HD PRE-EVO

HD PRE-EVO

Medlemmer: 47
Forside Forum Medlemmer Annoncer MC-er
1.361 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Elstart problemer Elstart problemer

Hej,
Jeg er sprit ny her i forummet, men behøver allerede hjælp til min HD FXE Super Glide fra '74, som lige skal pisse territoriet af, inden den lader mig komme tæt på ;-). Jeg har skrevet lidt rundt på galleriet vedr. mine spørgsmål, men denne gruppe må være det mest oplagte sted at få råd.
Jeg har haft den til rep, da den ikke ville starte. Dette resulterede i ny strømfordeler, ny starterrelæ, ny tændspole, nye tændrør, nyt batteri og indstilling af karburator. en dyr affære, men hvad gør man ikke for lyden af en kørende HD! MEN...! Sørme om den ikke brokkede sig igen, da jeg fik den hjem. Igen kunne elstarteren ikke trække motoren i gang, gav kun et højt klonk i forsøget, og ellers en høj, beklagende pibetone. Nu er den så også begyndt med en brummende lyd, som om den slet ikke går i hak. Der er over 13V på det nye batteri, og den startede fint hos mekanikeren. Da den ikke ville starte herhjemme satte jeg voltmeteret på og det gav en gnist ved sikringen, ved ikke om det har ødelagt et eller andet.
Hvad hulen kan der være galt??? Hvordan tjekker jeg det, og ikke mindst, hvordan laver jeg det... Selv! Har simpelthen ikke råd til flere mekanikerregninger...

Mvh H


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • buske med rødder graves op og fjernes 3.000 kr.
  • Montering af hasvik skydedøre. 300 kr.
  • Hurtig løsning af småopgaver 1.050 kr.
  • elektriker 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Elstart problemer
  • #1   13. aug 2009 ved ikke lige hvad der kan være galt men brug kick det er der stil over når man lige jokker igennem en eller to gange og starter den op

    jeg bruger ikke andet for ejg har ikke andet hehe

    men da træls der ikke virker når man har det


  • #2   13. aug 2009 Der er ikke strøm nok (strøm=ampere). Der kan også være 13V på et død batteri.
    Jeg så din anden tråd. Der MÅ stå hvor mange amp. dit batteri er. På siden af batteriet kan der stå ybhblabla 19 blabla eller ybhblabla 21 blabla. Men det lyder som om du tapper et godt batteri for kraft, så vi skal have fundet fejlen til den er så svær at drive rundt...


  • #3   15. aug 2009 Hej,
    Lyder dæleme underligt. Kan man ikke lægge en video herind, så folk kan se og høre hvordan det er den ter sig?

    Mht batteriet, så synes jeg ikke det kan passe at der ikke skulle være strøm nok på. det var netop det som MC Parts vurderede, så han gik ud og fandt et helt nyt et til mig... til 1000 kr. burde dæleme da være i orden så.

    Crazy Dane: Symptomerne lyder jo unægtelig lidt ens, men den er gennemrenoveret i 2003, og det virkede jo fint ude hos mekanikeren i tirsdags. Så tror/håber ikke ikke det er nedslidning.


  • #4   15. aug 2009 Per M: Jeg har lige været nede og endevende batteriet igen. Har fundet modelnavnet, det er et Yuasa ytx20-bs. Har googlet det, og det skulle umiddelbart være på 18 ampere. Burde det ikke være nok?

  • #5   16. aug 2009 18 Amp skulle kunne gøre jobbet, men heller ikke mere. De allerbedste batterier er de originale HD, men de koster.

  • #6   16. aug 2009 Koster de originale mere end 1000 kr? Synes godt nok at de 1000 i sig selv var lidt en heftig pris.
    Men elstarteren fungerer stadig ikke. Der kommer stadig bare denne her underlige brummende lyd.
    Kickede den i gang i går for at trods alt fornøje mig lidt med en tur. Den gik så i stå 3 gange, skød i udstødningen og gik ad helvede til når den endelig kørte!!! Den har ikke optjent mange pluspoint denne uge...


  • #7   16. aug 2009 Den kører ringe når du ikke har strøm på batteriet. Det lyder som om det er dødt.

  • #8   16. aug 2009 Tjaeh, det ligger på 12,6v så det burde vel være ok. Men tror starterrelæet fra thansen er røget igen. Det er i hvert fald ikke sikringen, har prøve at køre udenom og det ændrer ingenting. Hvordan måler man ampere på sådan et batteri? Bare direkte måling mellem + og - ? Mine ledninger på måleren bliver dødvarme hvis jeg prøver. Har netop skiftet kondensatoren, men det ændrede ingenting. Nu kan jeg ikke engang få gnist på tændrørene. Tror bare den skal til mekaniker smiley

  • #9   16. aug 2009 Du kan ikke selv teste amp på batteriet, det kræver en "load-test", altså hvor der sættes belastning på batteriet. Dit lokale værksted kan. Jeg plejer at give en 20er til kagekassen.

  • #10   17. aug 2009 Ok. Godt at vide, inden jeg får brændt både naller og ledninger af smiley
    Det er sgu en hård dåb for at blive Harley kører synes jeg!! smiley Men når den kører som den skal, så bliver det forhåbentlig så meget desto federe! Og så har jeg lært en masse om den.


  • #11   1. sep 2009 Hey. Jeg syntes det lyder som om din voltpack er brændt af ,eller at stikket er faldet ud .Voltpacken er den firkantet sag der sider oven over dit støtteben , med et stik ind i motoren .

  • #12   1. sep 2009 Hej Niels R, det har han skiftet...

  • #13   2. sep 2009 Yeps. Voltpacken er skiftet. Lige nu er startermotoren til serviceeftersyn og jeg har en solenoide på vej til mig. Måske kullene i startermotoren er gået, men det får jeg svar på i dag. Når den engang kan starte på elstarteren, kan jeg så tage fat på næste problem; hvorfor den går i stå i hvert eneste kryds når den har kørt 2 km. Har fået indstillet karburatoren og den går heller ikke for lavt i tomgang. Årh... jeg håber virkeligt at nydelsen ved at køre på den engang opvejer al det her bøvl!!!!

Kommentér på:
Elstart problemer

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce