Vedr min cbr 1000 f sc24 Vedr min cbr 1000 f sc24
Hej
Jeg håber at jeg kan få lidt svar på nogle spørgsmål jeg har.
Jeg har lige købt min cbr1000 for 14 dage siden, og den har lidt støj fra knastkæden indtil den bliver ordentlig varm, men støjen bliver så ved alligevel når den er varm og jeg skal starte i første gear og sommetider også andet gear.
Og jeg syntes også at den er begyndt at klonke noget mere når jeg skifter gear.
Den er købte ved en forhandler, og mit spørgsmål er så hvor meget kan jeg tillade mig at brokke mig over det, og hvad står jeg selv for ved fejlene. Den sagde godt nok lyden fra knasten da jeg købte den, men forhandleren sagde "at det var en sygdom honda havde, og at jeg ikke skulle spekulere yderligere over det"
Jeg mener i forhold til hvad jeg har givet for den, så burde de ting være iorden.
Er der evt. en her i gruppen der bor i nærheden af Tønder som måske har lyst til at tjekke det for mig inden jeg går til forhandleren med det. For vil helst ikke være for pernippen med det og så stå som et fjols bagefter.
Det er min første Honda, så er lidt på herrens mark
Mvh
Thomas
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 13 MC-er: 7 Emner: 11 Svar: 157
Det kræver lidt nærmere undersøgelse for 100% at konstaterer.
Selvfølgelig skal forhandleren fikse det, hvis der er et problem. En knastkæde og strammer koster jo ca 2500,- at få skiftet vil jeg tro. At kalde det en sygdom er nok så meget sagt da det kun er en sliddel som slides lidt hurtigere en standard, men selvfølgelig lidt en svaghed, som skal være iorden for at undgå motor havari.
Hvis det er generator kæden, så er det en dyrer sag.
Dit gearskif "klonk" har ikke umiddelbart noget med disse fejl at gøre.
feb 2008
Følger: 12 Følgere: 14 MC-er: 3 Emner: 10 Svar: 276
feb 2005
Følger: 78 Følgere: 78 MC-er: 4 Emner: 96 Svar: 1.932
aug 2011
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 29
Jeg var mere interesseret i at vide om jeg kunne forlange fra forhandlerens side at få det bragt i orden???
Den har gået 66.000 nu og tror aldrig der har været skiftet knastkæde på den.. Jeg var en tur i Kolding i dag, og her syntes jeg det er blevet værre.
Og jeg syntes også at den er begyndt at tikke i ventilerne nu :-S
Klonk lyden fra gearskiftet bliver værre jo varmere cyklen har kørt...
aug 2011
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 29
Jeg var mere interesseret i at vide om jeg kunne forlange fra forhandlerens side at få det bragt i orden???
Den har gået 66.000 nu og tror aldrig der har været skiftet knastkæde på den.. Jeg var en tur i Kolding i dag, og her syntes jeg det er blevet værre.
Og jeg syntes også at den er begyndt at tikke i ventilerne nu :-S
Klonk lyden fra gearskiftet bliver værre når cyklen har kørt et stykke tid og når den er godt varm.
aug 2011
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 29
For har virkelig brug for noget hjælp vedr. mit problem.
aug 2011
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 29
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.485
Ham der har solgt CBR´en, vidste jo også godt at; nu er det ved at være tid til et større service, det var nok een af årsagerne til at den blev solgt ... Det dér med ; det er en sygdom ! .. bla bla !! .. Passer ikke ! .. Hvis den ikke lyder sådan når den har kørt 10.000 km. så skal den sandelig heller ikke lyde "sådan" når den har kørt 66.000 km.
Det KAN jo godt være at en CBR skal ha service efter 40.000 eller noget, fordi en knast strammer, bare SKAL skiftes dér, men det er jo en service ting.
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.485
Vedr min cbr 1000 f sc24
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside