikke men stadig kun 1 cylinder.
    For hunde jeg er træt af den!!! Og så i dette herlige sommervejr!!!!


  • #14   29. jun 2014 Tror du ikke bare at du skulle lade en fagmand justere og især synkronisere dyret for dig. Så skal du bare se løjer!

  • #15   29. jun 2014 Du har ret Knud- hvornår kommer du? smiley

  • #16   29. jun 2014 Fanden Heller!!!!



    Jeg er kørt tværs over Fyn I DAG. Desværre har en eller anden - husker ikke hvem - lånt min Carbtune og ikke leveret den tilbage - men du har vist en selv


  • #17   29. jun 2014 Jeg har tjekket synkroniseringen - den står altså fint. Kan lave en video i aften og smide op.... Så må du, hvis du har tid, godt lige kigge om det står ok? smiley

  • #18   29. jun 2014 Har du prøvet det med at klippe en halv cm af tændkablet som knud foreslog, kender en der gjorde det og ultra lydsrenset sine kabonader, det lød virkelig som en ny motor bagefter,,,,,,

  • #19   29. jun 2014 Det har jeg ja. Ingen forskel - men det virker lidt som om gnisten på bagerste tændrør er svagere end på forreste.... Hvis det er korrekt- hvad kan det så skyldes?

  • #20   29. jun 2014 De ha jo hver deres spole, så der kan godt være lidt forskel. Betyder intet, hvi der nok!

  • #21   30. jun 2014 Jeg er ikke 100 % sikker på løsningen. Men jeg skilte tændrørshætten til bagerste cylinder - Smed noget Kontaktrens ned i - og så blev gnisten noget mere blå! Den startede på bagerste cylinder da jeg testede gnist på forreste - Fik faktisk et chok! da den ellers har været helt død
    Startede men kørte dog stadig ræve-dårligt. Viste sig at al den roden med tanken, stik osv. har fået gaskablet til bagerste karb. til at hoppe ud af sin sokkel, og konstant var i "træk". (Det er ANDEN gang jeg overser det - FOR DUMT!)
    Satte kablet på plads - Startede fint. Karb- synk. værktøjet på - Stod lidt "off" - Fik justeret det - Og nu lyder den helt godt. Skal ud og rulle i morgen (Det er for sent på dagen nu) - Så må vi se om den kan trække og køre ordentligt igen


  • #22   30. jun 2014 Sådan!

  • #23   30. jun 2014 Hehe, og dejligt med update

  • #24   30. jun 2014 Nyeste Update: den kører væsentligt bedre men skyder hvid røg af venstre (bagerste cylinder) - jeg ved måske godt hvorfor- så skifter lige filter og ser om det hjælper

  • #25   30. jun 2014 Muligvis skal du bare vente lidt. Hvid røg er jo i regelen blot vanddamp. Du har jo i nogle dage fforbrændt skidt, så der er pænt godt chancer for at det blot går i sig selv igen.

  • #26   30. jun 2014 Luftfilter skiftet, og spørg venligst ikke om hvorfor jeg vidste den var gal med filteret! Maskinen kører lækkert!! Men havde stadig hvid røg. Jeg skruede luft/benzinskruerne ind, og 2,75 omgang ud. Vupti- ingen hvid røg. Ingen banken. Synk. Står fint og maskinen spinner bare!! smiley :) smiley
    Hvad der i sin tid gav den døde bagerste cylinder må næsten have været tændrørshætten.... Men hvad... Nu er jeg tre dage fattigere men en hel del klogere smiley
    Og mon så ikke vi lige skal se om den kan klare en tur til Sjælland smiley


  • #27   30. jun 2014 @ Keld: jeg tror godt jeg vil have fingre i dit oliefilter.
    Og så har jeg faktisk et par bøjler og lædertasker liggende hvis du er interesseret.


  • #28   30. jun 2014 Ok, det lyder da spændene, ved sku rigtigt med de tasker og det, men du kan da prøve at sende lidt billeder af det til keldb@live.dk, så kan det være jeg bliver hook, du må få filteret gratis hvis du selv betaler porto'en, ved sku ikke hvor godt det er, købte det som reservefiltre fordi jeg troede jeg havde fået bestilt et forkert org, men det havde jeg så ikke, så nu ligger det bare, det er aldrig brugt......

  • #29   8. jul 2014 Ellers kunne jeg muligvis være interesseret i nogle "store tasker ":)

  • #30   9. jul 2014 Jeg har smidt det på DBA - Også "de store tasker" smiley

    http://www.dba.dk/intruder-vs-750-suzuki/id-1008871786/



Kommentér på:
Bagerste cylinder - Not working

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce