Harley Forum

Harley Forum

Medlemmer: 339
Forside Forum Medlemmer Annoncer MC-er
837 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Svejse i ropstykke på gammel Ironhead fra 74 Svejse i ropstykke på gammel Ironhead fra 74

Hej.

Jeg har lige købt mig en gammel sporster fra 1974. Den smider olie fra begge cylindre og jeg har nu taget toppen af den foreste cylinder for at se hvad der er galt. Til min store skræk er der et stort hak i topstykken på det plan hvor pakningen skal ligge and mod og tæt på olie kanalen.

Mit spørgsmål er nu, kan man svejse det, altså lægge en lille klat og fylde hakket og efterfølgende fræse topstykken så det bliver plant?


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Reparation af vaskemaskine 1.200 kr.
  • Blikkenslager 2.200 kr.
  • Montering af opvaskemaskine 960 kr.
  • Udskift vandhane 700 kr.
  • lave gyngestativ 700 kr.
  • Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Svejse i ropstykke på gammel Ironhead fra 74
  • #2   29. sep 2014 Hej Henrik.
    Nej umiddelbart ser hakket ikke ud til at skulle have nogen indflydelse på olie kanalen. Men det ligger lige nøjagtigt så tæt på at det ikke bliver dækket af pakningen.

    Se billedet med pakning.

    Her kan man se at der lige er plads nok til at olien kan komme ind under pakningen. En ting er sikkert, den smider godt med olie fra toppen ca et dryp hvert 10 sec og det bliver til en del.

    Jeg har ikke taget den anden cylinder af endnu, men den smider også olie. Det er dog lidt mærkeligt at man vælger at sætte nye cylindre og stempler i og så smider de gamle topper på uden at planslibe dem.


    profilbillede
  • #3   29. sep 2014 Den løsning med glasplade og slibe papir er den gangbar?

    Når jeg holder en lige genstand på andlægsfladerne kan jeg se at der er en ganske lille skævhed, vi snakker måske en tiendedel af en millimeter eller deromkring. Jeg kan lige se lys igennem nogen steder, når jeg holder en lommelygte på den anden side


  • #5   30. sep 2014 James Fire-rings pakninger?? Er det et mærke? Jeg har fået fortalt at jeg skal bruge kobber pakninger og ikke de nye billige teflon pakninger.



  • #7   30. sep 2014 er det ikke støbejerns toppe på den? hvids du bruger kobber pskning ska begge flader være 100% lige, ellers er det meget svært at få den helt tæt. ville bruge en fiber med med blik inder ring.

  • #8   30. sep 2014 Terminator.

    Det lyder måske meget som noget jeg skulle se på. Kan du hjælpe med et link på sådan en pakning eller et navn jeg kan søge på.

    Har nu tjekket begge topper og der er en lille skævhed, men det er under 0.02 mm Jeg har ikke søgerblade som er mindre.

    Har nu forsøgt min med en glas plade og noget vådslibepapir korn 600. Det tog en lille time per cylinder, men resultatet blev faktisk rigtigt godt. Den skævhed jeg kunne se, ved at holde glaspladen på med lidt fedt rundt på andlægsfladen på toppen, afsløre med det samme hvor den ikke ligger til og det forsvandt helt, så i teorien buden det være i vinkel, men det ser jeg når jeg får den startet. Jeg skal lige have fastslået om jeg også skal skifte ventilstyr i toppen.

    Vender tilbage med et resultat. smiley


  • #10   1. okt 2014 ja, det er dem som henrik viser, så er jeg 100% sikker på at den bliver tæt. smiley

  • #11   2. okt 2014 Kanon tak for det


  • #12   3. okt 2014 0.1 mm er fanme også meget skævt smiley

  • #14   3. okt 2014 Jeg kunne ikke få et søgerblad på 0.02 altså 2 hunrede dele af en millimeter ind mellem glaspladen og topstykket. Men er det stadig for meget? Syntes det var helt væk da jeg sleb med glaspladen, men man kan vel ikke være 100% på den metode.

    Jeg har nu haft den samlet igen efter jeg har slebet toppene og jeg ser ingen røg i udstødningen mere, helt rent og kun lige ved start er der en smule sort røg men absolut ikke meget.

    Jeg skal vist øve mig lidt på sådan en gammel sporster. Jeg har fået den tæt mellem topstykke og cylinder, men der kommer sgu olie ud som render lige så stille ned af den bagerste cylinder. Måske det kommer fra ventilhuset. Jaja man får da sin løst styret på sådan en gammel svend. smiley Men mon ikke det nok skal falde til held på et tidspunkt smiley det håber jeg da.



Kommentér på:
Svejse i ropstykke på gammel Ironhead fra 74

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce