Harley Forum

Harley Forum

Medlemmer: 339
Forside Forum Medlemmer Annoncer MC-er
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Mount TV on the wall 650 kr.
  • Hæng TV op 500 kr.
  • Mounting of curtain rod 300 kr.
  • Anlæg af græsplæne 5.000 kr.
  • Hjælp til montering af ny vaskemaskine og ny opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Kaffemaskine, Sage 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Shovelhead 1200 til 1340
  • #1   22. sep 2014 kræver ny krumtap så det er lidt omstændigt.

  • #3   22. sep 2014 Henrik : det du linker til er kit til 1200 eller 1340 og ikke til ombygning af en 1200 motor til 1340.

    Thomas: hvis du vil gøre det rigtig skal du have ny krumtap for at få længere slaglængde ,

    Man kan også købe nogle cylinder og stempler i Oversize og på den måde øge Ccm , men husk på at du så skal have boret din motorblok op


  • #4   22. sep 2014 over til heike ved inside i vejle med motor og en blanko check så skruer han motor sammen så den kan sparke røv

  • #5   22. sep 2014 eller læg den her i stel http://vulcanworks.net/store_4/product.php?productid=17106&cat=96&page=1

  • #6   22. sep 2014 Søren K

    er sikker på du mener Sønke


  • #7   22. sep 2014 I min "gamle" HD havde jeg en 93" S&S motor , den sparker sq røv!!!!!! og inden du er færdig med at bygge din motor om/tuning er det lige så billig at købe en ny S&S motor.
    Ultima har en Shovel på 96" og den skulle være billiger end S&S

    Husk at over 80 HK = ny kobling
    over 100 HK=svejsninger knækker på stellet


  • #8   22. sep 2014 Tak for input alle sammen !

    Hvor finder man billigst en ny og hvad er forskellen på ultima vs S&S ?


  • #9   22. sep 2014 Ebay!!
    S&S ca 7000$
    Ultima ca 5500$



  • #10   22. sep 2014 Ja det var også der jeg prøvede at søge, men så kommer der sikkert en voldsom importafgift på når det kommer fra us, havde håbet det kunne gøres fra eu smiley

  • #12   22. sep 2014 husk der kan kommer noget bøvl med told&skat, hvids du sætter en ny 96" s&s eller ultima motor i, da du forøger med mere en 20% i forøgelse.

  • FRANK P
    FRANK P Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 22
    #13   22. sep 2014 det er ikke lovligt at lægge en sådan en motor i,og hvis du så en dag vil sælge den så skal du nok få problemer,alt det kan du læse på skads hjemmeside.

  • FRANK P
    FRANK P Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 22
    #14   22. sep 2014 og så lige ss er klart at fortrække frem for ultima,selv Lauge jensen har fundet ud af det og er stoppet med ultima,men som sagt det er ikke lovligt,og det er næsten umuligt at sælge cyklen bagefter.

  • #15   22. sep 2014 Mange tak ! Jeg må prøve at finde en go pris på cylindrene, top og krumtap til at starte med. Planer er at cyklen aldrig skal sælges, men hvis man bliver stoppet med sådan en stor s&s motor er det nok heller ikke så godt

  • #16   22. sep 2014 snak med sønke fra indside vejle, han laver ombytnings kit fra 1200 til 1340ccm, og han har helt styr på hva der er godt til en shovel motor.

  • #17   22. sep 2014 Tak, det prøver jeg, gir ham et kald imorgen smiley

  • #19   24. sep 2014 Du kunne jo også bare få afbalanceret din krumtap og skiftet lejer, for så at få en ny knast med lidt mere løft, og så bror dine cylindre op et nummer eller to med stempler med lidt højere komparation. Og sæt nye vippearme med ruller i. Så får du pålidelighed og mere kræfter og mindre støj og vibrationer

  • #20   25. sep 2014 Som tidligere skrevet skal du holde dig fuldstændigt fra de store motore, med mindre du har råd til at betale afgift af den. Hvis du bliver stoppet af politi/skat vil de erklære at din cykel har mistet sin afgiftsmæssige identitet. Og så er det ny afgift (180% af vurderet salgspris)
    Som Terminator skriver, ring til Inside og få deres bud på hvad kan gøres, så ser motoren original ud, og du får ikke problemer med polit/skat.


  • #21   25. sep 2014 Mange går altid efter den mantra at større er bedre og størst er bedst. Men faktisk er det langt bedre og mere økonomiske, op pålidelige at prøve at opnå en bedre % forbrændning af ens brændstof en bare forøge dens volume.
    Det er derfor moderne motorcykler og biler har så høj en effekt i forhold til kubik.

    Så vil du opnå en driftsikker, støjsvag, og pålidelig motor med OK motorkraft, så skal du minske modstand og gå efter en bedre forbrænding af den brændstof den få.

    En Shovelhead har mere skå vinkel på dens stødstænger og dette skaber mere slid i toppene, og mere modstand, og gå at man ikke kan gå ret højt op i løft på knaster uden man slider den meget.
    Dens toppe og stempel type gør at dens cylindere toppe er dårlig i forhold til en -Twin-Cam så de har et ringe Squish band der gør at den ikke kan flow meget og dermed har godt at top arbejde og/eller 2 tændrør pr. top.

    De er desuden lav komprimeret, og har en dårlig tændnings system.

    Så hvad JEG ville gøre var at sikkere mig at følgende ting er ok inden man gør mere.
    1: En god filterkasse med K&N filter så den kan åde nok.
    2: En god 2-1 potte (ikke skod Drag Pips) elller potte rmed volume og lidt modstand
    3: Nye løftere og stødstænger. (Fåes i et kit)
    4: Ny knast.
    5: Afbalanceret krumtap og nye lejer i den.
    6: Eletronisk tændning, nye kabler, og lavet ti 2 tændrør pr- top
    7: Renovere, porte, og få lavet dine toppe med nye dele, og til 2 tændrør pr. top.
    8: Broere dine cylindere op til +0.30med nye stempler med lidt mere komp.
    9. Nye vippe amre med ruller (DYRE med det rigtige at gøre)
    10: Og så få tjekket din gearkasse og kobling efter. Samt kæde og tandhjul - så det ikke er slidt og køre optimalt.

    Dette er billige end en ny motor eller voldsom motor tuning, og man kan tage det i etaper.

    HUSK: Olie køler med termostat.


  • #22   25. sep 2014 ja det er netop derfor det er godt med noget cylinder volum på de gamle motorer!

    fenris, det er fint det du skriver, men man kan overhovede ikke samline en tc motoe med en gammel shovelhead motor!
    smiley


  • #23   25. sep 2014 Fenris. Hva pokker snakker du om???
    Større er bedst! ALTID! Større kubik er lig med flere db, og naturligvis er drag pipes en del af det regnestykke. smiley


  • #24   25. sep 2014 Jo du kan. Begge er en luftkølet, stødstangs aktiveret, 45 grader, v2 motor. Og selv om de er forskellig er en TC bygget op på samme måde som de gamle bare mere modere med mere moderne materialer osv. En af de ting jeg næver er bal. Stødstængerne vinkel, det er der en TC skiller sig ud fra alle de gamle med 1 knast (også evo) da den har to for at få en mere lige vinkel og dermed mere pålidelig, mindre flex, og det er derfor en evo sportser har 4 knaster for at have en helt lige vinkel og dermed bliver denne motor type brugt til drag race af samme grund. Det er også derfor den nye Indian og s&s x wedge motor har 3 knaster. Kort sagt. Jo mere du kan ændre på denne svaghed jo bedre. Dette kan gøre via jims løftere og stødstænger og gør vinkelen mindre voldsom, vippe arme med ruller, osv. Groft sagt - de svagheder de gamle har har de nye også. Og de fordele de gamle har har de nye også. Så skal man bygge en motor er man nød til at tænke over det. Hvad nytter det også at have en 93 inch, hvis ens gearkasse er slid, ens kobling er for svag, og ens starter ikke kan følge med osv. Alt skal jo passer samme

  • #25   25. sep 2014 Erik. Så tag din us bil på 6 liter. Ja den har hk & nm, men ikke en skid i forholdt til volumen. Dette er fordi de gik efter den mantra. I dag har de meget mere i mindre motore fordi de forbrænder bedre af den mængde de får og dermed udnytter en større % af deres brændstof. Tro du skal læse lidt op på HD motore. Du kan tage Donny P, han har en hjemme side og skriver bøger, og har været med til at bygge TC motoren med HD, samt har motor tunet HD'er i 35 år. Han skiver også for American iron og hot bike i USA og har en brevkasse. Når du så har en motor der har mindre friktion, og mulighed for at forbrænde bedre via tænkning, toppe osv. Så er volumen en god ide men ikke før. Det er spild af penge. Så hot bike lave dette forsøg ved min model. Det satte kun filter, Potter og andre toppe på - det fik den 96 på baghjulet ved i forholde til 64. Det kunne deres big bore, knaster, osv kit ikke gøre. Det var "kun" 86. Faktum er at en TC har mindre flow end en EVO og det samme er gældende for de gamle motore, deres toppe har ringe flow. Og drag pips høre til på drag bikes og ikke på gade cykler. De dræber bund og mellem området - og det er der en V2 HD motor er god. Men ja de larmer men larm er ikke power.

  • #26   25. sep 2014 He-he. Fenris. Det var lidt for sjov smiley
    Jeg er helt enig, det er i virkeligheden ikke imponerende hvor mange hk amerikanerne kan få ud af så relativt store motorer. Jeg skrev, som jeg gjorde fordi jeg er glad for lyden på min gamle strokermotor.


  • #27   6. okt 2014 Thomas hvis du går helt tunings amok på din Shovel og ender med at have en krumtap i overskud , så vil jeg gerne købe den!!!!!!



Kommentér på:
Shovelhead 1200 til 1340

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce